Ο Γιάννης Βεσλεμές και η Αφροδίτη Νικολαΐδου μας ξεναγούν στις «Σκοτεινές Πόλεις Ξανά» του Ελληνικού Σινεμά

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και η διδάκτωρ του Παντείου παρουσιάζουν τις επόμενες προβολές της «Χαμένης Λεωφόρου του Ελληνικού Σινεμά».

Ο Γιάννης Βεσλεμές και η Αφροδίτη Νικολαΐδου μας ξεναγούν στις «Σκοτεινές Πόλεις Ξανά» του Ελληνικού Σινεμά

Οι προβολές της «Χαμένης Λεωφόρου του Ελληνικού Σινεμά» επιστρέφουν στο Άστορ τη Δευτέρα 14/5. Ο βραβευμένος σκηνοθέτης Γιάννης Βεσλεμές («Νορβηγία») και η ειδική σε θέματα ελληνικού σινεμά διδάκτωρ του Παντείου Αφροδίτη Νικολαΐδου, παρουσιάζουν τις ταινίες που θα έχουμε τη σπάνια ευκαιρία να δούμε στη μεγάλη οθόνη.

Το «α» εξασφάλισε για τους αναγνώστες του και κληρώνει 10 διπλές ολοήμερες προσκλήσεις για την προβολή της Δευτέρας και 15 διπλές ολοήμερες προσκλήσεις για τις προβολές της Παρασκευής. Μπείτε στην κλήρωση εδώ.

Ρεπό (1982)

του Βασίλη Βαφέα (14/5, 18.30)

Ο Γιάννης Βεσλεμές και η Αφροδίτη Νικολαΐδου μας ξεναγούν στις «Σκοτεινές Πόλεις Ξανά» του Ελληνικού Σινεμά - εικόνα 1

«Τίποτα στο "Ρεπό" δεν μοιάζει τυχαίο. Πρόκειται για μια χειρουργική επέμβαση ακριβείας πάνω στο σώμα του τυπικού μικροαστού της δεκαετίας του '80. Ο Βαφέας πιστός στο στυλ που ξεκίνησε με την "Ανατολική Περιφέρεια" και θα τελειοποιήσει στον "Έρωτα του Οδυσσέα", σε αυτή την ταινία - την πιο άμεση και διασκεδαστική αυτής της άτυπης τριλογίας - επανασυστήνει την Αθήνα, ως την απόλυτη πόλη παγίδα. Το ρεπό που ο ήρωας της ταινίας (Πέτρος Ζαρκάδης), περίμενε τόσο όλη τη βδομάδα για να περάσει με την οικογένεια, την ερωμένη, για να βγει και να ξεχάσει την "παλιοζωή", εξελίσσεται στον απόλυτο εφιάλτη. Όπου το να περιμένεις ένα μέτρο σωλήνα, τον μάστορα να πάρει το κολατσιό του, ή την ζωή που περνάει και δεν ακουμπάει σε ένα γκισέ δημόσιας υπηρεσίας είναι πιο ολέθριο από τον πιο απειλητικό δολοφόνο, τον πιο σαρωτικό τυφώνα, την πιο ανίατη αρρώστια. Δε θα πεθάνει από ανία ο πρωταγωνιστής, η μπαναλιτέ θα περάσει ξυστά σαν σφαίρα, θα σκίσει και αυτή τη φορά απλά το πουκάμισο του. Στο τέλος άγνωστος μεταξύ αγνώστων, σε ένα παγωμένο από συναισθήματα ξενοδοχείο, θα δειπνήσει τόσο κοντά και τόσο μακριά από την ίδια του τη γυναίκα. Και αυτό ίσως του διδάξει κάτι για την ζωή. Ή μπορεί και όχι.»

Άνεμος στην Πόλη (1996)

του Πέτρου Σεβαστίκογλου (14/5, 20.00)

Ο Γιάννης Βεσλεμές και η Αφροδίτη Νικολαΐδου μας ξεναγούν στις «Σκοτεινές Πόλεις Ξανά» του Ελληνικού Σινεμά - εικόνα 2

«Ο θίασος φτάνει στην πόλη. Ο έρωτας ενός εργάτη για μια θεατρίνα γεννάει προσδοκίες, ίσως για μια νέα ζωή, για ένα καινούριο σπίτι. Το εργοστάσιο όμως αργοπεθαίνει. Ελπίδα όλων, η καινούργια πόλη που χτίζεται. Μάταια. Ο άνεμος θα τα σαρώσει όλα. Ένα εντυπωσιακά φωτισμένο και σκηνοθετημένο ντεμπούτο, με εκπληκτικά σκηνικά και ερμηνείες στην παράδοση της μεγάλης ρωσικής σχολής, μας θυμίζει πως η "παλιά Ευρώπη" που ξέραμε έσβησε με το τέλος μιας χώρας που λεγόταν Σοβιετική Ένωση. Και η "νέα Ευρώπη" (τότε το 1996) ακόμα χτίζεται σε μια έρημο. "Νέα πόλη χτίζουμε ή νεκροταφείο;" ρωτάει ο άντρας τη γυναίκα και μόνο αλληγορικά, και συνάμα ποιητικά, μπορεί να εκλάβει κανείς την ερώτηση.»

Κλειστή Στροφή (1991)

του Νίκου Γραμματικού (14/5, 22.15)

Ο Γιάννης Βεσλεμές και η Αφροδίτη Νικολαΐδου μας ξεναγούν στις «Σκοτεινές Πόλεις Ξανά» του Ελληνικού Σινεμά - εικόνα 3

«Σε κοντινό παράλληλο με το σύμπαν του Ζαν Πιέρ Μελβίλ ή του Σεϊτζούν Σουζούκι, χωρίς τα όμορφα μούτρα του Αλέν Ντελόν ή την τρομακτική κοψιά του Τζο Σισίντο, ο Ανδρέας (Μηνάς Χατζησάββας), ένα κάποιο κλεφτρόνι, δε νοιάζεται ούτε για το τσαρδί του που έχει γεμίσει κατσαρίδες, ούτε για το παρελθόν που τον μαρκάρει στενά. Η Ελλάδα πιάνει τώρα τα 90 αλλά τούτος κουβαλά το σκοτάδι μιας προηγούμενης δεκαετίας, ένα κελί κληρονομιά και παγωμένες σκέψεις σαν τα μπυράκια που απολαμβάνει. Αυτή η Αττική έχει φως σκέτη θλίψη, μάντρες που κρύβουν καθάρματα, παλιοσίδερα και γυναίκες παγίδες. Θα μείνουν κάποιες αναμνήσεις από το νησί και τις συμμορίες του, ιστορίες για ένα αγόρι που ήθελε να γίνει αλάνι αλλά το κεφάλι του άνοιξε ένα καλοκαίρι σαν ώριμο καρπούζι. Θα μείνουν πίσω τα καναρίνια στο κλουβί και ένα βρώμικο φορτηγό με τα κλειδιά πάνω στη μίζα. Εδώ κοιμάσαι στο πίσω κάθισμα και είσαι τυχερός αν στο ξύπνημα δεν σου χαμογελούνε οι σφαίρες.»

Πληροφορίες:
Η Χαμένη Λεωφόρος του Ελληνικού Σινεμά: Σκοτεινές Πόλεις Ξανά, Δευτέρα 14/5
Κινηματογράφος Άστορ, Σταδίου 28
Τιμές εισιτηρίων: €5 ανά προβολή | €8 ημερήσιο εισιτήριο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.