Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά...

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή ένα ακόμα ζωντανό και νεανικό λαρισινό φεστιβάλ, ευτυχής συνάντηση κινηματογραφικών εικόνων με ιστορικό παρελθόν και σίγουρο μέλλον.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά...

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή ένα ακόμα ζωντανό και νεανικό λαρισινό φεστιβάλ, ευτυχής συνάντηση κινηματογραφικών εικόνων με ιστορικό παρελθόν και σίγουρο μέλλον.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά... - εικόνα 1
Η «Η Αλίκη στο Καφέ» του Δημήτρη Νάκου ανακηρύχτηκε κορυφαία ελληνική ταινία

Ένα από τα πλέον δυναμικά σινε-events της χώρας μας, το «Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λάρισας Artfools» προχωρά κάθε χρόνο και ένα βήμα πιο μπροστά, στηριζόμενο σχεδόν αποκλειστικά σε θεσσαλικά χέρια, χρήματα και οργανωτικά μυαλά. Στον ένατο χρόνο του πλέον, πρόβαλε φέτος 30 μεγάλου και 88 διαγωνιζόμενες μικρού μήκους ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, χωρισμένες σε τέσσερα τμήματα, τα οποία αποτελούν πόλο έλξης για τους σινεφίλ της πόλης που θέλουν να ανακαλύψουν πρώτοι το κινηματογραφικό αύριο.

Έτσι, από ένα πολύ ανταγωνιστικό διεθνές τμήμα το γερμανόφωνο «Son» του Έλληνα της διασποράς Κωνσταντίνου Σαμπάνη απέσπασε το πρώτο βραβείο, το «Η Αλίκη στο Καφέ» του Δημήτρη Νάκου ανακηρύχτηκε κορυφαία ελληνική ταινία (το «Phantom Limb» του Μιχάλη Φελάνη πήρε το δεύτερο βραβείο και το «21/2» του Χρήστου Νταμπακάκη το τρίτο), με το «Chika, the Dog in the Ghetto» από τη Γερμανία να αναδεικνύεται καλύτερο animation και το «Σαν τα Χελιδόνια» του 13ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών καλύτερη μαθητική ταινία.

Το κινηματογραφικό βλέμμα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας κοιτάει μπροστά... - εικόνα 2
Το γερμανικό «Chika, the Dog in the Ghetto» αναδείχθηκε καλύτερο animation

Στα παράλληλα τμήματα συνεχίστηκε για τρίτη χρονιά το αφιέρωμα στο σύγχρονο κορεάτικο κινηματογράφο, οκτώ ταινίες με ζόμπι έδωσαν απολαυστική διάσταση στο «Εναλλακτικό σινεμά», επτά ντοκιμαντέρ προβλήθηκαν στα πλαίσια του επίκαιρου και πρωτότυπου αφιερώματος «Σινεμά της κοινωνικής οικονομίας», ενώ τιμώμενα πρόσωπα του 9ου Φεστιβάλ Λάρισας ήταν ο Σουηδός σταρ Στέλαν Σκάσγκαρντ, οι σκηνοθέτες Θόδωρος Μαραγκός και Φίλιππος Τσίτος, ο Λαρισαίος θεατράνθρωπος Κώστας Τσιάνος και ο πάντα δυναμικός Κώστας Καζάκος, ο οποίος μετά την προβολή της «Λυσιστράτης» είχε μια πολύ ενδιαφέρουσα, πολιτικά και καλλιτεχνικά, συζήτηση με το κοινό.

Ένα κοινό που υποστήριξε ενεργά μια θαρραλέα προσπάθεια ανάδειξης ενός σινεμά της μνήμης και την ίδια στιγμή ενός σινεμά του μέλλοντος, σε μια πόλη 200.000 κατοίκων που ο πολυκινηματογράφος της έχει κατεβάσει εδώ και καιρό ρολά, ενώ από τις τέσσερις αίθουσες του «Βικτώρια» την προηγούμενη εβδομάδα λειτουργούσαν μόνον οι δύο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Σεπιντέ Φαρσί: "Κρίνεται η ανθρωπιά μας για το αν μιλάμε για τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη"

Συναντήσαμε τη σκηνοθέτρια του σπαρακτικού ντοκιμαντέρ "Κράτα τη Ψυχή σου στο Χέρι και Περπάτα" όπου απεικονίζονται οι τελευταίοι μήνες ζωής της φωτογράφου Φάτιμα Χασούνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
07/11/2025

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (06-12/11)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Κρίστι Μάρτιν: Ποια είναι η γυναίκα-θρύλος της αμερικανικής πυγμαχίας που υποδύεται η Σίντνεϊ Σουίνι

Το biopic Christy υπόσχεται ένταση, με τη Σουίνι ως μποξέρ, σε μία ταινία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα.

Μετά τη "Βουγονία", τι να περιμένουμε από τον Γιώργο Λάνθιμο;

Ο Γιώργος Λάνθιμος προσθέτει ακόμα μία άψογη ταινία στη φιλμογραφία του, ωστόσο, σε πρόσφατες δηλώσεις του ομολόγησε πως θέλει να κάνει ένα διάλειμμα. Ώρα, λοιπόν, για μερικές σκέψεις πάνω στην έως τώρα καριέρα του Έλληνα δημιουργού.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 6 Νοεμβρίου.

Η (ακραία) επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Το cult νοτιοκορεατικό φιλμ που ενέπνευσε τη "Βουγονία" επιστρέφει στις μαρκίζες.

Βουγονία

Μια διασκεδαστικότατη και θεόπικρη sci-fi σάτιρα της ανθρώπινης αυτοκαταστροφής, η οποία διασκευάζει ευρηματικά και με το γνωστό, off beat λανθιμικό χιούμορ μια παλαβή κορεάτικη κωμωδία. | Powered by Uber.