
Οι οπαδοί των ταινιών τρόμου θρηνούν σήμερα ακόμα μία απώλεια, αφού μετά το θάνατο του Τζορτζ Ρομέρο, απεβίωσε το Σάββατο 26/8 ο σκηνοθέτης Τόμπι Χούπερ στο Σέρμαν Όουκς της Καλιφόρνια σε ηλικία 74 ετών, χωρίς να έχουν γίνει γνωστά τα αίτια θανάτου.

Ο Χούπερ γεννημένος το 1943 στο Όστιν του Τέξας, πέρασε τη δεκαετία του '60 ως οπερατέρ σε ντοκιμαντέρ και δίνοντας διαλέξεις στο πανεπιστήμιο. Το 1969 γύρισε την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, το πειραματικό φιλμ «Eggshells» με πρωταγωνιστές μια παρέα χίπιδων που αποφασίζουν να μείνουν σε ένα παλιό ξύλινο σπίτι στο δάσος.

Πέντε χρόνια μετά και με λιγοστό μπάτζετ, ολοκλήρωσε το αδιαφιλονίκητο αριστούργημά του το «Σχιζοφρενή Δολοφόνο με το Πριόνι», μία από τις τρομακτικότερες ταινίες όλων των εποχών. Ο σκηνοθέτης αντλώντας έμπνευση από το μανιακό δολοφόνο Εντ Γκέιν, έστησε μια υπόθεση στην οποία η δράση βγαίνει εκτός ελέγχου με κυρίαρχη την παρουσία του gore και της αγωνίας. Εξαιτίας της βίας που απεικόνιζε, η ταινία απαγορεύτηκε σε αρκετές χώρες, χωρίς όμως αυτό να απειλήσει την τεράστια επιτυχία της στο box office.

Ο Τόμπι Χούπερ ισχυρίζεται πως εμπνεύστηκε την ιδέα της ταινίας όταν σε ένα κατάστημα με εργαλεία, περιτριγυρισμένος από πολύ κόσμο, αντίκρυσε ένα σετ από πριόνια. Βασική επιρροή του όμως ήταν οι πολιτσμικές και πολιτικες αλλαγές που συνέβαιναν στις Η.Π.Α. εκείνη την περίοδο. Το σκάνδαλο Γουότεργκεϊτ, η πετρελαϊκή κρίση του '73, οι αγριότητες του πολέμου στο Βιετναμ και η γραφική κάλυψη αυτών των γεγονότων από τα Μέσα οδήγησαν τον Χούπερ να υποστηρίξει ηθελημένα στην αρχή της ταινίας πως όσα πρόκειται να ακολουθήσουν βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα. Η έλλειψη ευιασθησίας που φαινόταν να κυριαρχεί στην αμερικανική κοινωνία θα επέτρεπε στους θεατές να πιστέψουν πως πράγματι όσα βλέπουν είναι αληθινά, αφού για το σκηνοθέτη το τέρας δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον άνθρωπο.
Η ταινία ενένπνευσε δεκάδες σκηνοθέτες, ενώ ταινίες όπως το «Halloween» και το «The Evil Dead» χρωστούν πολλά στη δολοφονική μανία του Leatherface. Ο μασκοφόρος μπαμπούλας αποτελεί έναν από τους εμβληματικότερους χαρακτήρες των ταινιών τρόμου, καθώς στερείται όποιας προσωπικότητας και το μοναδικό που κατανοεί είναι η πείνα του, όπως φαίνεται και στην αξεπέραστη σκηνή κυνηγητού παρακάτω. Τραγική ειρωνεία, η ετοιμασία του prequel «Leatherface» που αναμένεται μες τη χρονιά, θα ολοκληρωθεί δίχως το δημιουργό του.
Η επιτυχία του «Σχιζοφρενή Δολοφόνου» έδωσε τη δυνατότητα στον Χούπερ να γυρίσει το 1979 την τηλεποτική μεταφορά του βιβλίου «Salem's Lot» του Στίβεν Κινγκ όπου μια μικρή πόλη δέχεται εισβολή από βρικόλακες.
Ακολούθησαν το διασκεδαστικό «Τούνελ του Τρόμου» και το «Πνεύμα του Κακού», η δεύτερη καλύτερη ταινία του σκηνοθέτη που είχε την καθοδήγηση του Στίβεν Σπίλμπεργκ από τη θέση του παραγωγού. Μεγάλη εισπρακτική επιτυχία της εποχής, «Το Πνεύμα του Κακού» είναι η ιστορία ενός στοιχειωμένου σπιτιού που εγκλωβίζει εντός του μια τυπική αμερικανική οικογένεια.
Αξιομνημόνευτες στιγμές στο υπόλοιπο τις καριέρας του είναι το εξωφρενικό «Lifeforce» όπου συμμετέχει και ο ηθοποιός Πάτρικ Στιούαρτ, στο οποίο μια φυλή εξωγήινων βρυκόλακων καταλαμβάνει το Λονδίνο, και το αντίστοιχης σύλληψης «Invaders from Mars». Φυσικά δεν μπορούμε να παραλείψουμε και το κατειλημμένο από ζόμπι βίντεο κλιπ που γύρισε για λογαριασμό του Billy Idol στο κλασικό «Dancing With Myself».
Η τελευταία ταινία που σκηνοθέτησε ήταν το «Djin» που χρηματοδοτήθηκε και γυρίστηκε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Το αποτύπωμα του Τόμπι Χούπερ στις ταινίες τρόμου θα παραμείνει αναλοίωτο και θα μας προκαλεί ανατριχίλες κάθε φορά που θα ακούγεται ένα πριόνι να βρυχάται.