Γκωγκέν

2

Υποτονική και άνευρη βιογραφία, η οποία αποκτά βάθος και κάποιο δραματικό ενδιαφέρον όταν είναι πλέον πολύ αργά.

Γκωγκέν

Υποτονική και άνευρη βιογραφία, η οποία αποκτά βάθος και κάποιο δραματικό ενδιαφέρον όταν είναι πλέον πολύ αργά.

Γκωγκέν - εικόνα 1

Η ισχυρότερη κινηματογραφική εικόνα που έχουμε για τον Γάλλο ζωγράφο Πολ Γκογκέν (1848-1903) είναι­ αναμφίβολα αυτή του βραβευμένου με Όσκαρ β΄ ρόλου Άντονι Κουίν στο «Lust for Life» (1956) του Βινσέντε Μινέλι. Με διαφορετική, λιγότερο εξωστρεφή ερμηνευτική προσέγγιση, ο Βενσάν Κασέλ ενσαρκώνει επίσης πειστικά τον διάσημο μετα-ιμπρεσιονιστή, ο οποίος νιώθει ασφυκτικά στο κομφορμιστικό για τις αναζητήσεις του Παρίσι του 1891. Χωρίς να έχει καταξιωθεί ακόμη ως εικαστικός πρώτης γραμμής, αποφασίζει να αφήσει πίσω την εξαμελή οικογένειά του και να ταξιδέψει στον Νότιο Ειρηνικό και στην Ταϊτή, με σκοπό να ψάξει την πνευματική καθαρότητα και μια καλλιτεχνική αναγέννηση. Θα βρεθεί σε έναν επίγειο παράδεισο, που όμως του επιφυλάσσει μια σειρά από εκπλήξεις, τις οποίες η δεύτερη ταινία του Εντουάρ Ντελίκ («Mariage a Mentoza») συναρτά με τον πολυνησιακό τρόπο ζωής και τις παρουσιάζει ως βαθιά και άλυτα μυστήρια για έναν (ακόμη και ανοιχτόμυαλο) Ευρωπαίο.

Ο Γκογκέν γοητεύεται από την απόλυτα δεμένη με τη φύση καθημερινότητα­ των Μαορί, την αποτυπώνει συναρπαστικά στους πίνακές του, οι οποίοι μετά το θάνατό του θα αναγνωριστούν ως μοντέρνα αριστουργήματα, δεν μπορεί όμως να καταλάβει πραγματικά και ουσιαστικά την ανιμιστική, «πρωτόγονη» φιλοσοφία (τα πνεύματα που καταλαμβάνουν την Τεχούρα) των Πολυνησίων. Παραμένει ένας σαγηνευμένος παρατηρητής, ένας ξένος, μια θέση που διατηρούσε, με διαφορετικό τρόπο βέβαια, και στη γαλλική πρωτεύουσα. Όλα αυτά σε μια ευπρεπή ως παραγωγή, εικαστικά γοητευτική, αλλά υποτονική και άνευρη βιογραφία, η οποία αποκτά βάθος και κάποιο δραματικό ενδιαφέρον λίγο πριν από το φινάλε (ανάμεσα σε δύο κόσμους, ο Γκογκέν συνειδητοποιεί πως δεν ανήκει τελικά σε κανέναν), όταν είναι πλέον πολύ αργά.

Γαλλία. 2017. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Γκωγκέν

Gauguin
2
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 102 '
  • Εντουάρ Ντελίκ

Νιώθοντας ασφυκτικά στο κομφορμιστικό Παρίσι του 1891, ο ζωγράφος Πολ Γκογκέν αφήνει πίσω την εξαμελή οικογένειά του και ταξιδεύει στην Ταϊτή, αναζητώντας πνευματική καθαρότητα και καλλιτεχνική αναγέννηση. Θα βρεθεί σε έναν επίγειο παράδεισο, που όμως του επιφυλάσσει μια σειρά από εκπλήξεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.