Γράμμα από το Παρελθόν

2

Ένας συγκινητικός Κρίστοφερ Πλάμερ προσπαθεί να κάνει πειστικό ένα δραματικά άνισο και σεναριακά «διάτρητο» θρίλερ πάνω στην ιστορική μνήμη.

Γράμμα από το Παρελθόν

Ένας υπέργηρος επιζών του Ολοκαυτώματος, ο οποίος ζει σε γηροκομείο και πάσχει από άνοια, ακολουθεί τις οδηγίες ενός γράμματος που του έχει συντάξει ένας επίσης επιζών φίλος του και ξεκινά την αναζήτηση του υπευθύνου για την εξόντωση της οικογένειάς του στο Άουσβιτς. Ένας συγκινητικός Κρίστοφερ Πλάμερ προσπαθεί να κάνει πειστικό ένα δραματικά άνισο και σεναριακά «διάτρητο» θρίλερ πάνω στην ιστορική μνήμη.

Γράμμα από το Παρελθόν - εικόνα 1

«Εκεί που Βρίσκεται η Αλήθεια», «Adoration», «Υποψία», «Τα Δεσμά του Διαβόλου», «Η Αιχμάλωτη»… Είναι πόσα χρόνια τώρα που ο πάλαι ποτέ τολμηρός και πρωτότυπος Ατόμ Εγκογιάν («The Adjuster», «Εξότικα», «Το Γλυκό Πεπρωμένο») προσπαθεί μάταια να ξαναβρεί το κομψό κινηματογραφικό του άγγιγμα. Προς τιμήν του, όμως, επιμένει σε κάποιες σταθερές θεματικές και ένα πιο αδέξιο και μηχανιστικό πλέον, παρόμοιο παρ’ όλα αυτά, αφηγηματικό ύφος. Αυτό ενός χαμηλότονου τις πιο πολλές φορές θρίλερ, το οποίο εστιάζει στα θολά κίνητρα και τα σχεδόν πάντα αντιφατικά πάθη των χαρακτήρων του.

Ένας απ’ αυτούς είναι και ο Ζεβ, ένας υπέργηρος επιζών του Ολοκαυτώματος, τρόφιμος γηροκομείου ο οποίος πάσχει από άνοια. Χήρος πλέον, παρακινείται από έναν επίσης επιζώντα φίλο του να τηρήσει μια «ιερή» υπόσχεσή του. Έτσι, ακολουθώντας τις οδηγίες ενός γράμματος που του έχει συντάξει ο τελευταίος, ο Ζεβ ξεκινά την αναζήτηση του ναζί αξιωματικού που ήταν υπεύθυνος για την εξόντωση της οικογένειάς του στο Άουσβιτς.

Ο Εγκογιάν επαναδιαπραγματεύεται την ιστορική μνήμη και τις ευθύνες μας απέναντί της μέσα από ένα μυστηριώδες αρχικά και αγωνιώδες στην εξέλιξή του οδοιπορικό στο χώρο και το χρόνο, ποτισμένο με διακριτικό χιτσκοκικό άρωμα. Όσο διαρκεί αυτό η ταινία διατηρεί μια διακριτική γοητεία, παρότι η σεναριακή ανάπτυξη της πλοκής, μονοδιάστατη και δραματικά ισχνή από ένα σημείο και μετά, δεν βοηθά ιδιαίτερα. Αντίθετα, ένας μοιραία αποπροσανατολισμένος και αυτοκαταστροφικά πείσμων Κρίστοφερ Πλάμερ κάνει ό,τι μπορεί για να μας πείσει, ως τραγικός Ζεβ, πως ο καθένας είναι ταυτόχρονα θύτης και θύμα της ιστορίας (του). Αν δεν προβλέψεις το εύκολα «ανατρεπτικό» και διδακτικό φινάλε, σχεδόν τα καταφέρνει…

Περισσότερες πληροφορίες

Γράμμα Από το Παρελθόν

Remember
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 94 '
  • Ατόμ Εγκογιάν

Ένας υπέργηρος επιζών του Ολοκαυτώματος, ο οποίος ζει σε γηροκομείο και πάσχει από άνοια, ακολουθεί τις οδηγίες ενός γράμματος που του έχει συντάξει ένας επίσης επιζών φίλος του και ξεκινά την αναζήτηση του υπευθύνου για την εξόντωση της οικογένειάς του στο Άουσβιτς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Thunderbolts*

Η Marvel ξαναβγάζει από το συρτάρι τη συνταγή της χιουμοριστικής υπερ+αντι-ηρωικής περιπέτειας φαντασίας, η οποία εδώ μοιάζει με κακογραμμένο προσχέδιο για ταινία των "Εκδικητών της β΄ εθνικής". | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/05/2025

Ο Κύριος των Νεκρών

Ένας πάλαι ποτέ πρωτοπόρος δημιουργός συρρικνώνει τις εμμονές του σε ένα ανερμάτιστο και αυτοαναφορικό sci-fi θρίλερ, φτωχό σε μέσα παραγωγής, έμπνευση και σκηνοθετικό σφρίγος. | Powered by Uber.

Θεϊκό Τυρί

Αστεία, δραματική και ρεαλιστική διαδρομή ενηλικίωσης που ξεπερνά τα ηθογραφικά κλισέ, χωρίς ποτέ να βγαίνει έξω από το ασφαλές πλαίσιο μιας crowd-pleasing δραμεντί. | Powered by Uber.

Τα Κύματα της Άνοιξης

Στιβαρή όσο και εύπεπτη δραματοποίηση αληθινών γεγονότων, τα οποία οδήγησαν στην Άνοιξη της Πράγας και στη δραματική καταστολή της. | Powered by Uber.

Λύτρωση

Ελεγειακή ατμόσφαιρα, βρετανικός κοινωνικός ρεαλισμός και το χωρίς σεναριακές εκπλήξεις κυνήγι μιας δεύτερης ευκαιρίας. | Powered by Uber.

Η Περήφανη Πριγκίπισσα

Τσέχικο διδακτικό παραμύθι, το οποίο διασκευάζεται με απλοϊκό, ανώδυνο τρόπο αποκλειστικά για το προεφηβικό κοινό. | Powered by Uber.

Η συνεργασία που δεν ξέραμε ότι χρειαζόμαστε: Η Charli XCX γίνεται πρωταγωνίστρια του Τακάσι Μίικε

Ο αιρετικός σκηνοθέτης πρόκειται να συνεργαστεί με τη διάσημη ποπ σταρ η οποία θα έχει, επίσης, ρόλο παραγωγού.