Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά...

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή ένα ακόμα ζωντανό και νεανικό λαρισινό φεστιβάλ, ευτυχής συνάντηση κινηματογραφικών εικόνων με ιστορικό παρελθόν και σίγουρο μέλλον.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά...

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή ένα ακόμα ζωντανό και νεανικό λαρισινό φεστιβάλ, ευτυχής συνάντηση κινηματογραφικών εικόνων με ιστορικό παρελθόν και σίγουρο μέλλον.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά... - εικόνα 1
Η «Η Αλίκη στο Καφέ» του Δημήτρη Νάκου ανακηρύχτηκε κορυφαία ελληνική ταινία

Ένα από τα πλέον δυναμικά σινε-events της χώρας μας, το «Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λάρισας Artfools» προχωρά κάθε χρόνο και ένα βήμα πιο μπροστά, στηριζόμενο σχεδόν αποκλειστικά σε θεσσαλικά χέρια, χρήματα και οργανωτικά μυαλά. Στον ένατο χρόνο του πλέον, πρόβαλε φέτος 30 μεγάλου και 88 διαγωνιζόμενες μικρού μήκους ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, χωρισμένες σε τέσσερα τμήματα, τα οποία αποτελούν πόλο έλξης για τους σινεφίλ της πόλης που θέλουν να ανακαλύψουν πρώτοι το κινηματογραφικό αύριο.

Έτσι, από ένα πολύ ανταγωνιστικό διεθνές τμήμα το γερμανόφωνο «Son» του Έλληνα της διασποράς Κωνσταντίνου Σαμπάνη απέσπασε το πρώτο βραβείο, το «Η Αλίκη στο Καφέ» του Δημήτρη Νάκου ανακηρύχτηκε κορυφαία ελληνική ταινία (το «Phantom Limb» του Μιχάλη Φελάνη πήρε το δεύτερο βραβείο και το «21/2» του Χρήστου Νταμπακάκη το τρίτο), με το «Chika, the Dog in the Ghetto» από τη Γερμανία να αναδεικνύεται καλύτερο animation και το «Σαν τα Χελιδόνια» του 13ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών καλύτερη μαθητική ταινία.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά... - εικόνα 2
Το γερμανικό «Chika, the Dog in the Ghetto» αναδείχθηκε καλύτερο animation

Στα παράλληλα τμήματα συνεχίστηκε για τρίτη χρονιά το αφιέρωμα στο σύγχρονο κορεάτικο κινηματογράφο, οκτώ ταινίες με ζόμπι έδωσαν απολαυστική διάσταση στο «Εναλλακτικό σινεμά», επτά ντοκιμαντέρ προβλήθηκαν στα πλαίσια του επίκαιρου και πρωτότυπου αφιερώματος «Σινεμά της κοινωνικής οικονομίας», ενώ τιμώμενα πρόσωπα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας ήταν ο Σουηδός σταρ Στέλαν Σκάσγκαρντ, οι σκηνοθέτες Θόδωρος Μαραγκός και Φίλιππος Τσίτος, ο Λαρισαίος θεατράνθρωπος Κώστας Τσιάνος και ο πάντα δυναμικός Κώστας Καζάκος, ο οποίος μετά την προβολή της «Λυσιστράτης» είχε μια πολύ ενδιαφέρουσα, πολιτικά και καλλιτεχνικά, συζήτηση με το κοινό.

Ένα κοινό που υποστήριξε ενεργά μια θαρραλέα προσπάθεια ανάδειξης ενός σινεμά της μνήμης και την ίδια στιγμή ενός σινεμά του μέλλοντος, σε μια πόλη 200.000 κατοίκων που ο πολυκινηματογράφος της έχει κατεβάσει εδώ και καιρό ρολά, ενώ από τις τέσσερις αίθουσες του «Βικτώρια» την προηγούμενη εβδομάδα λειτουργούσαν μόνον οι δύο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.