
Ντοκιμαντερίστικη καταγραφή της ταραγμένης σχέσης πατέρα - γιου με φόντο ένα ζωντανό κοινωνικό πρόβλημα.

Η πρώτη ταινία του σπουδασμένου στην Κολονία Κοσοβάρου Βισάρ Μορίνα –η ακριβότερη μέχρι τώρα κινηματογραφική παραγωγή της πατρίδας του– είναι ακόμη ένα σχόλιο πάνω στην (προ-εμφυλιακή εδώ) γιουγκοσλαβική πραγματικότητα. Στο ελεγχόμενο από τους Σέρβους Κόσοβο των αρχών της δεκαετίας του ’90, λοιπόν, ο Γκεζίμ και ο δεκάχρονος γιος του Νόρι ζουν πουλώντας τσιγάρα στους δρόμους. Αναζητώντας μια καλύτερη ζωή, ο Γκεζίμ επιχειρεί να μεταναστεύσει στην Γερμανία, αλλά ο Νόρι κάνει τα πάντα για να τον εμποδίσει. Τελικά ο Γκεζίμ αφήνει τον γιο του στην οικογένεια του μεγαλύτερου αδερφού του και φεύγει μόνος του για τον ευρωπαϊκό Βορρά. Ο Νορί δεν θα το βάλει κάτω όμως και, αποφασισμένος να τον ακολουθήσει πάση θυσία, θα ξεκινήσει ένα περιπετειώδες ταξίδι προς το άγνωστο.
Η ζωή αρχικά στο Κόσοβο, κατόπιν στο δρόμο και τελικά στη Γερμανία: ο φακός του Μορίνα ακολουθεί το πεισμωμένο βλέμμα του σιωπηλού Νόρι και μέσα από ψυχολογικές συγκρούσεις ή εξωτερικές απειλές διογκώνει την αίσθηση ανασφάλειας που κυριαρχεί μέσα και γύρω του. Η περιπέτειά του αντανακλά αυτήν της αρχικά εφησυχασμένης και αργότερα εγκλωβισμένης στη βία πατρίδας του, ενώ το ζωντανό κοινωνικό πρόβλημα της μετανάστευσης περιγράφεται και αναλύεται πατώντας στην ταραγμένη σχέση μεταξύ πατέρα και γιου. Όλα αυτά με μια ντοκιμαντερίστικη, ειλικρινά ρεαλιστική καταγραφή φεστιβαλικής κοπής, η οποία χάρισε στην ταινία το βραβείο σκηνοθεσίας στο Κάρλοβι Βάρι.
Κόσοβο, Γερμανία. 2015. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: WEIRD WAVE.
Περισσότερες πληροφορίες
Babai: Ο Μπαμπάς μου
Στο προ-εμφυλιακό Κόσοβο ο Γκεζίμ και ο δεκάχρονος γιος του Νόρι ζουν πουλώντας τσιγάρα στους δρόμους. Αναζητώντας μια καλύτερη ζωή, ο Γκεζίμ φεύγει για τη Γερμανία, αλλά ο Νόρι είναι αποφασισμένος να τον ακολουθήσει πάση θυσία.