Το Φεγγάρι του Δία

2

Εντυπωσιακά σκηνοθετημένη, αλλά ρηχή και δημαγωγική χριστιανική παραβολή πάνω στην πίστη, την αυτοθυσία και την πορεία προς την υπαρξιακή λύτρωση με φόντο το μεταναστευτικό πρόβλημα.

Το Φεγγάρι του Δία

Εντυπωσιακά σκηνοθετημένη, αλλά ρηχή και δημαγωγική χριστιανική παραβολή πάνω στην πίστη, την αυτοθυσία και την πορεία προς την υπαρξιακή λύτρωση με φόντο το μεταναστευτικό πρόβλημα.

Το Φεγγάρι του Δία - εικόνα 1

Έντονα αλληγορικός, όπως και στην προηγούμενη ταινία του «Λευκός Θεός», ο Ούγγρος Κορνέλ Μουντρούτσο­ επιχειρεί να μιλήσει ξανά για την ευρωπαϊκή πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα και τις μοντέρνες μορφές διακρίσεων μέσα από μια –εξόφθαλμη– παραβολή: η Ευρώπη είναι ένας από τους δορυφόρους του Δία, ένας τόπος μακρινός και αφιλόξενος, ο οποίος όμως κουβαλάει ένα όνομα οικείο, για πολλούς συνώνυμο του σύγχρονου επίγειου παραδείσου. Στη βορειανατολική πλευρά του, και συγκεκριμένα στην Ουγγαρία, ονειρεύεται να φτάσει μέσω Σερβίας ο Σύρος πρόσφυγας Αριάν, ο οποίος δέχεται κατάστηθα τα πυρά ενός συνοριοφύλακα όταν επιχειρεί να εισέλθει στη χώρα. Αλλά, αντί να πέσει νεκρός, αποκτάει ανεξήγητα την ικανότητα να πετάει. Ένας κυνικός και συμφεροντολόγος γιατρός ανακαλύπτει το μυστικό του και τον βοηθά να δραπετεύσει, ενώ ένας αστυνομικός έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για να τους εντοπίσει.

Το Φεγγάρι του Δία - εικόνα 2

Ακριβώς όπως και στον «Λευκό Θεό», ο Μουντρούτσο δεν φοβάται την εισβολή του φανταστικού στοιχείου σε ένα καθαρά ρεαλιστικό πλαίσιο, ούτε και τη χρήση εντυπωσιακών οπτικών τρικ (όπως καταδιώξεις σε μονοπλάνο, άνθρωποι που υπερίπτανται της πόλης ή μια χολιγουντιανής κοπής σκηνή αυτοκινητικής δράσης) στην αφήγηση ενός σκληρού κοινωνικού δράματος. Όσο όμως αυτό προχωρά τόσο η αλληγορική διάστασή του διογκώνεται, εκτοπίζοντας από ένα σημείο και μετά την αληθοφάνεια καταστάσεων και χαρακτήρων, όπως ο διεφθαρμένος γιατρός που, σε αντίθεση με τον σχηματικό και μονοκόμματο Αριάν, είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής της ταινίας.

Ο ήρωας ο οποίος αντιμετωπίζει­ πραγματικό δραματικό δίλημμα, διεκδικώντας μια δεύτερη ευκαιρία να (ξανα)βρει την πίστη του στη ζωή και στους ανθρώπους. Μπορεί να κάνει το ίδιο και η Ευρώπη; Ο Κορνέλ Μουντρούτσο αναρωτιέται με σπαραγμό σε μια εντυπωσιακά σκηνοθετημένη, αλλά ρηχή και δημαγωγική αναζήτηση της (χριστιανικής) πίστης, της αυτοθυσίας και της πορείας προς την υπαρξιακή λύτρωση με φόντο το σύγχρονο μεταναστευτικό πρόβλημα. Ικανότατος αφηγητής, προδίδεται από τον εύκολο συμβολισμό και την απλοϊκή μεταφυσική του, στοιχεία τα οποία είχε πολύ πιο περίτεχνα καμουφλάρει στον στιβαρότερο «Λευκό Θεό».

Ουγγαρία, Γερμανία. 2017. Διάρκεια: 129΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Φεγγάρι του Δία

Jupiter Holdja / Jupiter's Moon
2
  • Σινεφίλ
  • 2017
  • Διάρκεια: 129 '
  • Κορνέλ Μουντρούτσο

Ένας Σύρος πρόσφυγας προσπαθεί να περάσει από τη Σερβία στην Ουγγαρία. Δέχεται τα πυρά ενός συνοριοφύλακα και, αντί να πέσει νεκρός, αποκτά την ικανότητα να πετά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.