Στο 58ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης θα είναι και ο Αλεξάντερ Πέιν με τον Ζαν Μαρκ Μπαρ

Ο ελληνικής καταγωγής οσκαρικός σκηνοθέτης μαζί με το Γάλλο ηθοποιό του «Απέραντου Γαλάζιου» θα παρευρεθούν στις προβολές των νέων ταινιών τους.

Στο 58ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης θα είναι και ο Αλεξάντερ Πέιν με τον Ζαν Μαρκ Μπαρ

Στη λίστα των προσκεκλημένων του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που περιλαμβάνει ήδη τους Ρούμπεν Έστλουντ, Ίλντικο Ενιέντι και Ευθύμη Φιλίππου, προστίθενται ο ελληνικής καταγωγής οσκαρικός σκηνοθέτης Αλεξάντερ Πέιν και ο Γάλλος ηθοποιός Ζαν Μαρκ Μπαρ που πρωταγωνίστησε στο «Απέραντο Γαλάζιο» του Λικ Μπεσόν.

Ο Πέιν, δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ για τις ταινίες «Οι Απόγονοι» και «Πλαγίως», έρχεται ξανά στη Θεσσαλονίκη και το φεστιβάλ για την παρουσίαση της νέας του ταινίας «Μικρόκοσμος» στην οποία πρωταγωνιστούν ο Ματ Ντέιμον και η Κρίστεν Γουίγκ. Στην ταινία, που άνοιξε το φετινό φεστιβάλ Βενετίας, οι δύο ηθοποιοί ενσαρκώνουν ένα ζευγάρι που αποφασίζει να συρρικνωθεί ακολουθώντας μια καινοτόμα διαδικασία ώστε να μειώσει το κόστος διαβίωσής του και να βελτιώσει τη συνθήκες διαβίωσής τους.

Ο Ζαν Μαρκ Μπαρ έρχεται στη Θεσσαλονίκη με δύο ταινίες στις βαλίτσες του, η μία μάλιστα ελληνική. Το ντοκιμαντέρ «Dolphin Man» του Λευτέρη Χαρίτου ξεδιπλώνει στη μεγάλη οθόνη τη ζωή του θρυλικού δύτη Ζακ Μαγιόλ, ο οποίος αποτέλεσε την έμπνευση του Λικ Μπεσόν για το «Απέραντο Γαλάζιο» όπου ο Μπαρ πρωταγωνίστησε ενσαρκώνοντας τον Μαγιόλ. Στην ταινία ο ηθοποιός αναλαμβάνει το ρόλο του αφηγητή με αφορμή τη συνάντησή τους το 1988.

Δεύτερη ταινία για τον Μπαρ το δυστοπικό sci-fi «Σπόρος», η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Τούρκου auteur Σεμίχ Καπλάνογλου («Γάλα», «Μέλι»), όπου υποδύεται έναν επιστήμονα γενετικής. Το ασπρόμαυρο φιλμ απεικονίζει ένα δυσοίωνο μέλλον στο οποίο η τροφή έχει σχεδόν εξαφανιστεί και οι πόλεις έχουν παρακμάσει πλήρως.

Το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης παράλληλα εγκαινιάζει το πρώτο διαγωνιστικό τμήμα ταινιών virtual reality με δέκα ταινίες εικονικής πραγματικότητας από την Ελλάδα και το εξωτερικό, το οποίο θα διεξαχθεί και στο προσεχές 20ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Δείτε παρακάτω τις ταινίες:

Κινοσκόπιο / Kinoscope των Κλεμάν Λεοτάρ και Φιλίπ Κολέν (Γαλλία, 2017, 9’)
Από τον Μελιές και τον Τσάπλιν, στον Κιούμπρικ και τον Ταραντίνο, η ιστορία του σινεμά ξετυλίγεται στην ταινία με ολοζώντανο τρόπο, μέσα από τα πιο αγαπημένα και εντυπωσιακά καρέ της μεγάλης οθόνης. Αφηγητής, ο διάσημος σκηνογράφος του Χόλιγουντ Ντιν Ταβουλάρις («Ο Νονός», «Αποκάλυψη τώρα», «Μπόνι και Κλάιντ» κ.ά.).

Άνθρωπος-Δελφίνι / Dolphin Man του Μπενουά Λιχτέ (Γαλλία, 2017, 10΄)
Οι πιο καταξιωμένοι δύτες του σήμερα αποκαλύπτουν τα μυστικά της τέχνης τους και των ωκεανών του κόσμου, σε ένα φιλμ-χάρμα οφθαλμών, συμπληρωματικό έργο του ομότιτλου ντοκιμαντέρ του Λευτέρη Χαρίτου με θέμα τον θρυλικό δύτη Ζακ Μαγιόλ, που προβάλλεται επίσης στο 58ο ΦΚΘ.

Επί τόπου / On Sight του Πάμπλο Μαχάβε Φερνάντες (ΗΠΑ, 2016, 5’)
Ή νεκροί ή πρόσφυγες: Τρία αδέλφια αποδρούν από το Αφγανιστάν διωκώμενα για την πολιτική τους δράση και φτάνουν στη Λέσβο πάνω σε μια βάρκα, αναζητώντας άσυλο στην Ελλάδα. Το φιλμ αφηγείται τη γεμάτη αγωνία περιπέτειά τους.

Εμείς που παραμένουμε / We Who Remain των Σαμ Ουόλσον και Τρέβορ Σναπ (Σουδάν-ΗΠΑ, 2017, 12’)
Ένας άγνωστος εμφύλιος μαίνεται ακόμη στα βουνά του Σουδάν, ανάμεσα στο κράτος και τους αντάρτες. Άνθρωποι αποκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο, παραμένουν αβοήθητοι. Τέσσερις από αυτούς εξομολογούνται πώς επιβιώνουν μέσα σε έναν πόλεμο χωρίς τέλος.

Αναίμακτα / Bloodless της Τζίνα Κιμ (Νότια Κορέα, 2017, 12’)
Ένα φρικιαστικό έγκλημα διαπράχθηκε το 1992 κοντά σε αμερικανική βάση στη Νότια Κορέα, με θύμα μια ιερόδουλη και θύτη έναν αμερικανό στρατιώτη. Η ταινία αναπαριστά τις τελευταίες στιγμές αυτής της γυναίκας, που δυστυχώς ήταν ένα από τα τόσα πολλά θύματα επιθέσεων στην περιοχή, ήδη από το ξεκίνημα του πολέμου στην Κορέα τη δεκαετία του ’50.

Περί τυφλότητας / Notes on Blindness των Τζέιμς Σπίνι & Πίτερ Μίντλτον (Γαλλία-Ηνωμένο Βασίλειο, 2016, 20΄)
Σαν ένα απροσδόκητο, συναισθηματικά φορτισμένο ταξίδι από το σκοτάδι στο φως, το φιλμ ανασύρει τα ηχογραφημένα ημερολόγια του τυφλού συγγραφέα και θεολόγου Τζον Χουλ: μια αριστουργηματική, εκ βαθέων καταγραφή της εμπειρίας της τύφλωσης.

Λοχίας Τζέιμς / Sergent James του Αλεξάντρ Περέζ (Γαλλία, 2017, 7’)
Ένα μικρό αγόρι ετοιμάζεται να πάει για ύπνο. Μόνο που νομίζει ότι κάτι κρύβεται κάτω από το κρεβάτι του. Η αθώα φαντασία, ο φόβος του αγνώστου, τα παιχνίδια που «ζωντανεύουν» μόνο το βράδυ: μια ταινία-ωδή στην παιδική ηλικία, κατάλληλη για μικρούς και μεγάλους.

Εύα, πέρα από το σώμα / EWA, Out of Body του Γιόχαν Κνάτρουπ Γιένσεν (Δανία, 2016, 8΄)
Ο θεατής «γίνεται» η Εύα, η ηρωίδα της ταινίας. Βλέπει και βιώνει τη ζωή της μέσα από τα μάτια και το σώμα της, από την παιδική ηλικία ως την ενηλικίωση, όπου δεσπόζει η τραυματισμένη σχέση με την μητέρα της. Η Εύα θέλει επιτέλους να είναι ο εαυτός της. Άραγε μπορεί;

Στηρίξου πάνω μου / Lifeline του Βικτόρ Μισελό (Γαλλία, 2017, 6΄)
Τη στιγμή που ερωτεύεσαι ο χρόνος παγώνει. Δεν υπάρχει χθες, σήμερα, αύριο, παρά μόνο μια έκρηξη από συναισθήματα, μνήμες και επιθυμίες που υπερνικούν το χρόνο, αλλά και το χώρο. Το φιλμ καταγράφει αυτή τη μαγική στιγμή σε εμπειρία VR.

Proxima by Ματιέ Πραντά (Γαλλία, 2017, 9’)
Παγιδευμένοι ανάμεσα στη γέννηση και το θάνατο, αναζητάμε το άπειρο. Κυνηγάμε κάτι άπιαστο: το «γιατί υπάρχουμε». Παραίσθηση ή ανάγκη για ζωή; Σαν απόηχος του ποιήματος «Άβυσσος» του Μποντλέρ, η ταινία μας ταξιδεύει στα άδυτα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.