Παράδεισος

2

Βραβείο σκηνοθεσίας στη Βενετία για ένα στιλιζαρισμένο μα φλύαρο και κοινότοπο στα συμπεράσματά του πολεμικό δράμα.

Παράδεισος

Μια Ρωσοεβραία έγκλειστη σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, ένας νεαρός αξιωματικός των SS κι ένας Γάλλος συνεργάτης των Γερμανών εξομολογούνται τις ιστορίες τους, οι οποίες διασταυρώθηκαν υπό οριακές συνθήκες. Βραβείο σκηνοθεσίας στη Βενετία για ένα στιλιζαρισμένο μα φλύαρο και κοινότοπο στα συμπεράσματά του πολεμικό δράμα.

Παράδεισος - εικόνα 1

Χαμένος για χρόνια ανάμεσα­ στην τηλεόραση, την πατρίδα του Ρωσία και τις ευρωπαϊκές συμπαραγωγές, ο πάλαι ποτέ σπουδαίος και τρανός Αντρέι Κοντσαλόφσκι («Σιβηριάδα», «Το Τραίνο της Μεγάλης Φυγής») επέστρεψε δυναμικά τα τελευταία τρία χρόνια, κερδίζοντας δύο φορές το Αργυρό Λιοντάρι σκηνοθεσίας στη Βενετία. Αρχικά με τις «Λευκές Νύχτες του Ταχυδρόμου» (2014), που δεν έχουν προβληθεί στη χώρα μας, και στη συνέχεια με τον περσινό «Παράδεισο», μια ταινία που προσπαθεί να στοχαστεί πάνω στο Ολοκαύτωμα με έναν ιδιαίτερο, μάλλον εκκεντρικό τρόπο: μια φυλακισμένη Ρωσοεβραία, ένας νεαρός αξιωματικός των SS κι ένας Γάλλος συνεργάτης των Γερμανών εξομολογούνται (σε μια απροσδιό­ριστη αρχή) τις ιστορίες τους, οι οποίες διασταυρώθηκαν υπό οριακές συνθήκες.

Η Όλγα, πρώην αριστοκράτισσα, συνελήφθη στο Παρίσι ως μέλος της αντίστασης, ανακρίθηκε από τον αξιωματικό της αστυνομίας Ζιλ και κατέληξε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Εκεί τη συνάντησε ο Χέλμουτ, θυμήθηκε μια νύχτα πάθους που είχαν περάσει μαζί προπολεμικά κι έτσι την πήρε κοντά του ως καθαρίστρια και κατόπιν ως ερωμένη του.

Παράδεισος - εικόνα 2

Ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός ­φωτίζεται μέσα από τρεις μικρές προσωπικές ιστορίες, τις οποίες σχολιάζουν, εκθέτοντας τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους γι’ αυτές, οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές. Η στιλιζαρισμένη προσέγγιση του Κοντσαλόφσκι διαθέτει μια οπτική­ μεγαλοπρέπεια, η οποία, βοηθούμενη από τις «κατά μέτωπο» εξομολογήσεις, παραμένει γειωμένη, χωρίς μεγαλοστομίες και κορόνες. Αλλά αυτή η περίεργη μείξη μεταφυσικής, ερωτικής ιστορίας, ιστορικής κριτικής και ψυχολογικής­ ανάλυσης παραμένει μέχρι τέλους αμήχανη, μπερδεμένη ανάμεσα σε φλύαρους μονολόγους (και διαλόγους), κοινότοπες διαπιστώσεις κι επαναλαμβανόμενες ιδέες. Έτσι, χωρίς να προσθέτει οτιδήποτε καινούργιο στα πολεμικά δράματα και στις σινε-μελέτες περί των ανθρωπίνων φρικαλεοτήτων, το τελικό αποτέλεσμα απλώς επιβεβαιώνει τη σκηνοθετική επιδεξιότητα του 80χρονου πλέον Κοντσαλόφσκι.

Α/Μ. Ρωσία, Γερμανία. 2016. Διάρκεια: 130΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Παράδεισος

Ray / Paradise
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 130 '
  • Αντρέι Κοντσαλόφσκι

Μια Ρωσοεβραία έγκλειστη σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, ένας νεαρός αξιωματικός των SS κι ένας Γάλλος συνεργάτης των Γερμανών εξομολογούνται τις ιστορίες τους, οι οποίες διασταυρώθηκαν υπό οριακές συνθήκες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες τη Μεγάλη Πέμπτη 2/5

Μια "Barbenheimer" περιπέτεια, ένας πορτοκαλί γάτος και τρόμος από τη Γαλλία προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
28/04/2024

Ουρές στις αίθουσες για το "Μην Ανοίγεις την Πόρτα"

Εντυπωσιακότατη πρεμιέρα για το θρίλερ των Unboxholics, το οποίο έκοψε 27.000 εισιτήρια την πρώτη μέρα προβολής του, ενώ έχει σημειώσει ρεκόρ προπωλήσεων.

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.