Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά...

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή ένα ακόμα ζωντανό και νεανικό λαρισινό φεστιβάλ, ευτυχής συνάντηση κινηματογραφικών εικόνων με ιστορικό παρελθόν και σίγουρο μέλλον.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά...

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή ένα ακόμα ζωντανό και νεανικό λαρισινό φεστιβάλ, ευτυχής συνάντηση κινηματογραφικών εικόνων με ιστορικό παρελθόν και σίγουρο μέλλον.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά... - εικόνα 1
Η «Η Αλίκη στο Καφέ» του Δημήτρη Νάκου ανακηρύχτηκε κορυφαία ελληνική ταινία

Ένα από τα πλέον δυναμικά σινε-events της χώρας μας, το «Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λάρισας Artfools» προχωρά κάθε χρόνο και ένα βήμα πιο μπροστά, στηριζόμενο σχεδόν αποκλειστικά σε θεσσαλικά χέρια, χρήματα και οργανωτικά μυαλά. Στον ένατο χρόνο του πλέον, πρόβαλε φέτος 30 μεγάλου και 88 διαγωνιζόμενες μικρού μήκους ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, χωρισμένες σε τέσσερα τμήματα, τα οποία αποτελούν πόλο έλξης για τους σινεφίλ της πόλης που θέλουν να ανακαλύψουν πρώτοι το κινηματογραφικό αύριο.

Έτσι, από ένα πολύ ανταγωνιστικό διεθνές τμήμα το γερμανόφωνο «Son» του Έλληνα της διασποράς Κωνσταντίνου Σαμπάνη απέσπασε το πρώτο βραβείο, το «Η Αλίκη στο Καφέ» του Δημήτρη Νάκου ανακηρύχτηκε κορυφαία ελληνική ταινία (το «Phantom Limb» του Μιχάλη Φελάνη πήρε το δεύτερο βραβείο και το «21/2» του Χρήστου Νταμπακάκη το τρίτο), με το «Chika, the Dog in the Ghetto» από τη Γερμανία να αναδεικνύεται καλύτερο animation και το «Σαν τα Χελιδόνια» του 13ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών καλύτερη μαθητική ταινία.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά... - εικόνα 2
Το γερμανικό «Chika, the Dog in the Ghetto» αναδείχθηκε καλύτερο animation

Στα παράλληλα τμήματα συνεχίστηκε για τρίτη χρονιά το αφιέρωμα στο σύγχρονο κορεάτικο κινηματογράφο, οκτώ ταινίες με ζόμπι έδωσαν απολαυστική διάσταση στο «Εναλλακτικό σινεμά», επτά ντοκιμαντέρ προβλήθηκαν στα πλαίσια του επίκαιρου και πρωτότυπου αφιερώματος «Σινεμά της κοινωνικής οικονομίας», ενώ τιμώμενα πρόσωπα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας ήταν ο Σουηδός σταρ Στέλαν Σκάσγκαρντ, οι σκηνοθέτες Θόδωρος Μαραγκός και Φίλιππος Τσίτος, ο Λαρισαίος θεατράνθρωπος Κώστας Τσιάνος και ο πάντα δυναμικός Κώστας Καζάκος, ο οποίος μετά την προβολή της «Λυσιστράτης» είχε μια πολύ ενδιαφέρουσα, πολιτικά και καλλιτεχνικά, συζήτηση με το κοινό.

Ένα κοινό που υποστήριξε ενεργά μια θαρραλέα προσπάθεια ανάδειξης ενός σινεμά της μνήμης και την ίδια στιγμή ενός σινεμά του μέλλοντος, σε μια πόλη 200.000 κατοίκων που ο πολυκινηματογράφος της έχει κατεβάσει εδώ και καιρό ρολά, ενώ από τις τέσσερις αίθουσες του «Βικτώρια» την προηγούμενη εβδομάδα λειτουργούσαν μόνον οι δύο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τύχη Βουνό

Τίμια, ευαίσθητη και καλόκαρδη ταξική κωμωδία, που δημιουργεί οικειότητα, εκμοντερνίζοντας όσο χρειάζεται μια οικεία και δοκιμασμένη αφηγηματική συνταγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
16/10/2025

Καλές Γιορτές

Χρυσός Αλέξανδρος στη Θεσσαλονίκη και πλήθος φεστιβαλικών βραβείων για ένα υποδειγματικά σεναριογραφημένο δράμα συναρπαστικών αντιπαραθέσεων με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα. | Powered by Uber.

Νεκρό Τηλέφωνο 2

Ατμοσφαιρικά σκηνοθετημένο σίκουελ, που δεν θέλει να κάνει… αρπαχτή. Η ιστορία του, όμως, είναι γεμάτη αυθαιρεσίες και απιθανότητες, οι οποίες το οδηγούν σε ένα αφόρητα κλισέ φινάλε. | Powered by Uber.

Ρίφενσταλ: Στην Καρδιά του Τρίτου Ράιχ

Τεκμηριωμένη προσέγγιση μιας διαβόητης κινηματογραφικής προσωπικότητας, αλλά και της συλλογικής (γερμανικής) νοοτροπίας μιας ολόκληρης εποχής. | Powered by Uber.

Super Paradise

Εικόνες από το παρελθόν, αλλά και καταθέσεις διασημοτήτων, κατοίκων και μονίμων επισκεπτών συνθέτουν ένα πολυπρισματικό χρονικό της ανέγερσης ενός από τους σύγχρονους καθεδρικούς του homo turisticus. | Powered by Uber.

Χάιντι: Η Διάσωση του Μικρού Λύγκα

Οι περιπέτειες της διάσημης ηρωίδας εμπνέουν ένα σύγχρονο οικολογικό παραμύθι για μικρά παιδιά. | Powered by Uber.

Τα Παιδιά του Παράδεισου

Συναρπαστικό πανόραμα εποχής και αξέχαστη ερωτική ιστορία, παραμένει –μαζί με τον "Κανόνα του Παιχνιδιού" του Ζαν Ρενουάρ– η σημαντικότερη μέχρι σήμερα στιγμή του γαλλόφωνου αφηγηματικού κινηματογράφου. | Powered by Uber.