Ζάμα

3

Ένα σπουδαίο μυθιστόρημα του Αντόνιο ντι Μπενεντέτο γίνεται στα χέρια της Λουκρέσια Μαρτέλ («Άγιο Κορίτσι») ένας υπνωτιστικός υπαρξιακός εφιάλτης αργών, τελετουργικών ρυθμών, ο οποίος απευθύνεται σε ένα υπομονετικό σινεφίλ κοινό.

Ζάμα

Ένα σπουδαίο μυθιστόρημα του Αντόνιο ντι Μπενεντέτο γίνεται στα χέρια της Λουκρέσια Μαρτέλ («Άγιο Κορίτσι») ένας υπνωτιστικός υπαρξιακός εφιάλτης αργών, τελετουργικών ρυθμών, ο οποίος απευθύνεται σε ένα υπομονετικό σινεφίλ κοινό.

Ζάμα - εικόνα 1

Ένα από τα σπουδαιότερα μυθιστορήματα της σύγχρονης ισπανόφωνης λογοτεχνίας, το «Zama» του Αντόνιο ντι Μπενεντέτο («Οι αυτόχειρες») ξαναφέρνει την Αργεντινή Λουκρέσια Μαρτέλ («Άγιο Κορίτσι», «Γυναίκα Χωρίς Κεφάλι») πίσω από την κάμερα ύστερα από εννέα χρόνια. Περιγράφοντας μια αποικιοκρατική δυστοπία κι ένα βαθύ υπαρξιακό εφιάλτη, το βιβλίο μάς μεταφέρει στα τέλη του 18ου αιώνα και σε μια απομακρυσμένη αποικία της Λατινικής Αμερικής. Ο Ισπανός αξιωματικός-τοποτηρητής Δον Ντιέ­γκο ντε Ζάμα περιμένει μάταια τη μετάθεση. Προσπαθεί να πείσει τον κυβερνήτη να προωθήσει την αίτησή του στον βασιλιά, γράφει στη σύζυγό του πως σύντομα θα είναι κοντά της, ενώ ταυτόχρονα μπλέκεται σε άγονες ερωτικές περιπέτειες, γραφειοκρατικά αδιέξοδα και την καθημερινότητα ενός κόσμου τον οποίο δεν μπορεί –καθώς αρνείται πεισματικά– να κατανοήσει.

Τα ζητήματα ταυτότητας που διερευνά η ταινία είναι τόσο προσωπικά όσο και πολιτισμικά. Στο «εσωτερικό» του Ζάμα εξελίσσεται μια ντοστογεφσκική πάλη ανάμεσα στις ηθικές επιταγές, στις κοινωνικές (εδώ πατριωτικές) υποχρεώσεις και στα ανθρώπινα ένστικτα, ενώ γύρω από αυτόν δύο πραγματικότητες προσπαθούν να συνυπάρξουν, είτε διά της βίας είτε με έναν αόρατο, «μεταφυσικό» τρόπο συνένωσης τον οποίο η Μαρτέλ αποτυπώνει υπνωτιστικά. με το μυστικιστικό τοπίο που περιβάλλει τον ήρωα, τους παράξενους ήχους, τα διάχυτα χρώματα ή τις ονειρικές εικόνες που εισβάλλουν σε ένα ταπεινά­ ρεαλιστικό περιβάλλον... Κυρίως όμως με τους αργούς και τελετουργικούς αφηγηματικούς ρυθμούς, οι οποίοι σπρώχνουν τον Ζάμα όλο και βαθύτερα στην απόγνωση κι εντέλει­ στην παράνοια, που στην ουσία δεν είναι παρά η ολοκληρωτική του παράδοση σε έναν άλλον, ακατανόητο και «μαγικό» κόσμο. Η διαδρομή­ του μέχρις εκεί είναι αργόσυρτη, δραματικά στεγνή και κινηματογραφικά ιδιαίτερη, προορισμένη να συγκινήσει μόνο το υπομονετικό σινεφίλ κοινό.

Αργεντινή, Ισπανία. 2017. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Ζάμα

Zama
3
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 115 '
  • Λουκρέσια Μαρτέλ

Στα τέλη του 18ου αιώνα, σε μια απομακρυσμένη αποικία της Λατινικής Αμερικής, ο Ισπανός αξιωματικός Δον Ντιέγκο ντε Ζάμα περιμένει μάταια τη μετάθεσή του. Όσο αυτή καθυστερεί τόσο εκείνος βυθίζεται ολοένα και βαθύτερα στην απομόνωση και την παράνοια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.