Ήμασταν στην Rock 'n' Roll τελετή έναρξης του 19ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Σε ένα κατάμεστο Ολύμπιον μιας ταιριαστής ανοιξιάτικης μέρας, ξεκίνησε την Παρασκευή 3/3 η σπουδαιότερη ντοκιμαντερίστικη ελληνική γιορτή.

Ήμασταν στην Rock 'n' Roll τελετή έναρξης του 19ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Σε ένα κατάμεστο Ολύμπιον μιας ταιριαστής ανοιξιάτικης μέρας, ξεκίνησε την Παρασκευή 3/3 η 19η διοργάνωση του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Κινηματογραφιστές, δημοσιογράφοι, εκπρόσωποι του πολιτικού κόσμου, και φυσικά οι διευθυντές του Φεστιβάλ Ελίζ Ζαλαντό (Γενική Διευθύντρια) και Ορέστης Ανδρεαδάκης (Διευθυντής) εγκαινίασαν το δεκαήμερο προβολών με έναν περιεκτικό λόγο, δίνοντας το στίγμα των φετινών ενοτήτων.

Ήμασταν στην Rock 'n' Roll τελετή έναρξης του 19ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - εικόνα 1
Οι δυο διευθυντές του Φεστιβάλ, Ελίζ Ζαλαντό (Γενική Διευθύντρια) και Ορέστης Ανδρεαδάκης (Διευθυντής) στην σκηνή του Ολύμπιον κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης του 19ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Ακολούθησε η ταινία έναρξης "Οι Rolling Stones Ολέ Ολέ Ολέ!: Ταξιδεύοντας στη Λατινική Αμερική", του Πολ Ντάγκντεϊλ σε παραγωγή της έμπειρης στα ροκ ντοκιμαντέρ Eagle Rock Entertainment. Όπως προδίδει ο τίτλος της, η ταινία ακολουθεί τους Rollings Stones κατά την περιοδεία της Λατινικής Αμερικής που κορυφώθηκε στην ιστορική πλέον δωρεάν συναυλία της Κούβας.

Εξαρχής, ο Ντάγκντεϊλ εξισώνει την απόκοσμη αίσθηση της ζωντανής σκηνικής παρουσίας του συγκροτήματος, με το τελετουργικό μιας ακρόασης δίσκου τους. Το εκπληκτικό εναρκτήριο πλάνο, αποτυπώνει το αφηγηματικό πλαίσιο του ντοκιμαντέρ: ο προσωπικός χώρος μετατρέπεται σε στάδιο χιλιάδων θεατών, ο οποίος είναι ο πρώτος σταθμός της περιοδείας. Οι Stones κυριαρχούν στη σκηνή, με την εμπειρία πενήντα on stage χρόνων που τους προσφέρει μια μοναδική άνεση και χημεία, επιβεβαιώνοντας το rock'n'roll γενετικό τους υλικό. Όλοι τους σχεδόν μόνιμα χαμογελαστοί, κοιτούν το κοινό που άλλοτε δακρύζει, άλλοτε ουρλιάζει, αλλά πάντα τραγουδά κάθε στίχο.

Ήμασταν στην Rock 'n' Roll τελετή έναρξης του 19ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - εικόνα 2
Η ταινία έναρξης έδειξε την rolling... τρέλα που επικρατεί στην Λατινή Αμερική

Είναι αλήθεια πως αν κανείς δεν έχει ποτέ του κλάψει σε μια συναυλία, πιθανότατα να μην καταλάβει τη δύναμη που έχουν μπάντες σαν τους Stones στον κόσμο. Η ταινία αφιερώνει σημαντικό κομμάτι της στις τοπικές κοινωνίες, άκρατα συνδεδεμένες με το rock 'n' roll, όπως η άντεργκραουντ κουλτούρα των Rollingas στην Αργεντινή. Αυτή η μουσική, ξεπερνώντας τα όρια του πενταγράμμου ξεχειλίζει από εξέγερση και άρνηση συμμόρφωσης σε οποιαδήποτε φόρμα. Επομένως, μια συναυλία εκεί συμβολίζει την απελευθέρωση.


Στην περίπτωση της Κούβας λοιπόν, η εμφάνιση των Rolling Stones αποτέλεσε κομμάτι της εθνικής πολιτικής, η οποία συνοδεύτηκε από την επίσκεψη του τότε Προέδρου των Η.Π.Α. Μπαράκ Ομπάμα. Παρά τις οργανωτικές δυσκολίες, η συναυλία έγινε. Πάνω από ένα εκατομμύριο θεατές βρέθηκαν στην Αβάνα, τρεις γενιές ανθρώπων συναντήθηκαν για ένα γεγονός που δε θα ξεχάσουν ποτέ...

Ανταπόκριση: Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.