Μην Ανησυχείς, δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια

2

Ο Γκας Βαν Σαντ βιογραφεί τον Τζον Κάλαχαν με άχρωμο, στατικό και αγιοποιητικό τρόπο, ποντάροντας τα πάντα στην εξαιρετική για ακόμη μία φορά ερμηνεία του Γιόακιν Φίνιξ.

Μην Ανησυχείς, δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια

Ο Γκας Βαν Σαντ βιογραφεί τον Τζον Κάλαχαν με άχρωμο, στατικό και αγιοποιητικό τρόπο, ποντάροντας τα πάντα στην εξαιρετική για ακόμη μία φορά ερμηνεία του Γιόακιν Φίνιξ.

Μην Ανησυχείς, δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια - εικόνα 1

Από το «Δικό μου Αϊντάχο» και τον «Ελέφαντα» στις «Τελευταίες Μέρες» και στο «Milk», οι πρωταγωνιστές των ταινιών του Γκας Βαν Σαντ είναι ήρωες που έρχονται αντιμέτωποι με τα όριά τους αλλά και με αυτά του συστήματος, αναζητώντας απελπισμένα διέξοδο από έναν ασφυκτικό και αδιάφορο για τις ανάγκες τους κοινωνικό περίγυρο. Ένας από αυτούς είναι και ο γεννημένος το 1951 Τζον Κάλαχαν, θύμα σεξουαλικής κακοποίησης στα οκτώ του χρόνια και αλκοολικός από την εφηβεία του. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στα 21 του μένει τετραπληγικός ύστερα από αυτοκινητικό ατύχημα και συνεχίζει να αντιμετωπίζει τον γολγοθά του με φουλ αλκοολούχο κυνισμό.

Μην Ανησυχείς, δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια - εικόνα 2

Βασισμένος στην αυτοβιογραφία του με τον αυτοσαρκαστικό τίτλο «Μην ανησυχείς, δε θα φτάσει μακριά με τα πόδια», ο Βαν Σαντ ενδιαφέρεται να μεταφέρει στην οθόνη τον τρόπο με τον οποίο ο «ξεγραμμένος» αυτός χαρακτήρας μετέτρεψε τη σκοτεινή οπτική του απέναντι στη ζωή σε καλλιτεχνικό έργο, χωρίς να συμβιβαστεί στο ελάχιστο. Έτσι, ενώ παρακολουθούμε σε φλας μπακ τις τελευταίες ώρες που ο Κάλαχαν στάθηκε όρθιος (την ημέρα του ατυχήματος), ο ενεστώτας της αφήγησης αφορά τη γνωριμία του ανάπηρου πλέον ήρωα με έναν ιδιόρρυθμο πλούσιο, ο οποίος γίνεται ο απροσδόκητος σπόνσοράς του, και τη Σουηδή φυσικοθεραπεύτριά του, την οποία κι ερωτεύεται. Αυτοί τον πείθουν να δοκιμάσει, μέσω των Ανώνυμων Αλκοολικών, να απεξαρτηθεί και ο Κάλαχαν ανακαλύπτει πως με τα αντισυμβατικά, προκλητικά και γεμάτα μαύρο χιούμορ σκίτσα του μπορεί να μετατρέψει την αυτολύπησή του σε κάτι λυτρωτικά δημιουργικό.

Αυτή η πορεία προς το φως εξιστορείται άχρωμα από έναν διδακτικά αισιό­δοξο Γκας Βαν Σαντ, ο οποίος αφήνει τα πολιτικά ανορθόδοξα καρτούν του Κάλαχαν και το ταλέντο του Γιόακιν Φίνιξ να βγάλουν μόνα τους τα κάστανα από τη φωτιά. Είναι, λοιπόν, στιγμές που ιερόσυλες αλήθειες μετατρέπονται σε βαθιά ανθρωπιά με συγκινητικό τρόπο, όμως στο σύνολό της η ταινία δεν ξεπερνάει ποτέ το επίπεδο μιας ανώδυνης και αγιοποιητικής βιογραφίας τηλεοπτικής κοπής.

ΗΠΑ, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 114΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Μην Ανησυχείς, δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια

Don't Worry, He Won't Get Far on Foot
2
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 114 '
  • Γκας Βαν Σαντ

Όταν ο Τζον Κάλαχαν, ο οποίος έχει μείνει τετραπληγικός ύστερα από αυτοκινητικό ατύχημα, δέχεται να μπει σε πρόγραμμα απεξάρτησης από το αλκοόλ, ανακαλύπτει το ταλέντο του ως ανατρεπτικού, προκλητικού καρτουνίστα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
12/12/2025

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 11 Δεκεμβρίου.