Ο Κύριος & το Όπλο

3,5

Ένας ρόλος-σύνοψη καριέρας για τον εξαιρετικό Ρόμπερτ Ρέντφορντ και μια απολαυστική, σικάτη, παλιομοδίτικη και συγκινητικά σινεφίλ αναφορά στο τέλος μιας ολόκληρης (αμερικανικής) εποχής.

Ο Κύριος & το Όπλο

Ένας ρόλος-σύνοψη καριέρας για τον εξαιρετικό Ρόμπερτ Ρέντφορντ και μια απολαυστική, σικάτη, παλιομοδίτικη και συγκινητικά σινεφίλ αναφορά στο τέλος μιας ολόκληρης (αμερικανικής) εποχής.

Ο Κύριος & το Όπλο - εικόνα 1

Ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ γεννήθηκε για να γίνει ηθοποιός του σινεμά. Ο Φόρεστ Τάκερ για να ληστεύει τράπεζες. Ο Ντέιβιντ Λόουρι μεγάλωσε με τον κινηματογραφικό μύθο του πρώτου και διάβασε το 2003 ένα άρθρο του Ντέιβιντ Γκραν, στο περιοδικό «New Yorker», για τον δεύτερο. Μοντέρ, διευθυντής φωτογραφίας και μικρομηκάς με σκηνοθετική θητεία τόσο στο ανεξάρτητο («Μείνε Δίπλα μου», «A Ghost Story» – αμφότερα με τους Κέισι Άφλεκ και Ρούνι Μάρα) όσο και στο χολιγουντιανό σινεμά («Ο Πιτ και ο Δράκος του»), αποφάσισε να συνδυάσει τις δύο ιστορίες στη νοσταλγική, κωμική βιογραφία του διασημότερου σύγχρονου καλλιτέχνη της απόδρασης.

Ο Κύριος & το Όπλο - εικόνα 2

Ο Φόρεστ Τάκερ συνελήφθη για πρώτη φορά, ανήλικος, την δεκαετία του ’30 και μέχρι το 1981 που τον πρωτοσυναντάμε μπαινοβγαίνει διαρκώς στη φυλακή. Έχει δραπετεύσει συνολικά 16 φορές μέχρι τότε, όπως περιγράφει ο ίδιος σε μια διασκεδαστικότατα κινηματογραφόφιλη σκηνή, μία φορά μάλιστα από το διαβόητο Σαν Κουέντιν. Τώρα, παρέα με άλλους­ δύο συνταξιούχους της κλάσης του, ληστεύει άνετα, ψύχραιμα και μεθοδικά μια τράπεζα, στο ταμείο της οποίας τυχαίνει να στέκεται ο αστυνομικός Τζον Χαντ με τον μικρό του γιο. «Γοητευμένος» από το στιλ των κακοποιών και δια­πιστώνοντας πως τα mass media δεν δίνουν σημασία στη δράση της γερονσυμμορίας, ενώ και η αστυνομία δεν διαθέτει στοιχεία, ο νεαρός εκπρόσωπος του νόμου αποφασίζει να αφοσιωθεί στη σύλληψή της.

Ο Κύριος & το Όπλο - εικόνα 3

Γυρισμένη σε 16 mm, η ταινία του Λόουρι κουβαλάει την τραχιά όψη και το φίνο άρωμα μιας αστυνομικής περιπέτειας του ’70. Η παρουσία του Ρέντφορντ τής προσδίδει την πατίνα μιας σινεφίλ ρομαντικής ανάμνησης, βγαλμένης από μια –φιλμική και ιστορική– Αμερική που έχει γίνει πια παρελθόν. Χαρακτηριστική είναι η σκηνή της συνέντευξης της κόρης (Ελίζαμπεθ Μος) του Τάκερ με τον Χαντ, η οποία δεν έχει δει ποτέ τον πατέρα της, ενώ κι εκείνος αγνοεί την ύπαρξή της.

Αυτό το παρελθόν, λοιπόν, το οποίο έρχεται κατευθείαν από την παράδοση της Άγριας Δύσης και του ­ανοιχτού ορίζοντα (το γουέστερν που βλέπουμε στην τηλεόραση), σηματοδοτείται όχι μόνο με τα άλογα που εκτρέφει η Σίσι Σπέισεκ και το όπλο που κουβαλά ο Τάκερ αλλά και με την πέρα από το καλό και το κακό ηθική τού πράττειν κατά το ταλέντο σου. Όταν προσωπική ανάγκη και κοινωνική ηθική συγκρούονται, Τάκερ και Λόουρι αποφασίζουν να δράσουν με τον παλιό καλό τρόπο. Αυτόν που προστάζει η ανάγκη, η οποία εδώ έχει σοφά μετατραπεί σε διασκέδαση, όποιο κι αν είναι το φυσικό ή το κινηματογραφικό (η ταινία δεν απευθύνεται στους θεατές του Marvel Universe) τίμημα.

ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 93΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Κύριος & το Όπλο

The Old Man & the Gun
3,5
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 93 '
  • Ντέιβιντ Λόουερι

Παρών σε μια ληστεία τραπέζης που διέπραξε η συμμορία του 70χρονου Φόρεστ Τάκερ, ο αστυνομικός Τζον Χαντ βάζει σκοπό να συλλάβει τα μέλη της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.