Ξένος Ανταποκριτής

3

Ο Χίτσκοκ δανείζεται ιδέες από την αγγλική περίοδό του για ένα καλοσκηνοθετημένο, αλλά μονοδιάστατο και προπαγανδιστικό κατασκοπικό θρίλερ (η δεύτερη αμερικανική ταινία του), το οποίο ήταν υποψήφιο για έξι Όσκαρ.

Ξένος Ανταποκριτής

Ο Χίτσκοκ δανείζεται ιδέες από την αγγλική περίοδό του για ένα καλοσκηνοθετημένο, αλλά μονοδιάστατο και προπαγανδιστικό κατασκοπικό θρίλερ (η δεύτερη αμερικανική ταινία του), το οποίο ήταν υποψήφιο για έξι Όσκαρ.

Ξένος Ανταποκριτής - εικόνα 1

Τ ο 1939 η Ευρώπη είναι έτοιμη να μπει στον πόλεμο και ο Άλφρεντ Χίτσκοκ αναχωρεί οικογενειακώς για το Χόλιγουντ και για τα σχέδια τα οποία είχε αναλάβει για λογαριασμό της United Artists ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ, αποκλειστικά απασχολούμενος εκείνον τον καιρό με το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος». Με την πρώτη του κιόλας αμερικανική ταινία, τη θριαμβεύτρια των Όσκαρ «Ρεβέκκα», ο 40χρονος Άγγλος σκηνοθέτης γίνεται περιζήτητος και ρίχνεται με τα μούτρα στη δουλειά, ξεκινώντας από μια αντιναζιστική κατασκοπική περιπέτεια, γραμμένη από τη βοηθό του και κατόπιν σπουδαία παραγωγό Τζόαν Χάρισον και τον τακτικό συνεργάτη του Τσαρλς Μπένετ («Ο Άνθρωπος που Ήξερε Πολλά», «Τα 39 Σκαλοπάτια», «Σαμποτέρ»).

Ο «Ξένος Ανταποκριτής» επαναλαμβάνει το γνωστό από την αγγλική περίοδο του Χίτσκοκ μοτίβο του αθώου ήρωα, ο οποίος μπλέκει σε μια περίπλοκη συνωμοσία, αφηγούμενος την ιστορία του δυναμικού Αμερικανού ρεπόρτερ Τζον Τζόουνς, ο οποίος αποστέλλεται από την εφημερίδα του στην ετοιμοπόλεμη Ευρώπη. Εκεί θα γίνει μάρτυρας της δολοφονίας του διπλωμάτη Βαν Μιρ, ο οποίος ήταν έτοιμος να προωθήσει μια πανευρωπαϊκή συνθήκη ειρήνης, και μαζί με την όμορφη κόρη ενός πολιτικού θα προσπαθήσει να αποκαλύψει την αλήθεια. Ότι δηλαδή ο θάνατός του ήταν σκηνοθετημένος από μια ναζιστική οργάνωση η οποία τον έχει απαγάγει, προσπαθώντας να του αποσπάσει λεπτομέρειες για τη συνθήκη.

Ξένος Ανταποκριτής - εικόνα 2

Αν και υποψήφιος για έξι Όσκαρ (ταινίας, πρωτότυπου σεναρίου, φωτογραφίας, β΄ αντρικού ρόλου, σκηνικών και ειδικών εφέ), ο «Ξένος Ανταποκριτής» δεν συγκρίνεται με τα περισσότερα θρίλερ που γύρισε ο μετρ στην πατρίδα του. Αφελώς προπαγανδιστικός, αλλά κυρίως μονοδιάστατος και με μετρημένες χιουμοριστικές αναλαμπές, εντυπωσιάζει με την τεχνική αρτιότητά του (φωτογραφία από τον Ρούντολφ Ματέ του «Πάθους της Ζαν Ντ’ Αρκ» του Ντράγερ και της «Τζίλντα», σκηνικά από τον τρις οσκαρούχο Αλεξάντερ Γκόλιτζεν) και τις ευφυείς σκηνοθετικές ιδέες του δαιμόνιου Χίτσκοκ, όπως οι ομπρέλες στη σκηνή της δολοφονίας, η σεκάνς στο εσωτερικού του ανεμόμυλου και η εντυπωσιακή πτώση του αεροπλάνου στη θάλασσα.

Α/Μ. ΗΠΑ. 1940. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE.

Περισσότερες πληροφορίες

Ξένος Ανταποκριτής

Foreign Correspondent
3
  • Θρίλερ
  • 1940
  • Διάρκεια: 120 '
  • Άλφρεντ Χίτσκοκ

Ο Χίτσκοκ δανείζεται ιδέες από την αγγλική περίοδό του για ένα καλοσκηνοθετημένο, αλλά μονοδιάστατο και προπαγανδιστικό κατασκοπικό θρίλερ (η δεύτερη αμερικανική ταινία του), το οποίο ήταν υποψήφιο για έξι Όσκαρ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.