Η Δεύτερη Μάνα

3

Ανάλαφρο δράμα «δωματίου» με εξαιρετικές ερμηνείες, βιαστικό φινάλε και μια διακριτική αλληγορική ματιά πάνω στις κοινωνικές συμπεριφορές της σύγχρονης Βραζιλίας.

Η Δεύτερη Μάνα

Ανάλαφρο δράμα «δωματίου» με εξαιρετικές ερμηνείες, βιαστικό φινάλε και μια διακριτική αλληγορική ματιά πάνω στις κοινωνικές συμπεριφορές της σύγχρονης Βραζιλίας.

Η Δεύτερη Μάνα - εικόνα 1

Στη σύγχρονη Βραζιλία, όπου η μεσαία τάξη μπορεί ακόμα να έχει μια υπηρέτρια εσωτερική στο σπίτι, η Βαλ έχει συμπληρώσει 13 χρόνια στην υπηρεσία μιας καλοστεκούμενης οικονομικά οικογένειας. Άτυπο μέλος της πλέον και γυναίκα για όλες τις δουλειές, άφησε πίσω την κόρη της και ήρθε να δουλέψει στο σπίτι ως νταντά του μικρού Φαμπίνιο, εξασφαλίζοντας οικονομικά το δικό της παιδί, το οποίο έχει χρόνια να δει από κοντά. Η τακτοποιημένη ζωή και η οριοθετημένη, αρμονική σχέση της με την οικογένεια του Κάρλος και της Μπάρμπαρα θα ανατραπούν όμως, όταν έρθει να μείνει για λίγο μαζί τους η κόρη της, Τζέσικα, η οποία προετοιμάζεται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο.

Η ακομπλεξάριστη, στα όρια της άνεσης και του θράσους συμπεριφορά της Τζέσικα θα φέρει τα πάνω κάτω σε ένα μικρόκοσμο τον οποίο η Άννα Μουιλαέρτ σκηνοθετεί… από πάνω προς τα κάτω, τονίζοντας τις ταξικές διαφορές μιας κοινωνίας με συνείδηση που δεν έχει ακόμα προχωρήσει από την αποικιοκρατική εποχή. Έχουμε να κάνουμε με ένα κλειστό κι αγκυλωμένο σύστημα, μας λέει η ταλαντούχα Βραζιλιάνα σκηνοθέτιδα, η οποία φέρνει μια πνοή ζωής στο εσωτερικό του, απελευθερώνοντας με υπολογισμένο κι απόλυτα πειστικό τρόπο τις καταπιεσμένες δυναμικές του. Έτσι, ένα ανάλαφρο δράμα δωματίου και ανθρωπίνων σχέσεων, οι οποίες διαμορφώνονται απρόβλεπτα από σκηνή σε σκηνή, λειτουργεί παράλληλα σαν μια διακριτική παραβολή πάνω στη συναισθηματική και κοινωνική αρχιτεκτονική (η Τζέσικα θέλει να σπουδάσει αρχιτέκτονας) μιας ολόκληρης χώρας. Το εύκολο, βιαστικό φινάλε ευτυχώς δεν πληγώνει βαθιά αυτή την εξαιρετικά λεπτή και περίτεχνη κινηματογραφική ισορροπία, η οποία οφείλει πολλά και στην καθηλωτική, συγκινητικότατη ερμηνεία της Ρεγκίνα Κάσε ως Μάνα Κουράγιο-Βαλ.

Βραζιλία. 2015. Διάρκεια: 112΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Δεύτερη Μάνα

The Second Mother / Que Horas Ela Volta?
3
  • Δραματική κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 112 '
  • Άννα Μουιλαέρτ

Η Βαλ δουλεύει χρόνια ως υπηρέτρια σε μια εύπορη βραζιλιάνικη οικογένεια του Σάο Πάολο. Οι τακτοποιημένες, αρμονικές μεταξύ τους σχέσεις θα ανατραπούν όμως όταν έρθει να μείνει για λίγο μαζί τους η κόρη της Βαλ, Τζέσικα, την οποία εκείνη έχει να δει πολλά χρόνια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πλήθος σινεφίλ αφιερωμάτων στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Οι πρώτες ανακοινώσεις του φεστιβάλ περιλαμβάνουν μια σειρά must προβολών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.