Της Πατρίδας μου η Σημαία

3

Μια προσωπική εξομολόγηση που δίνει το λόγο σε μια σειρά από ανθρώπους με τη δική τους ιστορία γίνεται ένα ψύχραιμο, νοσταλγικά πικρό οδοιπορικό στην κοινωνική «εξέλιξη» μιας ολόκληρης χώρας.

Της Πατρίδας μου η Σημαία

Μια προσωπική εξομολόγηση που δίνει το λόγο σε μια σειρά από ανθρώπους με τη δική τους ιστορία γίνεται ένα ψύχραιμο, νοσταλγικά πικρό οδοιπορικό στην κοινωνική «εξέλιξη» μιας ολόκληρης χώρας.

Της Πατρίδας μου η Σημαία - εικόνα 1

Δημιουργός ενός από τα καλύτερα και πλέον ευρηματικά ελληνικά ντοκιμαντέρ των τελευταίων χρόνων, του «Τη Νύχτα που ο Φερνάντο Πεσσόα Συνάντησε τον Κωνσταντίνο Καβάφη», ο Στέλιος Χαραλαμπόπουλος («Ημερολόγια Καταστρώματος - Γιώργος Σεφέρης») διαθέτει τρυφερή και ανθρώπινη κινηματογραφική ματιά, που διακρίνεται ακόμη και μέσα στον νοσταλγικά πικρό τρόπο με τον οποίο αποφασίζει να διηγηθεί την ιστορία «του». Αυτήν της οικογένειάς του, η οποία από τα Βούρβουρα Αρκαδίας βρέθηκε μεταπολεμικά στο αθηναϊκό Μαρούσι, των συγχωριανών του, οι οποίοι αφηγούνται στην κάμερα τη νεανική καθημερινότητά τους (Κατοχή, αντάρτικο, Εμφύλιος), και, μετρώντας αντίστροφα τις μέρες από την αρχή των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ μέχρι την Ολυμπιάδα του 2004, το πώς η Ελλάδα της αστικής συσσώρευσης, της καταναλωτικής ευημερίας και του εκσυγχρονισμού κατέληξε στη συλλογική μνημονιακή θλίψη.

Όλα αυτά χωρίς διδακτισμό και καταγγελτικό στόμφο, αλλά με μια χαμηλότονη αφήγηση που επικεντρώνεται στις ανθρώπινες περιπέτειες, περνάει από την προσωπική μαρτυρία στο συλλογικό μύθο και διακριτικά, σχεδόν αθόρυβα, γίνεται μια κινηματογραφικά ψύχραιμη, διεισδυτική καταγραφή της κοινωνικής «εξέλιξης» μιας ολόκληρης χώρας.

Ελλάδα. 2017. Διάρκεια: 114΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Της Πατρίδας μου η Σημαία

3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2018
  • Διάρκεια: 114 '
  • Στέλιος Χαραλαμπόπουλος

Από τα Βούρβουρα Αρκαδίας μέχρι το Μαρούσι, η πορεία μιας οικογένειας (του σκηνοθέτη) συνδέει την επαρχιακή Ελλάδα του προηγούμενου αιώνα με αυτήν της αστικής συσσώρευσης, της Ολυμπιάδας του 2004 και της σύγχρονης κρίσης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.