Η Βασίλισσα της Ερήμου

1

Αν και ο Χέρτζογκ βρίσκεται στο στοιχείο του –η σχέση ανθρώπου, Ιστορίας και φύσης–, η στείρα ακαδημαϊκή του προσέγγιση και το αφελές σενάριο σπρώχνουν αυτό το ξέπνοο βιογραφικό δράμα στα όρια του ένοχα απολαυστικού κιτς.

Η Βασίλισσα της Ερήμου

Αν και ο Χέρτζογκ βρίσκεται στο στοιχείο του –η σχέση ανθρώπου, Ιστορίας και φύσης–, η στείρα ακαδημαϊκή του προσέγγιση και το αφελές σενάριο σπρώχνουν αυτό το ξέπνοο βιογραφικό δράμα στα όρια του ένοχα απολαυστικού κιτς.

Η Βασίλισσα της Ερήμου - εικόνα 1

Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος τι συναρπαστικό βρήκε ο Βέρνερ Χέρτζογκ στην προσωπικότητα της Γκέρτρουντ Μπελ, εξερευνήτριας, χαρτογράφου, αρχαιολόγου, συγγραφέως και πολιτικής συμβούλου της βρετανικής αυτοκρατορίας στη Μέση Ανατολή των αρχών του προηγούμενου αιώνα. Το δύσκολο είναι να φανταστεί την άτολμη σκηνοθετική και αφελέστατη σεναριακή προσέγγιση της κινηματογραφικής βιογραφίας της από τον δημιουργό των «Αγκίρε» και «Φιτζκαράλντο», ο οποίος –κακώς, κάκιστα!– επιστρέφει στη μυθοπλασία έπειτα από έξι ντοκιμαντερίστικα χρόνια.

Αν και ο Χέρτζογκ βρίσκεται εδώ στο στοιχείο του –η σχέση ανθρώπου, Ιστορίας και φύσης–, αποδεικνύεται σκιά του μετριότερου εαυτού του, ανίκανος να δημιουργήσει χαρακτήρες με ελάχιστο βάθος, δράμα με στοιχειώδες ενδιαφέρον και εικόνες που δεν είναι βουτηγμένες από την κορυφή μέχρι τα νύχια στο καρτποσταλικό φολκλόρ (η μπανιέρα στη μέση της ερήμου, ο Ρόμπερτ Πάτινσον ως Τ.Ε. Λόρενς με το ατσαλάκωτο καρό τραπεζομάντιλο σαν μαντίλι κεφαλής…). Επιπλέον, οι τύπου «Άρλεκιν» ερωτικές περιπέτειες της πρωταγωνίστριας και η ναΐφ άποψη περί πολιτικής Ιστορίας σπρώχνουν αυτήν την τραγικά αποτυχημένη σινε­-βιογραφία στα όρια του ένοχα απολαυστικού κιτς, προσθέτοντας έτσι στο βιογραφικό της αμήχανης Νικόλ Κίντμαν ακόμη μία ερμηνεία (μετά την «Γκρέις του Μονακό») σε βουγιουκλακική σαπουνόπερα.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Βασίλισσα της Ερήμου

Queen of the Desert
1
  • Βιογραφική
  • 2015
  • Διάρκεια: 128 '
  • Βέρνερ Χέρτζογκ

Η ζωή της Γκέρτρουντ Μπελ, εξερευνήτριας, χαρτογράφου, αρχαιολόγου, συγγραφέως και πολιτικής συμβούλου της βρετανικής αυτοκρατορίας στη φλεγόμενη Μέση Ανατολή των αρχών του προηγούμενου αιώνα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
18/12/2025

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.

Η Αγγελία

Ψυχολογικό θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, το οποίο, από την εξέλιξη της πλοκής έως τις ερωτικές σκηνές, μοιάζει αναποφάσιστο μέχρι τέλους για το αν θα ήθελε να είναι μια σαρκαστική παρωδία. | Powered by Uber.

Αυτά που Σκοτώνεις

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Σάντανς για ένα αγωνιώδες δράμα, το οποίο στήνει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, θολώνοντας δεξιοτεχνικά τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. | Powered by Uber.

Αλευρίνο, "Το Σπέρμα του Σύμπαντος"

Άλλο ένα χιουμοριστικό, χαοτικό και κατασκευαστικά ερασιτεχνικό σινε-δοκίμιο από τον αθεράπευτα παιγνιώδη και απολαυστικό παραμυθά δημιουργό τού "Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι…" | Powered by Uber.

Χριστούγεννα με τον Ποντικούλη

Ναΐφ, καρτουνίστικη και καλογυρισμένη κωμωδία καταστροφής, όπου τα (ψηφιακά) ποντίκια κλέβουν την παράσταση από τους αμήχανους ζωντανούς χαρακτήρες. | Powered by Uber.

Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι και ο Τραυματισμένος Καλλιτέχνης Αναστενάζει...

Ανοικονόμητο πρωτόλειο το οποίο, έχοντας προσλάβει cult διαστάσεις, αποτυπώνει το συγκεχυμένο πνεύμα μιας εποχής, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό την αναρχική και σατιρική διάθεσή του. | Powered by Uber.