Η Νύχτα με τις Μάσκες

3

Το σίκουελ του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν επιστρέφει κατευθείαν στο εμβληματικό αριστούργημα του Τζον Κάρπεντερ, κατορθώνει να επιβιώσει των συγκρίσεων και να μας χαρίσει μια σειρά από γνήσιες ανατριχίλες.

Η Νύχτα με τις Μάσκες

Το σίκουελ του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν επιστρέφει κατευθείαν στο εμβληματικό αριστούργημα του Τζον Κάρπεντερ, κατορθώνει να επιβιώσει των συγκρίσεων και να μας χαρίσει μια σειρά από γνήσιες ανατριχίλες.

Η Νύχτα με τις Μάσκες - εικόνα 1

Πιο πολύ και από τον ωμό τρόμο που σκόρπισε η σιωπηλή φιγούρα του άτρωτου παρανοϊκού δολοφόνου με το κουζινομάχαιρο, η «Νύχτα με τις Μάσκες» (1978) του Τζον Κάρπεντερ ανησύχησε βαθιά το παγκόσμιο κινηματογραφικό κοινό για έναν επιπλέον λόγο. Διότι το έφερε αντιμέτωπο με το «απρόσωπο» απόλυτο κακό, γέννημα των ειδυλλιακών αμερικανικών προαστίων και της σύγχρονης, πολιτισμένης τελετουργίας εξορκισμού σκοτεινών μύθων, ιδεών κι επιθυμιών (Halloween). Από την επιφάνεια –το σάουντρακ, τους γραφικούς φόνους, τη φονική μάσκα– μέχρι το σκληρό κουκούτσι της, αυτή η «Νύχτα…» άλλαξε καθοριστικά το σινεμά του τρόμου, γνώρισε όμως μια σειρά από αδέξια reboots και σίκουελ, τα οποία το έριξαν στην ανυποληψία ως franchise.

Η Νύχτα με τις Μάσκες - εικόνα 2

Ξεσκουριάζοντας την πρωτότυπη ιστορία των Τζον Κάρπεντερ και Ντέμπρα Χιλ, ο ικανός για όλα (από το ανεξάρτητο «Όλα τα Αληθινά Κορίτσια» και τη μαστουρο­-κωμωδία «Pineapple Express» στον τρυφερό «Γελαστό Πρίγκιπα») Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν επιστρέφει κατευθείαν στην ταινία του 1978 και συνεχίζει από εκεί, πληροφορώντας μας πως ο Μάικλ Μάγερς είναι ζωντανός κι επί 40 χρόνια έγκλειστος σε ψυχιατρικό ίδρυμα. Αλλά ανήμερα του Halloween δραπετεύει κι επιστρέφει φουριόζος στο Χάντονφιλντ. Όλον αυτόν τον καιρό όμως η Λόρι Στρόουντ δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να προετοιμάζεται για την τελική αναμέτρησή τους.

Εκμεταλλευόμενος τα κλισέ, τη μουσική και την εικονογραφία της πρώτης «Νύχτας…», ο Γκριν κατορθώνει να επιβιώσει των συγκρίσεων και να μας χαρίσει μια σειρά από γνήσιες ανατριχίλες. Οι σκηνοθετικές ιδέες του είναι περισσότερες από τις σεναριακές ευκολίες (ο υπερβολικά εμμονικός γιατρός), η προβληματική του πάνω στη σχέση θύτη - θύματος πολυδιάστατη και η εμβάθυνση στον χαρακτήρα της Λόρι προσεγμένη στη λεπτομέρεια. Όπως και η τελική φεμινιστική πινελιά...

ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 109΄. Διανομή: TULIP ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Νύχτα με τις Μάσκες

Halloween
3
  • Τρόμου
  • 2018
  • Διάρκεια: 106 '
  • Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν

Ανήμερα του Helloween και στην επέτειο των 40 χρόνων από τους «φόνους των μπέιμπι σίτερ», ο Μάικλ Μάγερς δραπετεύει κατά τη μεταφορά του σε καινούργιο σωφρονιστικό ίδρυμα κι επιστρέφει στο Χάντονφιλντ. Όλον αυτόν τον καιρό όμως η Λόρι Στόουντ προετοιμαζόταν για την τελική αναμέτρησή τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.