Αίμα από το Αίμα μου

2,5

Μπορεί η μετάβαση από το ένα στο άλλο μέρος της ταινίας να γίνεται άγαρμπα, αλλά αυτό το sui generis, ετερόκλητο, τρελιάρικο δημιούργημα λειτουργεί ως… εκ θαύματος – ή μάλλον λόγω της σκηνοθετικής μαεστρίας του Μπελόκιο.

Αίμα από το Αίμα μου

Στο πρώτο μισό της ταινίας βρισκόμαστε στο 17ο αιώνα και βλέπουμε τον νεαρό Φεντερίκο να καλείται από την Ιερά Εξέταση για να εξαναγκάσει την αδελφή Μπενεντέτα να ομολογήσει ότι παρέσυρε τον μοναχό αδερφό του στη σαρκική αμαρτία και από εκεί στην αυτοκτονία. Στο δεύτερο –σύγχρονο– μισό της ταινίας ένας ζάπλουτος Ρώσος καλλιτέχνης και ο εφοριακός Φεντερίκο θέλουν να αγοράσουν το εγκαταλελειμμένο μοναστήρι όπου κατοικεί τώρα το βαμπίρ Κόμης! Μπορεί η μετάβαση από το ένα στο άλλο μέρος της ταινίας να γίνεται άγαρμπα, αλλά αυτό το sui generis, ετερόκλητο, τρελιάρικο δημιούργημα λειτουργεί ως… εκ θαύματος – ή μάλλον λόγω της σκηνοθετικής μαεστρίας του Μπελόκιο.

Αίμα από το Αίμα μου - εικόνα 1

Πολύ δύσκολα θα τολμούσε άλλος σκηνοθέτης να κάνει στα 75 του ένα τόσο τολμηρό κινηματογραφικό εγχείρημα. Πρόκειται για μια ταινία που ισορροπεί ασταμάτητα πάνω σε σεναριακά, αισθητικά και στιλιστικά δίπολα που μοιάζουν αταίριαστα μεταξύ τους. Μοναδικό συνδετικό στοιχείο στο ιστορικό δράμα φαντασίας (!) του Μπελόκιο είναι ο κοινός (μη) τόπος όπου διαδραματίζονται τα γεγονότα, το χωριό του Μπόμπιο στην επαρχία­ της Πιατσέντσα, και πιο συγκεκριμένα το μοναστήρι του. Στο πρώτο μισό της ταινίας βρισκόμαστε­ στο 17ο αιώνα και βλέπουμε τον νεαρό Φεντερίκο να καλείται από την Ιερά Εξέταση για να εξαναγκάσει την αδελφή Μπενεντέτα να ομολογήσει ότι παρέσυρε τον μοναχό αδερφό του στη σαρκική αμαρτία και από εκεί στην αυτοκτονία. Το δεύτερο μισό μας μεταφέρει στο σήμερα, όπου ένας ζάπλουτος Ρώσος καλλιτέχνης και ο εφοριακός Φεντερίκο (τον ερμηνεύει και αυτόν ο γιος του Μάρκο Μπελόκιο Πιέρ-Τζόρτζιο) θέλουν να αγοράσουν το εγκαταλελειμμένο μοναστήρι όπου κατοικεί τώρα το βαμπίρ Κόμης.

Αίμα από το Αίμα μου - εικόνα 2

Από τη μία, λοιπόν, υπάρχει το ιστορικό δράμα που καταπιάνεται με την άκαμπτη εφαρμογή των κανόνων της καθολικής εκκλησίας –το έχει κάνει πολύ καλύτερα βέβαια στο «Χαμόγελο της Μητέρας μου» ο Μπελόκιο–, την υποκρισία των αντιπροσώπων του θεού και την ορμή των ενστίκτων που θρυμματίζουν κάθε συντηρητική νόρμα. και από την άλλη το σύγχρονο κομμάτι­ που χρησιμοποιεί­ την παράδοση της commedia dell’arte για να σαρκάσει βιτριολικά το «νέο» κεφάλαιο, την κρατική εξουσία, το κυνήγι της αθανασίας και τη σχετικότητα που συνθλίβει κάθε μας βεβαιότητα. Μπορεί η μετάβαση από το ένα στο άλλο να γίνεται άγαρμπα, αλλά αυτό το sui generis, ετερόκλητο, τρελιάρικο δημιούργημα λειτουργεί ως... εκ θαύματος – ή μάλλον λόγω της σκηνοθετικής μαεστρίας του Μπελόκιο.

Ιταλία, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Αίμα Από το Αίμα μου

Sangue del Mio Sangue / Blood of my Blood
3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 106 '
  • Μάρκο Μπελόκιο

Στο πρώτο μισό της ταινίας βρισκόμαστε στο 17ο αιώνα και βλέπουμε τον νεαρό Φεντερίκο να καλείται από την Ιερά Εξέταση για να εξαναγκάσει την αδελφή Μπενεντέτα να ομολογήσει ότι παρέσυρε τον μοναχό αδερφό του στη σαρκική αμαρτία και από εκεί στην αυτοκτονία. Στο δεύτερο –σύγχρονο– μισό της ταινίας ένας ζάπλουτος Ρώσος καλλιτέχνης και ο εφοριακός Φεντερίκο θέλουν να αγοράσουν το εγκαταλελειμμένο μοναστήρι όπου κατοικεί τώρα το βαμπίρ Κόμης!

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.