Η Εβίτα δεν Κοιμάται πια Εδώ

3

Μια αληθινή ιστορία δίνει αφορμή για μια μπαρόκ, γεμάτη μαύρο χιούμορ πολιτική αναφορά-ποιητικό κοινωνικό ντοκουμέντο για τη σύγχρονη Αργεντινή.

Η Εβίτα δεν Κοιμάται πια Εδώ

Μια αληθινή ιστορία δίνει αφορμή για μια μπαρόκ, γεμάτη μαύρο χιούμορ πολιτική αναφορά-ποιητικό κοινωνικό ντοκουμέντο για τη σύγχρονη Αργεντινή.

Η Εβίτα δεν Κοιμάται πια Εδώ - εικόνα 1

Μια από τις διασημότερες και πλέον παράξενες ιστορίες της σύγχρονης ιστορίας της Λατινικής Αμερικής παραμένει παραδόξως άγνωστη στο δυτικό κοινό, αν και περιέχει άφθονα στοιχεία μυστηρίου και πολιτικού κουτσομπολιού. Αφορά την τύχη της σoρού της Εβίτα Περόν, πρώτης κυρίας της Αργεντινής (1946-52) και ειδώλου για το λαό της χώρας, ο οποίος βυθίστηκε σε πρωτοφανές πένθος όταν εκείνη πέθανε στις 26/7/1952, σε ηλικία 33 ετών. Το σώμα της ταριχεύτηκε με σκοπό να εκτεθεί σε ένα ειδικό γιγαντιαίο μνημείο ως η εθνική «Ωραία Κοιμωμένη». Το στρατιωτικό πραξικόπημα του 1955, όμως, εκδίωξε τον πρόεδρο και σύζυγό της Χουάν Περόν και εξαφάνισε τη σορό της, τα ίχνη της οποίας αγνοούνταν έως το 1971, όταν και βρέθηκε θαμμένη στο Μιλάνο. Μέχρι τότε η τύχη της όλον αυτόν τον καιρό δεν θα επιβεβαιωθεί επίσημα, αποτελώντας θέμα ατέλειωτων εικασιών και θεωριών συνωμοσίας.

Η Εβίτα δεν Κοιμάται πια Εδώ - εικόνα 2

Ο Πάμπλο Αγουέρο έχει κι αυτός τη δική του εκδοχή, την οποία σκηνοθετεί όχι ως αποκαλυπτικό ιστορικό ντοκουμέντο, αλλά ως ένα ποιητικό, μπαρόκ και γεμάτο μαύρο χιούμορ πολιτικό σχόλιο πάνω στη σύγχρονη Αργεντινή. Έπειτα από έναν πρόλογο, όπου ένας στρατηγός (ο δικτάτορας Χόρχε Βιντέλα;) εκφράζει την απέχθειά του για την «πόρνη» της εργατικής τάξης και εικόνες αρχείου μας θυμίζουν τη μετεξέλιξη της Εβίτα σε ιερό pop icon, τρία ενσταντανέ (με ήρωες τον ταριχευτή της σορού, έναν συνταγματάρχη που έχει αναλάβει να τη φυγαδεύσει και τον πραξικοπηματία στρατηγό Πέδρο Αραμπούρου, ο οποίος ανακρίνεται από περονιστές επαναστάτες) περιγράφουν μια φανταστική περιπλάνηση στα σκοτεινά χρόνια της πρόσφατης αργεντίνικης ιστορίας.

Οι ήρωες και οι καταστάσεις παραπέμπουν στη σχέση της χώρας με τη θρησκεία, την εξουσία και το λαϊκισμό, τα μακράς διάρκειας πλάνα, η ατμοσφαιρική φωτογραφία και η αντισυμβατική αφήγηση εδραιώνουν ένα έντονο σασπένς, ενώ οι φροϊδικές αναφορές εμβαθύνουν στην ψυχολογική διάσταση της μαζικά υστερικής αυτής ειδωλοποίησης. Έτσι, άλλοτε με λίγο προφανή κι άλλοτε με αρκετά ελλειπτικό τρόπο, η sui generis σχέση της λάτιν ψυχοσύνθεσης και πολιτικής γίνεται τελικά λίγο πιο κατανοητή…

Αργεντινή, Ισπανία. 2015. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: ROSEBUD.21 / FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Εβίτα δεν Κοιμάται πια Εδώ

Eva no Duerme
3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 85 '
  • Πάμπλο Αγουέρο

1952. Η Εβίτα Περόν πεθαίνει και η σορός της ταριχεύεται με σκοπό η πρώτη κυρία της Αργεντινής να γίνει η «Ωραία Κοιμωμένη» της χώρας. Κατά τη διάρκεια του στρατιωτικού πραξικοπήματος που ακολουθεί, όμως, το σώμα της θρυλικής αυτής γυναίκας εξαφανίζεται και η τύχη του θα παραμείνει άγνωστη για 16 ολόκληρα χρόνια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το CineDoc ανοίγει αυλαία με το ντοκιμαντέρ 'Τάκης.' για τον ιδρυτή του Takis Shelter

Με μια ταινία αφιερωμένη στη δύναμη της αγάπης προς τα ζώα και την ιστορία του Τάκη Προεστάκη, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ CineDoc ξεκινά τη νέα του σεζόν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/09/2025

Το "Έχω Κάτι να Πω" επιστρέφει στα θερινά

Η φιλοσοφική κωμωδία του Στράτου Τζίτζη με τον Αντίνοο Αλμπάνη ξεκινάει από την Παρασκευή 19/9 και για οκτώ μέρες ένα roadshow στους καλοκαιρινούς κινηματογράφους της Αθήνας.

Η απώλεια του οσκαρικού Ρόμπερτ Ρέντφορντ σηματοδοτεί τέλος εποχής

Ο εμβληματικός Αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης πέθανε σε ηλικία 89 ετών.

Οι σταθμοί της αξιοζήλευτης (ζωής και) καριέρας του Ρόμπερτ Ρέντφορντ

Τα γεγονότα που καθόρισαν τον κορυφαίο ηθοποιό και σκηνοθέτη.

Τι νέο θα δούμε στα θερινά σινεμά από αυτή την Πέμπτη 18/09

Όλα όσα καταφθάνουν προσεχώς στις μαρκίζες των open air και μη κινηματογράφων.

Ελληνικό box office: Το "Κάλεσμα 4" συνεχίζει ακάθεκτο

Οι τρομο-περιπέτειες της οικογένειας Γουόρεν εξακολουθούν να συναρπάζουν, την ώρα που το anime "Demon Slayer: Το Κάστρο του Απείρου" εντυπωσίασε με το άνοιγμά του και η αναζήτηση θεατών με "Συναισθηματική Αξία" αποδείχθηκε επιτυχής.

Δείτε την αφίσα του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Στέφανος Ρόκος και Φωκίων Ξένος βρίσκονται πίσω από τα φετινά εικαστικά υλικά του θεσμού.