Η Τελευταία Πινελιά

2

Ο Τζέφρι Ρας είναι για άλλη μία φορά εξαιρετικός σε ένα βιογραφικό δράμα «εσωτερικού χώρου», από το οποίο λείπουν η δραματική δυναμική και η αφηγηματική συγκέντρωση.

Η Τελευταία Πινελιά

Στο Παρίσι του 1964 ο διάσημος ζωγράφος Αλμπέρτο Τζιακομέτι συναντά τον φίλο του Τζέιμς Λορντ, Αμερικανό συγγραφέα, και του προτείνει να σχεδιάσει το πορτρέτο του. Η σύντομη αυτή διαδικασία εξελίσσεται σε μια πολύπαθη εμπειρία ζωής κι ένα εικαστικό αριστούργημα. Ο Τζέφρι Ρας είναι για άλλη μία φορά εξαιρετικός σε ένα βιογραφικό δράμα «εσωτερικού χώρου», από το οποίο λείπουν η δραματική δυναμική και η αφηγηματική συγκέντρωση.

Η Τελευταία Πινελιά - εικόνα 1

Σπάνιο καλλιτεχνικό (και όχι μόνο) ταλέντο. Ευλογία ή κατάρα; Αν και σχεδόν όλοι θα διαλέξουν την αισιόδοξη εκδοχή, η ζωή και η τέχνη μάς έχουν αποκαλύψει πολλές φορές πως κάθε λαμπρή ιδιοφυΐα έχει και μια ταραγμένη, βαθιά σκοτεινή πλευρά. Η ταινία του γνωστού ηθοποιού Στάνλεϊ Τούτσι, ο οποίος περνάει περιστασιακά πίσω από την κάμερα («Η Μεγάλη Βραδιά», «Οι Τσαρλατάνοι»), αφορά την περίπτωση του Ελβετού ζωγράφου και γλύπτη Αλμπέρτο Τζιακομέτι και τη σχέση του με τον συγγραφέα Τζέιμς Λορντ, όπως την εξιστορεί στο βιβλίο του «A Giacometti portrait». Η ιστορία εξελίσσεται στο Παρίσι του 1964, όπου ο διάσημος ζωγράφος συναντά τον Αμερικανό φίλο του Τζέιμς Λορντ και του προτείνει να σχεδιάσει το πορτρέτο του.

Κολακευμένος, εκείνος δέχεται, αλλά η σύντομη διαδικασία αρχίζει να τραβάει σε μάκρος από πλευράς του Τζιακομέτι, ο οποίος περισπάται από καθετί: τη θλιμμένη και παραμελημένη σύζυγό του, τη μούσα του Καρολίν, μια νεαρή πόρνη ή τις οικονομικές του υποθέσεις. Μια αίσθηση ματαίωσης καταλαμβάνει τον Λορντ, ο οποίος μέσα από έναν κυκεώνα εναλλασσόμενων συναισθημάτων αρχίζει σταδιακά να καταλαβαίνει τον αντιφατικό, αυτοκαταστροφικό και φυσικά ιδιοφυή χαρακτήρα του φίλου του, ο οποίος παλεύει με το ανικανοποίητο (σε κάθε επίπεδο) σε όλη του τη ζωή.

Η Τελευταία Πινελιά - εικόνα 2

Εξαιρετικός για άλλη μία φορά, ο Τζέφρι Ρας μεταφέρει ένα μεγάλο μέρος αυτής της χαοτικής εσωτερικής πάλης στην οθόνη, τη στιγμή που ο Τούτσι δυσκολεύεται να την υποστηρίξει με μια εξίσου δυνατή δραματική ιστορία κι ενδιαφέροντες περιφερειακούς χαρακτήρες. Αντ’ αυτού, διογκώνει υπέρμετρα μια ισχνή σεναριακή ιδέα και, χωρίς εστιασμένη αφήγηση, καταλήγει και αυτός σε ένα ανολοκλήρωτο, σαφώς λιγότερο εμπνευσμένο από του Τζιακομέτι (βιογραφικό) σινε-πορτρέτο.

Μ. Βρετανία. 2017. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Τελευταία Πινελιά

Final Portrait
2
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 90 '
  • Στάνλεϊ Τούτσι

Στο Παρίσι του 1964 ο διάσημος ζωγράφος Αλμπέρτο Τζιακομέτι συναντά τον φίλο του Τζέιμς Λορντ, Αμερικανό συγγραφέα, και του προτείνει να σχεδιάσει το πορτρέτο του. Η σύντομη αυτή διαδικασία εξελίσσεται σε μια πολύπαθη εμπειρία ζωής κι ένα εικαστικό αριστούργημα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αυτές είναι οι νικήτριες ταινίες των 31ων Νυχτών Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που απέσπασαν τις δάφνες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
13/10/2025

Τι νέο θα δεις στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Όλες οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες στις 16/10.

Όλα όσα είπε ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Μαζί με το γιο του Ρόναν και τη Δάφνη Οικονόμου, ο οσκαρικός ηθοποιός βρέθηκε στην Αθήνα για την πρεμιέρα της "Ανεμώνης".

Όλα όσα περιμένουμε να δούμε στο 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Μία μεγάλη γιορτή του κινηματογράφου επιστρέφει μέσα από ένα ποικιλόμορφο πρόγραμμα.

Η αμίμητη Νταϊάν Κίτον μέσα από 5 καθοριστικές ταινίες

Μια λίστα τίτλων που αποδεικνύουν γιατί δε θα υπάρξει καμία άλλη ηθοποιός σαν την οσκαρική Αμερικανίδα.

Η Production Designers Week Greece 2025 φωτίζει το μέλλον της σκηνογραφίας

Η σκηνογραφία του μέλλοντος αποκαλύπτεται στο Ρομάντσο, μέσα από ένα πάνελ όπου η τέχνη συνομιλεί με τα SFX, το 3D και την τεχνητή νοημοσύνη.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου

Χρυσός Φοίνικας, Λούκα Γκουαντανίνο, Κιάνου Ριβς και Ίθαν Χοκ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.