Σε Τέσσερις Χρόνους

2,5

Παθιασμένες ερμηνείες συναντούν ανολοκλήρωτους χαρακτήρες σε μια αφηγηματικά πρωτότυπη ανατομία της γυναικείας ψυχολογίας, χωρίς όμως την απαιτούμενη συνοχή και την κινηματογραφική καθαρότητα.

Σε Τέσσερις Χρόνους

Τέσσερις γυναικείοι χαρακτήρες, από την παιδική ηλικία μέχρι την ενήλικη ζωή, τέσσερις διαφορετικές ιστορίες οι οποίες συναντιούνται με απρόοπτο τρόπο. Παθιασμένες ερμηνείες συναντούν ανολοκλήρωτους χαρακτήρες σε μια αφηγηματικά πρωτότυπη ανατομία της γυναικείας ψυχολογίας, χωρίς όμως την απαιτούμενη συνοχή και την κινηματογραφική καθαρότητα.

Σε Τέσσερις Χρόνους - εικόνα 1

Ένα μικρό κορίτσι αντιμέτωπο με μια ανείπωτη τραγωδία. Μια ανυπότακτη έφηβη προσπαθεί απεγνωσμένα να δραπετεύσει από το βίαιο, μίζερο και ανδροκρατούμενο επαρχιακό περιβάλλον της. Μια νεαρή γυναίκα μετακομίζει στο Παρίσι και μπλέκει σε μια παράξενη σχέση με έναν τζογαδόρο του ιπποδρόμου. Τέλος, μια δασκάλα που προσπαθεί να μείνει έγκυος από τον φίλο της ­δέχεται επίσκεψη από μια παλιά –άρτι αποφυλακισθείσα– γνωστή της, η οποία απαιτεί τα λεφτά «που της ανήκουν». Καθώς η ταινία περνά από τον έναν χαρακτήρα στον άλλον και αλλάζει χρονικές περιόδους, χρειάζεται μία και πλέον ώρα για να αρχίσει να βγάζει νόημα αυτό το φωτισμένο από πολλαπλές γωνίες πορτρέτο μιας αποφασιστικής μα εγκλωβισμένης σε μια αναπόδραστη μοίρα γυναίκας, την οποία συναντούμε σε τέσσερις διαφορετικές φάσεις της ζωής της. Σπασμωδικές, φιλότιμες, ενστικτώδεις, απελπισμένες, ψύχραιμες, ωφελιμιστικές...

Οι αντιδράσεις της Ρενέ/Σάντρα/Καρίν/Κίκι αλλάζουν σύμφωνα με τις προσωπικές ανάγκες της, αλλά κυρίως ανάλογα με τις απαιτήσεις του καταπιεστικού περιβάλλοντός της. Ο Αρνό ντε Παλιέρ («Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας») δυσκολεύεται να της προσδώσει ιδεολογική σαφήνεια –ένας κόσμος βίαιης ανασφάλειας και γοητευτικής απληστίας–, αφιερώνοντας τα εκφραστικά, «κλειστοφοβικά» γκρο πλάνα του σχεδόν αποκλειστικά στις παθιασμένες ηρωίδες του οι οποίες, παρά την έντιμη προσπάθεια των τεσσάρων πρωταγωνιστριών, αδυνατούν (δεν προλαβαίνουν;) να μας βάλουν βαθιά στο δράμα τους και να γίνουν ειλικρινά ενδιαφέρουσες. Επιπλέον, οι πρωτότυπες αφηγηματικές επιλογές της ταινίας (φυσιογνωμικά διαφορετικοί ηθοποιοί υποδύονται τον ίδιο χαρακτήρα, η ιστορία εξελίσσεται από το παρόν προς το παρελθόν και πάλι­ όχι «γραμμικά») προσδίδουν στο στόρι μια ιδιότυπη εκκρεμότητα, ­αλλά συσκοτίζουν τα κίνητρα, διαταράσσουν τη συνοχή και αφήνουν ανολοκλήρωτη μια αντισυμβατική όσο και κινηματογραφικά τολμηρή προσπάθεια ανατομίας της γυναικείας ψυχολογίας.

Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Τέσσερις Χρόνους

Orpheline / Orphan
2,5
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 111 '
  • Αρνό ντε Παλιέρ

Τέσσερις γυναικείοι χαρακτήρες, από την παιδική ηλικία μέχρι την ενήλικη ζωή, τέσσερις διαφορετικές ιστορίες οι οποίες συναντιούνται με απρόοπτο τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το CineDoc ανοίγει αυλαία με το ντοκιμαντέρ 'Τάκης.' για τον ιδρυτή του Takis Shelter

Με μια ταινία αφιερωμένη στη δύναμη της αγάπης προς τα ζώα και την ιστορία του Τάκη Προεστάκη, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ CineDoc ξεκινά τη νέα του σεζόν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/09/2025

Το "Έχω Κάτι να Πω" επιστρέφει στα θερινά

Η φιλοσοφική κωμωδία του Στράτου Τζίτζη με τον Αντίνοο Αλμπάνη ξεκινάει από την Παρασκευή 19/9 και για οκτώ μέρες ένα roadshow στους καλοκαιρινούς κινηματογράφους της Αθήνας.

Η απώλεια του οσκαρικού Ρόμπερτ Ρέντφορντ σηματοδοτεί τέλος εποχής

Ο εμβληματικός Αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης πέθανε σε ηλικία 89 ετών.

Οι σταθμοί της αξιοζήλευτης (ζωής και) καριέρας του Ρόμπερτ Ρέντφορντ

Τα γεγονότα που καθόρισαν τον κορυφαίο ηθοποιό και σκηνοθέτη.

Τι νέο θα δούμε στα θερινά σινεμά από αυτή την Πέμπτη 18/09

Όλα όσα καταφθάνουν προσεχώς στις μαρκίζες των open air και μη κινηματογράφων.

Ελληνικό box office: Το "Κάλεσμα 4" συνεχίζει ακάθεκτο

Οι τρομο-περιπέτειες της οικογένειας Γουόρεν εξακολουθούν να συναρπάζουν, την ώρα που το anime "Demon Slayer: Το Κάστρο του Απείρου" εντυπωσίασε με το άνοιγμά του και η αναζήτηση θεατών με "Συναισθηματική Αξία" αποδείχθηκε επιτυχής.

Δείτε την αφίσα του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Στέφανος Ρόκος και Φωκίων Ξένος βρίσκονται πίσω από τα φετινά εικαστικά υλικά του θεσμού.