Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά...

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή ένα ακόμα ζωντανό και νεανικό λαρισινό φεστιβάλ, ευτυχής συνάντηση κινηματογραφικών εικόνων με ιστορικό παρελθόν και σίγουρο μέλλον.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά...

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή ένα ακόμα ζωντανό και νεανικό λαρισινό φεστιβάλ, ευτυχής συνάντηση κινηματογραφικών εικόνων με ιστορικό παρελθόν και σίγουρο μέλλον.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά... - εικόνα 1
Η «Η Αλίκη στο Καφέ» του Δημήτρη Νάκου ανακηρύχτηκε κορυφαία ελληνική ταινία

Ένα από τα πλέον δυναμικά σινε-events της χώρας μας, το «Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λάρισας Artfools» προχωρά κάθε χρόνο και ένα βήμα πιο μπροστά, στηριζόμενο σχεδόν αποκλειστικά σε θεσσαλικά χέρια, χρήματα και οργανωτικά μυαλά. Στον ένατο χρόνο του πλέον, πρόβαλε φέτος 30 μεγάλου και 88 διαγωνιζόμενες μικρού μήκους ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, χωρισμένες σε τέσσερα τμήματα, τα οποία αποτελούν πόλο έλξης για τους σινεφίλ της πόλης που θέλουν να ανακαλύψουν πρώτοι το κινηματογραφικό αύριο.

Έτσι, από ένα πολύ ανταγωνιστικό διεθνές τμήμα το γερμανόφωνο «Son» του Έλληνα της διασποράς Κωνσταντίνου Σαμπάνη απέσπασε το πρώτο βραβείο, το «Η Αλίκη στο Καφέ» του Δημήτρη Νάκου ανακηρύχτηκε κορυφαία ελληνική ταινία (το «Phantom Limb» του Μιχάλη Φελάνη πήρε το δεύτερο βραβείο και το «21/2» του Χρήστου Νταμπακάκη το τρίτο), με το «Chika, the Dog in the Ghetto» από τη Γερμανία να αναδεικνύεται καλύτερο animation και το «Σαν τα Χελιδόνια» του 13ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών καλύτερη μαθητική ταινία.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά... - εικόνα 2
Το γερμανικό «Chika, the Dog in the Ghetto» αναδείχθηκε καλύτερο animation

Στα παράλληλα τμήματα συνεχίστηκε για τρίτη χρονιά το αφιέρωμα στο σύγχρονο κορεάτικο κινηματογράφο, οκτώ ταινίες με ζόμπι έδωσαν απολαυστική διάσταση στο «Εναλλακτικό σινεμά», επτά ντοκιμαντέρ προβλήθηκαν στα πλαίσια του επίκαιρου και πρωτότυπου αφιερώματος «Σινεμά της κοινωνικής οικονομίας», ενώ τιμώμενα πρόσωπα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας ήταν ο Σουηδός σταρ Στέλαν Σκάσγκαρντ, οι σκηνοθέτες Θόδωρος Μαραγκός και Φίλιππος Τσίτος, ο Λαρισαίος θεατράνθρωπος Κώστας Τσιάνος και ο πάντα δυναμικός Κώστας Καζάκος, ο οποίος μετά την προβολή της «Λυσιστράτης» είχε μια πολύ ενδιαφέρουσα, πολιτικά και καλλιτεχνικά, συζήτηση με το κοινό.

Ένα κοινό που υποστήριξε ενεργά μια θαρραλέα προσπάθεια ανάδειξης ενός σινεμά της μνήμης και την ίδια στιγμή ενός σινεμά του μέλλοντος, σε μια πόλη 200.000 κατοίκων που ο πολυκινηματογράφος της έχει κατεβάσει εδώ και καιρό ρολά, ενώ από τις τέσσερις αίθουσες του «Βικτώρια» την προηγούμενη εβδομάδα λειτουργούσαν μόνον οι δύο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Sexability": Το ντοκιμαντέρ για τη μυϊκή δυστροφία Duchenne και τον έρωτα έρχεται στον Δαναό

Ένα ντοκιμαντέρ που μιλά ανοιχτά για τον έρωτα, τη σεξουαλικότητα και τη ζωή των ατόμων με Duchenne έρχεται στην Αθήνα για μία μοναδική προβολή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/09/2025

Ο "Έρωτας στη Βαρκελώνη" είναι μία ιστορία γεμάτη ελπίδα

Η νέα ρομαντική κομεντί του Σεσκ Γκέι μας παρουσιάζει μία άλλη πλευρά της γυναικείας εμπειρίας.

Η χολιγουντιανή σταρ Ελ Φάνινγκ μιλά στο "α" για τη "Συναισθηματική Αξία"

Η Αμερικάνα ηθοποιός μιλάει για τη συνεργασία της με τον Γιόακιμ Τρίερ, αλλά και το μεγάλο στοίχημα της καριέρας της που μπορεί να την οδηγήσει ως τα Όσκαρ.

Οι 10 αγαπημένες μας μικρού μήκους από το 48ο Φεστιβάλ Δράμας

Όλες οι ταινίες που ξεχωρίσαμε από τη φετινή διοργάνωση.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου

Κόλιν Φάρελ, Μάργκο Ρόμπι, Ριζ Άχμεντ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Ταινίες με επίκεντρο την οικογένεια που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Φιλμ που αναδεικνύουν τη σημασία της επικοινωνίας μεταξύ γονέων και αδερφών τα οποία βρίσκονται στις μαρκίζες.

Ένα βαμπίρ πλανάται πάνω από το 48ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Στην τελική ευθεία της διοργάνωσης παρατηρούμε με ενθουσιασμό την απροσδόκητη επιστροφή του σινεμά των ειδών.