
Έπειτα από μια βραδινή επίσκεψη στα γυρίσματά της, σας παρουσιάζουμε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη νέα ταινία τού πάντα ετοιμοπόλεμου σκηνοθέτη Νίκου Περάκη, μια «γκρίζα κωμωδία» η οποία φιλοδοξεί να ταράξει το ελληνικό ψυχαγωγικό σινεμά.
Φωτογραφίες: Ελεονόρα Λύτρα

Η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα εμπνέει σταθερά τον πολιτικά ευαίσθητο Νίκο Περάκη, οπότε το αφήγημα του εθνικού «success story», το οποίο δεν έγινε ποτέ στην πραγματικότητα, δεν θα μπορούσε να τον αφήσει αδιάφορο. Στην καινούργια του ταινία συνεργάζεται ξανά με τη σεναριογράφο Κατερίνα Μπέη και με τα διαχρονικά στοιχεία της φιλμογραφίας του –πρωτοκλασάτο καστ, διαπλοκή κι ένα άστατο πολιτικοκοινωνικό σκηνικό– φτιάχνει μια κωμωδία για τα «χρόνια της απερισκεψίας», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Η υπόθεση στρέφεται γύρω από την ταραχώδη ζωή του Παναγή Πάνδωρα (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης), ψυχίατρου και γιου μεγαλοεκδότη, ο οποίος ερωτεύεται και παντρεύεται την άνεργη ηθοποιό Τζορτζίνα Τζελέπη (Φιόνα Γεωργιάδη). Όταν όμως ο Πάνδωρας αποφασίζει να στραφεί στην πολιτική, η μεταξύ τους σχέση θα φτάσει στα άκρα και οι δυο τους θα στραφούν εκδικητικά ο ένας εναντίον του άλλου.
Έτσι ήμουν προετοιμασμένος για παν ενδεχόμενο φτάνοντας στο Ίδρυμα Μείζονος Πολιτισμού προκειμένου να μιλήσω στο διάλειμμα των γυρισμάτων με τους συντελεστές της ταινίας.

Ένας ψυχίατρος στα ηνία της χώρας
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ντυμένος με την επισημότητα που αρμόζει σε έναν... φέρελπι πολιτικό, με υποδέχεται στο ενδιάμεσο δύο πλάνων, όπου τον ρωτάω πόσο κοντά νιώθει στον ρόλο: «Ο Πάνδωρας είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση. Συγκεντρώνει μια σειρά από αρετές κι ελαττώματα που είναι αναγνωρίσιμα από όλους και συνηθισμένα σε ανθρώπους που έχουν παίξει ρόλο ελίτ στη χώρα. Η συναναστροφή του με εκδότες κι επιχειρηματίες τον δελεάζει να εμπλακεί στα κοινά, πιστεύοντας πως θα σώσει την κατάσταση».
Πρόκειται εξάλλου για μια τάση των τελευταίων χρόνων, όλο και περισσότεροι παράγοντες της δημόσιας ζωής να υιοθετούν μια πολιτική ιδιότητα, γεγονός που και ο Περάκης αντιλαμβάνεται κι ενσωματώνει στην υπόθεση του «Success Story». «Όποτε υπάρχει έλλειψη πολιτικής πρωτοβουλίας εμφανίζονται δυνάμεις που θέλουν να καλύψουν το κενό», συνεχίζει ο γνωστός πρωταγωνιστής. «Κάπως έτσι κινητοποιείται και ο Πάνδωρας, του οποίου όμως οι σκοποί δεν είναι καθόλου ευγενείς».

Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που τα συναισθήματα της Τζορτζίνας μεταλλάσσονται από τον έρωτα στο ασίγαστο μίσος. Την ερμηνεύει η πρωτοεμφανιζόμενη στο σινεμά Φιόνα Γεωργιάδη, γνωστή από τη συμμετοχή της στην τηλεοπτική σειρά «Μπρούσκο». «Προσπάθησα να καταλάβω την Τζορτζίνα μελετώντας λεπτομερώς το σενάριο, χωρίς να επικρίνω τις πράξεις της. Σε αυτό με βοήθησε και ο Νίκος, που ζήτησε ρεαλισμό στην ερμηνεία μου. Εξάλλου η ταινία, παρότι είναι μυθοπλαστική, αναφέρεται σε πραγματικές καταστάσεις». Πώς της φάνηκε η μετάβαση από τη μικρή στη μεγάλη οθόνη; «Το σινεμά είναι μαραθώνιος! Χρειάζονται έξι και πλέον εβδομάδες για να γυριστεί μια μεγάλου μήκους ταινία. Η δουλειά μου στην τηλεόραση ήταν σαν προετοιμασία για να αντέξω σε αυτούς τους ρυθμούς».

Ο Νίκος Περάκης είναι πάντα παρών Ο ακούραστος δημιουργός του «Λούφα και Παραλλαγή» ολοκληρώνει τη δωδέκατη ταινία του, την οποία κατατάσσει στο... πρωτάκουστο είδος της «γκρίζας κωμωδίας». Αφήνουμε τον ίδιο να μας εξηγήσει: «O όρος είναι καινούργιος και περιγράφει ακριβώς το κλίμα του “Success Story” καθώς και την πραγματικότητα που ζούμε. Πιο παραστατικά, αντί για τα χρώματα της Ίριδας, κολλήστε στο δίσκο του Νεύτωνα τα λογότυπα των κομμάτων της τελευταίας εικοσαετίας. Το αποτέλεσμα δεν είναι λευκό, αλλά γκρίζο.
Η τονικότητα δεν εξαρτάται μόνο από τα ποσοστά των κομμάτων αλλά και από το γενικότερο περιβάλλον που αλλάζει, από εθνικό γαλάζιο και οικολογικό πράσινο έως σκανδαλιστικό ροζ και μιντιακό κίτρινο. Θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι η ταινία λειτουργεί σαν οδηγός επιβίωσης, αλλά δεν θέλω να διαφημίσω την εκπαιδευτική του διάσταση...

Άσε καλύτερα». Πώς ερμηνεύει το γεγονός ότι λίγοι ακολουθούν το ψυχαγωγικό εμπορικό σινεμά; «Υπάρχουν, ευτυχώς, αρκετοί που γυρίζουν ψυχαγωγικό κινηματογράφο. Όμως η εμπορικότητα δεν εξαρτάται μόνο από το προϊόν αλλά και από τις συνθήκες διανομής του. Είχα την τύχη να γυρίσω τις ταινίες μου σε μια εποχή που το πολύ πολύ να κυκλοφορούσε καμιά “πειρατική” κασέτα. Σήμερα η πειρατεία οργιάζει, οι κυβερνήσεις μας δεν τολμούν να στενοχωρήσουν ούτε τους ισχυρούς παρόχους internet ούτε τους εξαθλιωμένους χρήστες με νόμους που ισχύουν στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες».
INFO
Σκηνοθεσία: Νίκος Περάκης Σενάριο: Κατερίνα Μπέη
Πρωταγωνιστούν: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Φιόνα Γεωργιάδη, Πάνος Μουζουράκης, Τόνια Σωτηροπούλου, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Τζένη Θεωνά, Βάσω Καβαλιεράτου, Ανδρέας Κωνσταντίνου
Διεύθυνση φωτογραφίας: Κλαούντιο Μπολιβάρ
Μουσική: Δημήτρης Κοντόπουλος