Η Ενοχή των Αθώων

2,5

Ατμοσφαιρική, στιλιζαρισμένη και στιβαρά ερμηνευμένη αναπαράσταση αληθινών γεγονότων, τα οποία εγείρουν μια σειρά από σκληρά ηθικά ερωτήματα που στο τέλος απαντιούνται με έναν εύκολο, συγκαταβατικό τρόπο.

Η Ενοχή των Αθώων

Ατμοσφαιρική, στιλιζαρισμένη και στιβαρά ερμηνευμένη αναπαράσταση αληθινών γεγονότων, τα οποία εγείρουν μια σειρά από σκληρά ηθικά ερωτήματα που στο τέλος απαντιούνται με έναν εύκολο, συγκαταβατικό τρόπο.

Η Ενοχή των Αθώων - εικόνα 1

Σεναριογράφος και σκηνοθέτης δραμάτων («Nathalie…», «Coco Before Chanel») αλλά και κομεντί χαρακτήρων («Το Κορίτσι Από το Μονακό», «Ούτε στον Εχθρό μου», «Η Άλλη Μποβαρί») με ισχυρούς γυναικείους πρωταγωνιστικούς ρόλους, η Αν Φοντέν υπογράφει τώρα την πιο σκοτεινή ταινία της, η οποία βασίζεται σε αληθινά γεγονότα: στην Πολωνία του 1945 η Ματίλντ, μια Γαλλίδα γιατρός του Ερυθρού Σταυρού, ανακαλύπτει πως πολλές μοναχές ενός μοναστηριού, βιασμένες από Σοβιετικούς στρατιώτες, είναι έγκυοι. Προσπαθεί να τις βοηθήσει, αλλά εκείνες θέλουν να κρατήσουν πάση θυσία την ιστορία κρυφή. Έτσι επισκέπτεται μυστικά το μοναστήρι, φροντίζει και ξεγεννά τις καλόγριες χωρίς να μπορεί να αποκαλύψει σε κανέναν άλλον την αλήθεια.

Η Ενοχή των Αθώων - εικόνα 2

Η περιγραφή της όλης κατάστασης, η οποία θα μπορούσε εύκολα να ξεφύγει στο κωμικοτραγικό, είναι πειστική, με τη σέξι Λου ντε Λαάζ («Η Μεγάλη Αναμονή») να εντυπωσιάζει με τη μεστή, ερμηνευτικά μετρημένη παρουσία της. Η απουσία πίστης που χαρακτηρίζει την ηρωίδα γίνεται αφορμή για μια σειρά ανάλογων συζητήσεων με τις μοναχές, αλλά ευτυχώς το σενάριο εκβιάζει ελάχιστες εύκολες λύσεις κι εστιάζει στα διλήμματα των χαρακτήρων. Το παγωμένο­ τοπίο και το εικαστικό στιλιζάρισμα, το οποίο οφείλεται κυρίως στην ψυχρή μα ατμοσφαιρική φωτογραφία της Καρολίν Σαμπετιέ («Holy Motors», «Ενώπιον Θεών και Ανθρώπων»), εντείνουν την αυστηρότητά τους, με τη σπουδαία Αγκάτα Κουλέζα της «Ida» να κυριαρχεί με τη –θαρρείς– βγαλμένη από αρχαία τραγωδία παρουσία της.

Εξαιρετική ως ηγουμένη Αμπές, κρατάει στα χέρια της το μέλλον των βρεφών και σηκώνει στους ώμους της όλο το ηθικό βάρος των αποφάσεων – άρρηκτα δεμένων με τη θρησκευτική πίστη, την επιβίωση, την τιμή, τις ανθρώπινες αξίες, τη ζωή και το θάνατο. Είναι κρίμα που η ταινία δεν εστιάζει σε αυτήν, έναν αληθινά τραγικό χαρακτήρα στο μέσον μιας απόλυτα ταραγμένης εποχής, αλλά ακολουθεί μέχρι τέλους τις αλτρουίστριες Ματίλντ και αδελφή Μαρία, δύο κινηματογραφικά και ηθικά «καθαρούς» χαρακτήρες, που αγιοποιεί απλοϊκά το εύκολο φινάλε.

Γαλλία, Πολωνία. 2016. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ενοχή των Αθώων

Les Innocents / Agnus Dei
2,5
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 115 '
  • Αν Φοντέν

Στην Πολωνία του 1945 μια Γαλλίδα γιατρός του Ερυθρού Σταυρού ανακαλύπτει πως πολλές μοναχές ενός μοναστηριού, βιασμένες από Σοβιετικούς στρατιώτες, είναι έγκυοι. Προσπαθεί να τις βοηθήσει, χωρίς όμως να μπορεί να αποκαλύψει σε κανέναν άλλον την αλήθεια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.