Μικρή Άρκτος

2,5

Ενδιαφέρουσα, σκηνοθετικά τολμηρή, αλλά όχι απόλυτα πετυχημένη μελέτη των σύγχρονων ερωτικών, ψυχολογικών και ηθικών αδιεξόδων.

Μικρή Άρκτος

Ενδιαφέρουσα, σκηνοθετικά τολμηρή, αλλά όχι απόλυτα πετυχημένη μελέτη των σύγχρονων ερωτικών, ψυχολογικών και ηθικών αδιεξόδων.

Μικρή Άρκτος - εικόνα 1

Αν στη ζωή μας πολλές φορές θεωρία και πράξη δύσκολα συμβαδίζουν, άλλο τόσο αταίριαστα αποδεικνύονται συχνά πρόθεση και αποτέλεσμα. Βασισμένη σε διήγημα της ίδιας της σκηνοθέτιδας, η τρίτη ταινία της Ελισάβετ Χρονοπούλου («Ένα Τραγούδι δεν Φτάνει», «Ο Αννίβας Προ των Πυλών») επιχειρεί να ερμηνεύσει τι διαχωρίζει αυτό που θέλουμε από αυτό που κάνουμε, αφηγούμενη μια ερωτική ιστορία με άσχημο φινάλε. Σε ένα αθηναϊκό ξενοδοχείο ημιδιαμονής, το αναίσθητο σώμα μιας κοπέλας μεταφέρεται σε ασθενοφόρο και ένας άντρας συλλαμβάνεται. Ο τελευταίος θυμάται τη γνωριμία, τη σχέση τους και τι τον οδήγησε σε ένα ακραίο ξέσπασμα βίας, όλα μέσα από μια σειρά μακρών και υποκειμενικών μονοπλάνων που τοποθετούν αυτομάτως το θεατή στο ρόλο του θύτη.

Το σκηνοθετικό αυτό τόλμημα προσθέτει σασπένς στη διηγηματική εξέλιξη (βλέπουμε μόνο ό,τι βλέπει ο ήρωας), σχολιάζει την ίδια την κινηματογραφική αναπαράσταση, όχι όμως χωρίς κόστος. Η αίσθηση του ρεαλισμού, ενισχυμένη και από την επιλογή του ασπρόμαυρου, τραυματίζεται από μια οπτική η οποία συχνά μοιάζει επιβεβλημένη και αφύσικη, στα όρια του (καλλιτεχνικού) στόμφου. Η δυναμική της ιστορίας και η φυσική ερμηνεία της Σοφίας Γεωργοβασίλη («Μαύρο Λιβάδι»), ευτυχώς, ξεπερνούν τους κλυδωνισμούς του αφηγηματικού πειραματισμού και κρατούν την ταινία εστιασμένη στην απελπισμένη προσπάθεια των χαρακτήρων να κρύψουν αλλά και να αποκαλύψουν, να εκτεθούν αλλά και να προστατευτούν, πληρώνοντας τελικά ακριβά τα μυστικά και τις εμμονές τους.

Η σεναριακή διαδρομή προς την τελική αποκάλυψη-αντιπαράθεση δεν κρύβει πάντα τις λογοτεχνικές καταβολές της, αλλά η Χρονοπούλου χειρίζεται σωστά την κλιμακούμενη ένταση, δένει σφιχτά ψυχολογικές και κοινωνικές εξαρτήσεις, ενώ δίνει στα ερωτήματά της επίκαιρο χαρακτήρα, έλκοντάς τα από την ασπρόμαυρη Αθήνα του σήμερα.

Α/Μ. Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 86΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μικρή Άρκτος

2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 86 '
  • Ελισάβετ Χρονοπούλου

Σε ένα αθηναϊκό ξενοδοχείο ημιδιαμονής, το αναίσθητο σώμα μιας κοπέλας μεταφέρεται σε ασθενοφόρο και ένας άντρας συλλαμβάνεται. Ο τελευταίος θυμάται τη γνωριμία, τη σχέση τους και τι τον οδήγησε σε ένα ακραίο ξέσπασμα βίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στα θερινά το καλοκαίρι

Χαρτογραφούμε το τοπίο των κυκλοφοριών που πρόκειται να μας συντροφεύσουν τους επόμενους μήνες.

Χωρίς "Αντιπάλους" - 5 καυτά ερωτικά τρίγωνα του σινεμά

Μια λίστα ταινιών που πρέπει να δείτε αν ακόμα δεν μπορείτε να ξεπεράσετε το throuple των Ζεντάγια - Μάικ Φάιστ - Τζος Ο’Κόνορ.