«Το Κορίτσι του Τρένου»: Ποιος είπε ότι το σασπένς είναι αντρική υπόθεση;

Το bestseller της Πόλα Χόκινς παίρνει το δρόμο του προς την οθόνη, με την Έμιλι Μπλαντ να πρωταγωνιστεί σε μια χιτσκοκική ιστορία που τρυπώνει στη ζωή τριών γυναικών, αποκαλύπτοντας τα σκοτεινά μυστικά τους.

«Το Κορίτσι του Τρένου»: Ποιος είπε ότι το σασπένς είναι αντρική υπόθεση;

Το bestseller της Πόλα Χόκινς παίρνει το δρόμο του προς την οθόνη, με την Έμιλι Μπλαντ να πρωταγωνιστεί σε μια χιτσκοκική ιστορία που τρυπώνει στη ζωή τριών γυναικών, αποκαλύπτοντας τα σκοτεινά μυστικά τους.

«Το Κορίτσι του Τρένου»: Ποιος είπε ότι το σασπένς είναι αντρική υπόθεση; - εικόνα 1

Αν μπορούμε να πούμε κάτι με σιγουριά­ τριάντα έξι χρόνια­ μετά το θάνατό του, είναι ότι ποτέ δεν πρόκειται να πετάξουμε τον Χίτσ­κοκ από το κινηματογραφικό… τρένο. Ο Βρετανός που θεμελίωσε το μοντέρνο θρίλερ, καταφέρνοντας να συνδυάσει τη δεξιοτεχνία και την εμπορική καταξίωση, επιμόλυνε άπαξ και διαπαντός με τον ιό του σασπένς την 7η τέχνη. Αναζήτησε, μάλιστα, την έννοια της αγωνίας πέρα από το συναισθηματικά προφανές, ψαχουλεύοντας την ψυχή για να βρεθεί όσο πιο κοντά γίνεται στο φόβο της ύπαρξης. Επιπλέον, προσεγγίζοντας με φροϊδική ακρίβεια τη ζούγκλα του υποσυνείδητου, ανακάλυψε τη σκοτεινή (σεξουαλική ή όχι) απόλαυση που μας προσφέρει η ηδονοβλεψία… Δηλαδή το να διεισδύουμε στη ζωή αγνώστων και να μαθαίνουμε κρυφά, ακίνδυνα και αποστασιοποιημένα τα ένοχα μυστικά τους. Μια διαδικασία που ντοπάρει αγρίως το φαντασιακό μας, ενεργοποιώντας στο μάξιμουμ τους μυθοπλαστικούς μας μηχανισμούς.

Κι επειδή το έφερε η κουβέντα, ας κάνουμε ένα γρήγορο τεστ ηδονοβλεψίας. Ερώτηση πρώτη: έχετε κοιτάξει το προφίλ ενός αγνώστου άντρα ή γυναίκας επειδή σας τράβηξε ανεπαίσθητα η φωτογραφία που είχε αναρτήσει; Ερώτηση δεύτερη, για όσους δεν ασχολούνται με τα social media: περάσατε ποτέ μπροστά από ένα ισόγειο με ανοιχτές κουρτίνες χωρίς να κοιτάξετε έστω και φευγαλέα στο εσωτερικό του; Δεν χρειάζεται να σκεφτείτε τις απαντήσεις. Το γεγονός ότι η ηδονοβλεπτική ιστορία μυστηρίου «To Κορίτσι του Τρένου» της Πόλα Χόκινς έμεινε στην κορυφή των πωλήσεων στις ΗΠΑ για δεκατρείς συνεχείς εβδομάδες μαρτυρά τα πάντα από μόνο του…

Γυναίκες στα όρια

Η ιστορία του βιβλίου μπορεί να εκτυλίσσεται στο Λονδίνο, αλλά η φιλόδοξη κινηματογραφική μεταφορά της τη μετακομίζει στα περίχωρα της Νέας Υόρκης. Έχοντας καταρρεύσει μετά το χωρισμό της με τον Τομ, η Ρέιτσελ προσπαθεί με κάθε τρόπο να κρατηθεί στα πόδια της. Κάθε μέρα παίρνει το τρένο για το κέντρο και περνά μπροστά από το παλιό της σπίτι. Εκεί μένει τώρα ο πρώην σύζυγός της με την Άννα, τη νέα του γυναίκα, και το μωρό τους. Η Ρέιτσελ δεν μπορεί παρά να στρέψει το βλέμμα προς την προαστιακή κατοικία, παρατηρώντας ταυτόχρονα το ευτυχισμένο γειτονικό ζευγάρι, τον Σκοτ και τη Μέγκαν. Η θέα των δύο σπιτιών τής θυμίζει όλα αυτά που έχασε – ή νομίζει ότι έχασε.

Μόνο που οι βόλτες της με το τρένο συνοδεύονται από την κατανάλωση αλκοόλ, το οποίο θολώνει την αντίληψή της για την πραγματικότητα και τραυματίζει σοβαρά τη μνήμη της. Μια μέρα θα δει κάτι στο μπαλκόνι του σπιτιού του Σκοτ και της Μέγκαν που θα τη σοκάρει… Κατά πόσο σχετίζεται αυτό με την ταυτόχρονη εξαφάνιση της νεαρής κοπέλας; Είναι αληθινή η εικόνα που έχει στο κεφάλι της ή είναι αποκύημα της μεθυσμένης φαντασίας της; Μη μου πείτε ότι αυτά τα παραπάνω ερωτήματα δεν αποτελούν εξαιρετική χιτσκοκική πρώτη ύλη…

Τρία πρόσωπα (ανα)ζητούν τη λύτρωση

«Το Κορίτσι του Τρένου»: Ποιος είπε ότι το σασπένς είναι αντρική υπόθεση; - εικόνα 2
Η πρωταγωνίστρια Έμιλι Μπλαντ βλέπει τη ζωή της να καταρρέει από το... παράθυρο του τρένου

Επειδή στο σινεμά «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», ο παραγωγός Μαρκ Πλατ και η DreamWorks είχαν φροντίσει να αγοράσουν τα δικαιώματα του βιβλίου της Πόλα Χόκινς προτού καν κυκλοφορήσει στα βιβλιοπωλεία το 2015! «Όλοι είμαστε λιγάκι ηδονοβλεψίες», λέει ο Πλατ, συμπληρώνοντας ότι «η ιδέα να παίρνεις καθημερινά το τρένο και να παρατηρείς τη ζωή βρίσκεται πολύ κοντά στη λογική του “Σιωπηλού Μάρτυρα”». Αμέσως μετά ακολούθησαν οι συζητήσεις για το ποιος θα ήταν ο καταλληλότερος σκηνοθέτης γι’ αυτήν τη «μυστηριώδη» δουλειά. Όταν έπεσε στο τραπέζι το όνομα του Τέιτ Τέιλορ («Υπηρέτριες»), η έρευνα σταμάτησε αυτόματα…

«Ο Τέιτ έχει την ικανότητα να καταλαβαίνει τους ανθρώπους, και ειδικότερα τις γυναίκες», συνεχίζει ο Μαρκ Πλατ. Λάτρης της κλασικής, ανθρωποκεντρικής αφήγησης, ο υποψήφιος για Όσκαρ Αμερικανός σκηνοθέτης είναι τελικά ο άνθρωπος που θα παρουσιάσει την ιστορία τριών γυναικών που βρίσκονται στα όρια, τις οποίες ερμηνεύει ένα πρωτοκλασάτο χολιγουντιανό τρίο: η καταρρακωμένη Ρέιτσελ (Έμιλι Μπλαντ), η αποπροσανατολισμένη Μέγκαν (Χέιλι Μπένετ) και η ορκισμένη να προστατεύσει την οικογένειά της Άννα (Ρεμπέκα Φέργκιουσον) είναι η θηλυκή τριάδα που υπόσχεται να μας πείσει ότι το σασπένς δεν αποτελεί αποκλειστικό αντρικό προνόμιο…

Περισσότερες πληροφορίες

Το Κορίτσι του Τρένου

The Girl on the Train
2
  • Θρίλερ
  • 2016
  • Διάρκεια: 112 '
  • Τέιτ Τέιλορ

Χωρισμένη και αλκοολική, η Ρέιτσελ μαθαίνει πως μια νεαρή παντρεμένη γυναίκα την οποία βλέπει κάθε μέρα από το τρένο της αγνοείται. Πρόκειται για την νταντά της νέας οικογένειας του πρώην άντρα της, την οποία είχε δει λίγες μέρες πριν αγκαλιά με κάποιον που δεν ήταν ο σύζυγός της. Αποφασίζει να μάθει την αλήθεια, μπλέκοντας σε ένα ζωντανό εφιάλτη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/04/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.