Loro

2

Μία βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι με ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή και κατάμαυρο σαρκασμό, η οποία όμως υποφέρει από επαναλήψεις, αφηγηματική ασυνέχεια κι εύκολο διδακτισμό.

Loro

Μία βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι με ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή και κατάμαυρο σαρκασμό, η οποία όμως υποφέρει από επαναλήψεις, αφηγηματική ασυνέχεια κι εύκολο διδακτισμό.

Loro - εικόνα 1

Το «Loro» («Εκείνοι», δηλαδή οι Ιταλοί) μοιάζει με δύο ταινίες ενωμένες σε μία. Και ακριβώς αυτό είναι, καθώς αφενός η αυθεντική ιδέα του Πάολο Σορεντίνο («Η Τέλεια Ομορφιά», «Νιότη») για μια κινηματογραφική βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι ήταν δύο ταινίες με διάρκεια περίπου 100 λεπτών η καθεμία («Loro 1» & «Loro 2», όπως προβλήθηκαν στην Ιταλία) και αφετέρου γιατί οι πρωταγωνιστές του φιλμ είναι δύο.

Ο διαβόητος πολιτικός και ο Σέρτζιο, ένας προαγωγός πολυτελείας στον Τάραντα, ο οποίος ονειρεύεται τη μεγάλη ζωή και μια γνωριμία με... Εκείνον: τον γνωστό για την αδυναμία του στα πάρτι και στις νεαρές γυναίκες Ιταλό πρωθυπουργό. Γι’ αυτό οργανώνει ένα ολοήμερο γλέντι-­όργιο σε μια βίλα στη Σαρδηνία, ακριβώς απέναντι από εκείνη του πρώτου πολίτη της χώρας.

Loro - εικόνα 2

Το «Loro» αφιερώνει σχεδόν όλη την πρώτη ώρα στον φιλόδοξο Σέρτζιο, τον οποίο μοιάζει να ξεχνάει όταν στο κάδρο μπαίνει ο επιβλητικός Σίλβιο, ένας απολαυστικότατος Τόνι Σερβίλο. Ο σκηνοθέτης βυθίζει τον τελευταίο σε μια ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή κι επιτίθεται με κατάμαυρο σαρκασμό στο «βασίλειό» του, μια Ιταλία αγκαλιασμένη με την κακογουστιά, τη διαπλοκή και τον αμοραλισμό. Η εικόνα της είναι συχνά πολύ αστεία, αν και ο ευφυής κυνισμός του Μπερλουσκόνι τής προσδίδει δραματικές και απαισιόδοξες διαστάσεις.

Καθώς όλα αυτά γίνονται γρήγορα αντιληπτά, η μαύρη σάτιρα του Σορεντίνο ξεμένει από πολιτικές ιδέες, αρχίζοντας να επαναλαμβάνει τον εαυτό της. Παράλληλα η αφηγηματική ασυνέχεια που προκαλεί το γενναίο κόψιμο σχεδόν μιας ώρας από την αρχική βερσιόν αναδεικνύεται όλο κι εντονότερα, ενώ το ψυχογράφημα του εκκεντρικού επιχειρηματία/πολιτικού/σόουμαν ολοκληρώνεται με έναν εύκολο διδακτισμό (η ασυμβίβαστη κοπέλα, η σκληρή ειλικρίνεια της συζύγου του), που μας σερβίρει όλα τα συμπεράσματα στο πιάτο.

Ιταλία, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 150΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Loro

2
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 150 '
  • Πάολο Σορεντίνο

Ο Σέρτζιο, ένας προαγωγός πολυτελείας στον Τάραντα, ονειρεύεται τη μεγάλη ζωή και μια γνωριμία με… Εκείνον: τον γνωστό για την αδυναμία του στα πάρτι και στις νεαρές γυναίκες Ιταλό πρωθυπουργό. Γι’ αυτό οργανώνει ένα ολοήμερο γλέντι-όργιο σε μια βίλα στη Σαρδηνία, ακριβώς απέναντι από εκείνη του πρώτου πολίτη της χώρας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τα αφιερώματα που θα παρακολουθήσουμε στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Από ειδικές προβολές σε σπουδαστικές ταινίες μικρού μήκους, εκθέσεις και masterclass θα παρακολουθήσουμε στο φετινό φεστιβάλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/11/2025

Ταινίες βασισμένες σε βιβλία που βλέπουμε στο σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Οι κινηματογραφικές διασκευές που βρίσκουμε στις μαρκίζες των σινεμά.

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Η διοργάνωση ανακοίνωσε τους τίτλους των ταινιών που θα πλαισιώσουν το φετινό πρόγραμμα.

Τι νέο βλέπουμε στους κινηματογράφους αυτό το Σαββατοκύριακο

Κριτικές και trailers για όλες τις καινούριες ταινίες που παίζουν στα αθηναϊκά σινεμά.

Στο Κολωνάκι και το HAU Movie Club βλέπεις το "Επτά Αινίγματα για τον Ντετέκτιβ Χάρι" με ελεύθερη είσοδο

Μία δωρεάν πρόταση για το απόγευμα μετά την δουλειά, με την προβολή της εμβληματικής ταινίας στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

"Πέθανε Αγάπη Μου": Ένα ατμοσφαιρικό πορτρέτο ψυχολογικής κατάρρευσης προσεχώς στα σινεμά

Η πρώτη συνεργασία της Τζένιφερ Λόρενς με τον Ρόμπερτ Πάτινσον από την σκηνοθέτη του Πρέπει Να Μιλήσουμε Για Τον Κέβιν.

Athens Palestine Film Festival 2025: Sold-out η πρεμιέρα που δίνει το σήμα για το τελικό πρόγραμμα του

Στην τέταρτη χρονιά του, το Athens Palestine Film Festival συνεχίζει να φέρνει κοντά δημιουργούς, διανοούμενους και κοινό για να αναδείξει τη δύναμη του σινεμά ως πράξη αλήθειας.