Hands of Stone

2

Η διαδρομή του Παναμέζου μποξέρ Ρομπέρτο Ντουράν από την απόλυτη φτώχεια στον παγκόσμιο πυγμαχικό τίτλο. Ζωντανές ερμηνείες, αφηγηματική ταχύτητα και ιστορικοκοινωνικές αναφορές διασώζουν μια προβλέψιμη βιογραφία από την απόλυτη (τηλεοπτική) μετριότητα.

Hands of Stone

Η διαδρομή του Παναμέζου μποξέρ Ρομπέρτο Ντουράν από την απόλυτη φτώχεια στον παγκόσμιο πυγμαχικό τίτλο. Ζωντανές ερμηνείες, αφηγηματική ταχύτητα και ιστορικοκοινωνικές αναφορές διασώζουν μια προβλέψιμη βιογραφία από την απόλυτη (τηλεοπτική) μετριότητα.

Hands of Stone - εικόνα 1

Άθλημα ιδιαίτερα δημοφιλές στη μεγάλη και την (αμερικανική) μικρή οθόνη, η πυγμαχία προσφέρεται τόσο για επίδειξη σκηνοθετικής βιρτουοζιτέ όσο και για real life δράμα σε κοντινό πλάνο. Ατομικό άθλημα που απευθύνεται σε αταβιστικά ένστικτα και μπορεί –με ένα νοκ άουτ– να γίνει κατανοητό στον καθέναν, γοητεύει κινηματογραφικούς θεατές και δημιουργούς, με τους τελευταίους να ανακαλύπτουν κάθε τόσο τη συναρπαστική­ ιστορία ακόμη ενός βασιλιά του ρινγκ. Να, λοιπόν, και η διά χειρός του Βενεζουελάνου Τζόναθαν Τζεϊκούμποβιτς σινε-εκδοχή της διαδρομής του Παναμέζου μποξέρ Ρομπέρτο Ντουράν από την απόλυτη φτώχεια σε μια σειρά από παγκόσμιους πυγμαχικούς τίτλους. Οδηγός και αφηγητής ο εξίσου θρυλικός για το άθλημα προπονητής του Ρέι Άρσελ (ένας από τους καλύτερους Ντε Νίρο των τελευταίων χρόνων), ο οποίος μετά τη σχεδόν θανατηφόρα διαμάχη του με τη νεοϋορκέζικη μαφία κατέφυγε στον Παναμά και από εκεί οδήγησε τον ασυγκράτητο και φιλόδοξο νεαρό Ντουράν πρώτα­ στην κατάκτηση του Παγκόσμιου­ Πρωταθλήματος ελαφρών (1972) και κατόπιν ημιμεσαίων βαρών (1980).

Με τον δυναμικό Έντγκαρ Ραμίρεζ («Carlos», «Zero Dark Thirty») να ξεχειλίζει από ενέργεια και τη βιογραφική πλοκή να ξετυλίγεται­ ταχύτατα, ο σκορσεζικός Τζεϊκούμποβιτς εστιάζει στη διπλή μονομαχία του Ντουράν με τον Αφροαμερικανό πυγμαχικό σταρ Σούγκαρ Ρέι Λέοναρντ και την έντονη σχέση του με τον Άρσελ. Διεκπεραιώνει τις σκηνές δράσης με σιγουριά, παραλληλίζει τον προσωπικό αγώνα του ήρωά του με την ταραγμένη πορεία της χώρας του προς την εθνική ανεξαρτησία (η διαρκής διαμάχη με τις ΗΠΑ για τη διώρυγα), αλλά το κάθε κομμάτι του φιλμ μοιάζει να λειτουργεί περισσότερο από μόνο του παρά ως ένα ενιαίο, αρμονικό σύνολο, το οποίο ερμηνείες, ταχύτητα και ιστορικοκοινωνικές αναφορές διασώζουν από την απόλυτη (τηλεοπτική) μετριότητα.

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Hands of Stone

2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 105 '
  • Τζόναθαν Τζεϊκούμποβιτς

Η διαδρομή του Παναμέζου μποξέρ Ρομπέρτο Ντουράν από την απόλυτη φτώχεια στον παγκόσμιο πυγμαχικό τίτλο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι νέο βλέπουμε στα σινεμά αυτό το ΠΣΚ

Οι καινούριες ταινίες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4/12, οι κριτικές, τα τρέιλερ και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις γι' αυτές.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
05/12/2025

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (4-10/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.