Μικροί Κύριοι

3

Μια συναισθηματικά ρεαλιστική, ζεστή και ειλικρινής απέναντι στους χαρακτήρες της ιστορία ενηλικίωσης, με κοινωνικές ευαισθησίες. Μικρή, όπως και οι ήρωές της, σε κινηματογραφικό μέγεθος, σκηνοθετημένη όμως με κομψότητα και γραμμένη με μεγάλη σεναριακή επιδεξιότητα.

Μικροί Κύριοι

Μετακομίζοντας στο Μπρούκλιν, ο Τζέικ γίνεται φίλος με τον Τόνι, γιο της γυναίκας που νοικιάζει το μαγαζί του παππού του. Μετά το θάνατο του τελευταίου όμως οι οικονομικές διαφορές των γονιών τους θα ξεκινήσουν μια αντιπαράθεση που θα ταράξει τη φιλία τους, σε μια συναισθηματικά ρεαλιστική, ζεστή και ειλικρινή απέναντι στους χαρακτήρες της ιστορία ενηλικίωσης με κοινωνικές ευαισθησίες.

Μικροί Κύριοι - εικόνα 1

Θα μπορούσαμε να πούμε πως ο Άιρα Σακς γυρίζει ταινίες συναισθηματικού ρεαλισμού. Δράματα χαρακτήρων δηλαδή, συνήθως ανάλαφρα και με γουντιαλενικό άρωμα, τα οποία περιστρέφονται συχνά γύρω από θέματα αναζήτησης ταυτότητας και αποτυπώνουν με μια χαλαρή­ ειλικρίνεια τον περίπλοκο συναισθηματικό κόσμο των ηρώων. Έχει μάλιστα μια ιδιαίτερη κινηματογραφική σχέση με τη χώρα μας. Ο Χρήστος Κωνσταντακόπουλος της Faliro House έχει κάνει παραγωγή στις τελευταίες δύο ταινίες του, με τον Θύμιο Μπακατάκη του «Αστακού» να είναι διευθυντής φωτογραφίας στο «Keep the Lights on» (2012) και τον Χρήστο Βουδούρη του «Πριν τα Μεσάνυχτα» στο «Η Αγάπη Είναι Παράξενη» (2014).

Περισσότερο από την Ελλάδα όμως, ο Σακς έχει στενή σχέση με τη Νέα Υόρκη, όπου εγκαταστάθηκε πριν από τρεις δεκαετίες και αποτελεί το φυσικό ντεκόρ των πιο πρόσφατων ταινιών του. όπως και των «Μικρών Κυρίων». Μετά το θάνατο του παππού του ο μικρός Τζέικ μετακομίζει από το Μανχάταν στο Μπρούκλιν. Εκεί γνωρίζει τον Τόνι, τον συνομήλικο γιο της γυναίκας που νοικιάζει το μαγαζί του παππού του, με τον οποίο γίνονται στενοί φίλοι. Οι γονείς του Τζέικ όμως θέλουν να δια­πραγματευτούν με τη Λίονορ, τη μητέρα του Τόνι, το νοίκι του μαγαζιού, του οποίου τη χρήση φαίνεται πως ο παππούς είχε παραχωρήσει σε εκείνη δωρεάν.

Αυτό θα γίνει η αφορμή να ξεκινήσει μια αντιπαράθεση που θα ταράξει τη φιλία των δύο εφήβων, την οποία ο Σακς περιγράφει με έναν casual τρόπο που τονίζει τις μικρές λεπτομέρειες, τις χαλαρές στιγμές και τα αθώα συναισθήματά της, τα οποία αγγίζουν αυτά μιας­ ερωτικής σχέσης. Παράλληλα αυτή η τρυφερή μελέτη χαρακτήρων αποτυπώνει με εξίσου δια­κριτικές πινελιές έναν κόσμο πολύ πιο προσγειωμένο στην καθημερινότητα των ενηλίκων, που από το εμπόριο μέχρι την καλλιτεχνία (ο πατέρας του Τζέικ είναι ηθοποιός) είναι άρρηκτα δεμένος με τα υλικά αγαθά και τις οικονομικές εξαρτήσεις.

Μικροί Κύριοι - εικόνα 2

Χωρίς εξάρσεις και μελοδραματισμούς, οι «Μικροί Κύριοι» ακολουθούν μια συνηθισμένη, σχεδόν κοινότοπη ιστορία αντρικής φιλίας κι ενηλικίωσης και, φωτίζοντας με κομψό τρόπο τις φευγαλέα πολύτιμες στιγμές της (απαρατήρητες στο παρόν, σημεία αναφοράς για τις μελλοντικές αναμνήσεις), την κάνουν ξεχωριστή. τόσο συναισθηματικά όσο και κινηματογραφικά. Οι αναφορές στον «Γλάρο» του Άντον Τσέχοφ και –μέσω του τίτλου– στους «Μικρούς κυρίους» της Λουίζα Μέι Άλκοτ είναι ενδεικτικές του κομψού τρόπου με τον οποίο η ταινία αναφέρεται στο χάσμα των γενεών και στις σχέσεις προσδοκίας και διάψευσης στη ζωή, η οποία είναι τελικά αυτή που θα δώσει με το πέρασμα του χρόνου στα πάντα (συναισθήματα, ελπίδες, απογοητεύσεις...) τη σωστή τους διάσταση.

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Μικροί Κύριοι

Little Men
3
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 85 '
  • Άιρα Σακς

Μετακομίζοντας από το Μανχάταν στο Μπρούκλιν, ο Τζέικ γίνεται φίλος με τον Τόνι, γιο της γυναίκας που νοικιάζει το μαγαζί του παππού του. Μετά το θάνατο του τελευταίου όμως οι γονείς του Τζέικ θέλουν να αναπροσαρμόσουν το νοίκι, ξεκινώντας μια αντιπαράθεση που θα ταράξει τη φιλία των δύο εφήβων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.