Η Τελευταία Οικογένεια

2

Αντισυμβατική βιογραφία-δράμα δωματίου, που διατηρεί μια ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά απέναντι στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι παραμένουν μέχρι το τέλος ξένοι, αν όχι και αδιάφοροι, για τον θεατή.

Η Τελευταία Οικογένεια

Αντισυμβατική βιογραφία-δράμα δωματίου, που διατηρεί μια ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά απέναντι στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι παραμένουν μέχρι το τέλος ξένοι, αν όχι και αδιάφοροι, για τον θεατή.

Η Τελευταία Οικογένεια - εικόνα 1

Ελάχιστα αναγνωρίσιμος έξω από τη χώρα του, ο Ντζίσλαβ Μπεκσίνσκι (1929-2005) ήταν ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Πολωνούς ζωγράφους, στον οποίο άρεσε να κινηματογραφεί την καθημερινότητά του με ψηφιακή κάμερα. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Γιαν Ματουζίνσκι εμπνέεται από τα αμέτρητα φιλμάκια του και, αναπαράγοντας μυθοπλαστικά ένα μεγάλο μέρος τους, προσπαθεί να συντάξει μια πρωτότυπη σινε-βιογραφία, η οποία είναι ταυτόχρονα κι ένα οικογενειακό δράμα δωματίου. Διερωτώμενος πάνω στα προβλήματα της έλλειψης επικοινωνίας, που ακόμη και στους τέσσερις τοίχους της οικογενειακής εστίας κάνουν προβληματική την αρμονική συνύπαρξη, ο Ματουζίνσκι εστιάζει στην κοινότοπη καθημερινότητα ενός (φυσικού και ψυχολογικού) εγκλεισμού κι επιχειρεί μέσα από αυτήν μερικούς «λοξούς» μα ενδιαφέροντες σχολιασμούς.

Πάνω στο πώς μια τετριμμένη πραγματικότητα οδηγεί στην καλλιτεχνική δημιουργία αλλά και την προσωπική αυτοκαταστροφή ή πώς η εξωτερική πραγματικότητα εισβάλλει βαθμιαία (η δυτική κουλτούρα) ή απροειδοποίητα (ο κλέφτης της τελευταίας σκηνής) στο ατομικό/οικογενειακό κέλυφος και το διαρρηγνύει. Φιλόδοξες ιδέες που κυκλοφορούν στο μυαλό και στα πλάνα του Ματουζίνσκι, η ιδιότροπα αποστασιοποιημένη ματιά του οποίου στέκεται όμως εμπόδιο στο να αναπτυχθούν και να καρποφορήσουν. Μένουν μετέωρες, αιχμάλωτες μιας διεστραμμένα γοητευτικής ατμόσφαιρας που διαθέτει αυτή η ιδιότροπη μα εντέλει ψυχρή βιογραφία, η οποία μοιάζει να φοβάται να πλησιάσει και να συναισθανθεί τους ξένους –αν όχι και αδιάφορους– για τον θεατή ήρωές της.

Πολωνία. 2016. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Τελευταία Οικογένεια

Ostatnia Rodzina / The Last Family
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 123 '
  • Γιάν Ματουζίνσκι

Η οικογενειακή ιστορία των Πολωνών Μπεκσίνσκι: του ζωγράφου Ντζίσλαβ, της συζύγου του Σοφία και του ψυχολογικά ασταθούς γιου τους Τόμας, μεταφραστή και ραδιοφωνικού παραγωγού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τύχη Βουνό

Τίμια, ευαίσθητη και καλόκαρδη ταξική κωμωδία, που δημιουργεί οικειότητα, εκμοντερνίζοντας όσο χρειάζεται μια οικεία και δοκιμασμένη αφηγηματική συνταγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
16/10/2025

Καλές Γιορτές

Χρυσός Αλέξανδρος στη Θεσσαλονίκη και πλήθος φεστιβαλικών βραβείων για ένα υποδειγματικά σεναριογραφημένο δράμα συναρπαστικών αντιπαραθέσεων με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα. | Powered by Uber.

Νεκρό Τηλέφωνο 2

Ατμοσφαιρικά σκηνοθετημένο σίκουελ, που δεν θέλει να κάνει… αρπαχτή. Η ιστορία του, όμως, είναι γεμάτη αυθαιρεσίες και απιθανότητες, οι οποίες το οδηγούν σε ένα αφόρητα κλισέ φινάλε. | Powered by Uber.

Ρίφενσταλ: Στην Καρδιά του Τρίτου Ράιχ

Τεκμηριωμένη προσέγγιση μιας διαβόητης κινηματογραφικής προσωπικότητας, αλλά και της συλλογικής (γερμανικής) νοοτροπίας μιας ολόκληρης εποχής. | Powered by Uber.

Super Paradise

Εικόνες από το παρελθόν, αλλά και καταθέσεις διασημοτήτων, κατοίκων και μονίμων επισκεπτών συνθέτουν ένα πολυπρισματικό χρονικό της ανέγερσης ενός από τους σύγχρονους καθεδρικούς του homo turisticus. | Powered by Uber.

Χάιντι: Η Διάσωση του Μικρού Λύγκα

Οι περιπέτειες της διάσημης ηρωίδας εμπνέουν ένα σύγχρονο οικολογικό παραμύθι για μικρά παιδιά. | Powered by Uber.

Τα Παιδιά του Παράδεισου

Συναρπαστικό πανόραμα εποχής και αξέχαστη ερωτική ιστορία, παραμένει –μαζί με τον "Κανόνα του Παιχνιδιού" του Ζαν Ρενουάρ– η σημαντικότερη μέχρι σήμερα στιγμή του γαλλόφωνου αφηγηματικού κινηματογράφου. | Powered by Uber.