Οι εργάτες ενός εργοστασίου συσπειρώνονται και απεργούν διεκδικώντας τα αιτήματά τους. Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του πρωτοπόρου Σεργκέι Αϊζενστάιν κατασκευάζει την κινηματογραφική γλώσσα όπως τη γνωρίζουμε σήμερα μέσα από μια σειρά εντυπωσιακών και πρωτοποριακών για την εποχή πλανών.
Αφού πειραματίστηκε με την κάμερα και το μοντάζ, ο Αϊζενστάιν σκηνοθέτησε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, την «Απεργία», η οποία αποτελεί πλέον μοναδικό ντοκουμέντο κατασκευής της κινηματογραφικής γλώσσας. Το συνειρμικό μοντάζ του αποδεικνύει πως στην πραγματικότητα η αφήγηση μέσω εικόνων δεν είναι κάτι άλλο παρά μια... φάρσα του εγκεφάλου (το κοντινό πλάνο μιας αλεπούς που ακολουθείται από ένα ανθρώπινο πρόσωπο ισούται με την πονηριά του τελευταίου), όπως απέδειξαν τα περίφημα πειράματα του Λεβ Κουλέσοφ. Όλοι οι προβλέψιμοι ταξικοί πρωταγωνιστές δίνουν το «παρών» στην «Απεργία», οι άπληστοι κεφαλαιοκράτες, οι εργάτες που διεκδικούν τα αιτήματά τους και η βία της εξουσίας, σε μια σειρά από εντυπωσιακά και απολύτως πρωτοποριακά για την εποχή πλάνα.
ΕΣΣΔ. 1925. Διάρκεια: 94΄. Διανομή: NEW STAR.
Περισσότερες πληροφορίες
Η Απεργία
Οι εργάτες ενός εργοστασίου συσπειρώνονται και απεργούν διεκδικώντας τα αιτήματά τους.