Πατέρας και Κόρη

2

Mια «φορτωμένη» δραματικά οικογενειακή ιστορία που δεν καταφέρνει να προσφέρει κάτι παραπάνω από δύο αξιοπρεπείς ερμηνείες, των Ράσελ Κρόου και Αμάντα Σέιφριντ.

Πατέρας και Κόρη

Ο Τζέικ, ένας βραβευμένος με Πούλιτζερ συγγραφέας, καταρρέει μετά το θάνατο της συζύγου του. Όταν επιστρέφει από την ψυχιατρική κλινική όπου νοσηλεύεται, θα πρέπει να αντιμετωπίσει την εμπορική αποτυχία του νέου του βιβλίου, αλλά και να αγωνιστεί για να κρατήσει την κηδεμονία της κόρης του Κέιτι. Εκείνη, είκοσι επτά χρόνια μετά, προσπαθεί να βρει το δικό της δρόμο και να πολεμήσει τα δικά της φαντάσματα, σε μια «φορτωμένη» δραματικά οικογενειακή ιστορία που δεν καταφέρνει να προσφέρει κάτι παραπάνω από δύο αξιοπρεπείς ερμηνείες, των Ράσελ Κρόου και Αμάντα Σέιφριντ.

Πατέρας και Κόρη - εικόνα 1

Είναι αρκετά δύσκολο να αποφύγεις την υπερδραματοποίηση και το μελόδραμα στις οικογενειακές ιστορίες που ξεδιπλώνονται στην οθόνη. Και το «Πατέρας και Κόρη» είναι ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα. Ακόμα και όταν έχεις δυο πρωτοκλασάτους σταρ, όπως ο Ράσελ Κρόου και η Αμάντα Σέιφριντ στη συγκεκριμένη περίπτωση, που μπορούν να κουβαλήσουν με άνεση το ερμηνευτικό φορτίο μιας μοντέρνας τραγωδίας, το σενάριο είναι αυτό που οφείλει να διαχειριστεί με ακρίβεια χιλιοστού το βαρύ δραματικό περιεχόμενο. Και εδώ ο σεναριογράφος Μπραντ Ντες σίγουρα δεν τα καταφέρνει.

Γιατί η παράλληλη αφήγηση μπορεί να ανεβάζει αφηγηματικές στροφές και να προσφέρει σπιρτάδα, αλλά από μόνη της δεν μπορεί να κάνει θαύματα. Όταν η πλοκή δεν προσφέρει εκπλήξεις και οι χαρακτήρες συνθλίβονται από το βαρύ ψυχολογικό φορτίο τους, δεν μπορείς να καταφέρεις και πολλά πράγματα ποντάροντας μόνο στη φόρμα. Ο Γκαμπριέλ Μουτσίνο («Το Κυνήγι της Ευτυχίας») είναι αυτός που αναλαμβάνει να διαχειριστεί αξιοπρεπώς τη «φορτωμένη» δραματικά ιστορία, διατηρώντας τις περισσότερες φορές μια ψύχραιμη σκηνοθετική ματιά (καλό θα ήταν να έλειπαν τα βαρύγδουπα σλόου μόσιον με τα ποδήλατα).

Πατέρας και Κόρη - εικόνα 2

Πρωταγωνιστής στην αμερικανο-ιταλική παραγωγή είναι ο Τζέικ, ένας βραβευμένος με Πούλιτζερ συγγραφέας που καταρρέει μετά το θάνατο της συζύγου του. Όταν επιστρέφει από την ψυχιατρική κλινική όπου νοσηλεύεται, θα πρέπει να αντιμετωπίσει την εμπορική αποτυχία του νέου του βιβλίου, αλλά και να αγωνιστεί για να κρατήσει την κηδεμονία της κόρης του Κέιτι. Εκείνη, είκοσι επτά χρόνια μετά, προσπαθεί να βρει το δικό της δρόμο και να πολεμήσει τα δικά της φαντάσματα, με τη διαχείριση της απώλειας να ενώνει τις δυο παράλληλες ιστορίες.

Βέβαια, αυτή δυστυχώς συνοδεύεται από διάφορες ψυχαναλυτικές απλουστεύσεις και εύκολα συμπεράσματα που φλερτάρουν επικίνδυνα με το συντηρητισμό. Η σχέση της κοινωνικής λειτουργού Κέιτι με την ανήλικη ορφανή ασθενή της, αλλά και η συναισθηματική «αναπηρία» της νεαρής πρωταγωνίστριας, που την οδηγεί σε μια εφιαλτική πολυγαμία(!), μοιάζουν με φτηνές σεναριακές λύσεις σε δύσκολα μυθοπλαστικά προβλήματα.

ΗΠΑ - Ιταλία. 2015. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ ΦΙΛΜΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Πατέρας και Κόρη

Fathers and Daughters
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 116 '
  • Γκαμπριέλ Μουτσίνο

Ο Τζέικ, ένας βραβευμένος με Πούλιτζερ συγγραφέας, καταρρέει μετά το θάνατο της συζύγου του. Όταν επιστρέφει από την ψυχιατρική κλινική όπου νοσηλεύεται, θα πρέπει να αντιμετωπίσει την εμπορική αποτυχία του νέου του βιβλίου, αλλά και να αγωνιστεί για να κρατήσει την κηδεμονία της κόρης του Κέιτι. Εκείνη, είκοσι επτά χρόνια μετά, προσπαθεί να βρει το δικό της δρόμο και να πολεμήσει τα δικά της φαντάσματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/04/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.