Ο Πιλότος

2

Καλοζυγισμένο, αλλά σεναριακά άτολμο πολιτικό θρίλερ από τον σκηνοθέτη της «Αγελάδας που Έπεσε Από τον Ουρανό».

Ο Πιλότος

Καλοζυγισμένο, αλλά σεναριακά άτολμο πολιτικό θρίλερ από τον σκηνοθέτη της «Αγελάδας που Έπεσε Από τον Ουρανό».

Ο Πιλότος - εικόνα 1

Πέντε χρόνια μετά τη γλυκιά κοινωνική δραμεντί «Η Αγελάδα που Έπεσε Από τον Ουρανό» ο Αργεντινός σκηνοθέτης Σεμπάστιαν Μπόρεν­σταϊν και ο εθνικός σταρ Ρικάρντο Νταρίν («Το Μυστικό στα Μάτια της») συνεργάζονται ξανά, αυτήν τη φορά σε ένα πολιτικό θρίλερ. Λίγο μετά την επιβολή του δικτατορικού καθεστώτος του 1976, λοιπόν, ο στρατιωτικός­ πιλότος Τόμας Κόμπλικ συμμετέχει σε μια νυχτερινή πτήση η οποία έχει σκοπό την «εξαφάνιση», διά της ρίψης στη θάλασσα, μιας ομάδας πολιτικών κρατουμένων. Σοκαρισμένος, αποφασίζει να λιποτακτήσει και να κρυφτεί κάπου στην επαρχία, δουλεύοντας στο ψεκαστικό αεροπλάνο­ ενός φίλου του, όπου πιστεύει­ πως δεν θα τον ανακαλύψει κανείς.

Ο Πιλότος - εικόνα 2

Μέχρις εδώ το φιλμ του Μπόρενσταϊν βαδίζει σαν ένα βραδυφλεγές όσο και αγωνιώδες δράμα, το οποίο παρακολουθεί τον λιγομίλητο ήρωα να εγκλωβίζεται ανάμεσα σε δύο απειλές. Η πρώτη έχει να κάνει με έναν αστυνομικό της περιοχής, ο οποίος αρχίζει να ερευνά το παρελθόν του ξένου, και η άλλη με την όμορφη Νάνσι (η Ισπανίδα Ίνμα Κουέστα του «Ματωμένου Γάμου»), σύντροφο ενός αυταρχικού και ζηλιάρη πωλητή, με την οποία δημιουργεί σχέση. Καθώς ο κλοιός κλείνει αργά αλλά σταθερά γύρω από τον Κόμπλικ, έναν χαμηλότονο Νταρίν που εκφράζεται περισσότερο με το βλέμμα και λιγότερο με τα λόγια, ο Μπόρενσταϊν διαχειρίζεται λελογισμένα τις εκκρεμότητες και την ένταση που είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή να ξεσπάσει, αναβιώνοντας ταυτόχρονα μια σκοτεινή περίοδο της πρόσφατης Ιστορίας της Αργεντινής.

Οι συνέπειές της είναι που παγιδεύουν και ωθούν στα άκρα τους ήρωες, πιόνια μιας πανίσχυρης μοίρας στην οποία προσπαθούν πεισματικά να εναντιωθούν. Ο αγώνας τους όμως δεν ξεφεύγει στιγμή από τα κλισέ ενός κοινότοπου, σεναριακά άτολμου θρίλερ με αποφασισμένους καλούς και αμετανόητους κακούς, βολικές συγκυρίες και προβλέψιμες λύσεις. Έτσι, όσο η αφηγηματική δεξιότητα και οι στιβαρές ερμηνείες, με κορυφαία αυτήν του Όσκαρ Μαρτίνεζ («Ο Επιφανής Πολίτης»), δεν αφήνουν το ενδια­φέρον να χαθεί ολοκληρωτικά, η καλοστημένη πολιτική καταγγελία­ του Μπόρενσταϊν τροχοδρομεί­ χωρίς αναταράξεις, δεν απογειώνεται ποτέ όμως από το κινηματογραφικό έδαφος.

Αργεντινή. 2016. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Πιλότος

Koblic
2
  • Θρίλερ
  • 2016
  • Διάρκεια: 92 '
  • Σεμπάστιαν Μπόρενσταϊν

Στην Αργεντινή του 1977 και ύστερα από μια πτήση «εξαφάνισης» πολιτικών κρατουμένων από το χουντικό καθεστώς, ο στρατιωτικός πιλότος Τόμας Κόμπλικ αποφασίζει να λιποτακτήσει και να κρυφτεί κάπου στην επαρχία, όπου πιστεύει πως δεν θα τον ανακαλύψει κανείς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Φεστιβάλ Δράμας ετοιμάζει αφιερώματα σε δύο σημαντικούς δημιουργούς

Οι σκηνοθέτες Άγγελος Φραντζής και Χέλενα Βίτμαν θα έχουν την τιμητική τους στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
27/08/2025

Μια αποκλειστική, ξεκαρδιστική, ματιά στα παρασκήνια του "Ρόουζ εναντίον Ρόουζ"

Δείτε τους Ολίβια Κόλμαν και Μπένεντικτ Κάμπερμπατς στα γυρίσματα της ρομαντικής κωμωδίας που φέρνει τον ένα κόντρα στον άλλο.

Ο Αντρέι Ταρκόφσκι ξανά στη Ριβιέρα

Δείτε 4 από τα αριστουργήματα του αξέχαστου Ρώσου κινηματογραφιστή.

Το ελληνικό σινεμά αποκτά δικό του χώρο προβολών στην Πλάκα

Το Υπουργείο Πολιτισμού μετατρέπει την "οικία Κοκοβίκου" σε αίθουσα που θα στεγάζει την παρουσίαση εγχώριων παραγωγών.

Το Midnight Express φέρνει πίσω το "Convoy" του Σαμ Πέκινπα στο Άνεσις

Μια από τις πιο ανατρεπτικές και αγαπημένες ταινίες της δεκαετίας του ’70 επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη.

"Anemone": Πότε βγαίνει στην Ελλάδα η νέα ταινία του Ντάνιελ Ντέι-Λιούις

Όλα όσα ξέρουμε για την επιστροφή του σπουδαίου ηθοποιού που πρωταγωνιστεί στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του γιου του.

Κόλμαν και Κάμπερμπατς στη βιτριολική κωμωδία του καλοκαιριού

Το πρωτοκλασάτο δίδυμο πρωταγωνιστεί στο σπαρταριστό rom-com ως ένα ζευγάρι που φτάνει τη ρήξη του στα άκρα… κι ακόμα παραπέρα.