Αυλαία και βραβεία για το 28ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Το μακροβιότερο φεστιβάλ της πόλης έριξε την αυλαία του την Τετάρτη 2/12 στο Odeon Όπερα, όπου οι αναγνώστες του «α» έδωσαν το δικό τους βραβείο…

Αυλαία και βραβεία για το 28ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Άλλο ένα Πανόραμα πέρασε στην ιστορία. Κόντρα στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, η μακροβιότερη κινηματογραφική διοργάνωση της Αθήνας παραμένει ζωντανή και παραγωγική. Το βράδυ της Τετάρτης 2/12, το 28ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου μοίρασε τα βραβεία του στο κατάμεστο κινηματογράφο Odeon Όπερα. Εκεί ήταν και η επιτροπή των αναγνωστών του «αθηνόραμα».

Μετά από ανοιχτό διαγωνισμό, και φέτος, οι αναγνώστες του «αθηνόραμα» συγκρότησαν μια πενταμελή επιτροπή που έδωσε το Bραβείο Kοινού του Πανοράματος, βλέποντας και τις 12 ταινίες του διαγωνιστικού προγράμματος. Οι αναγνώστες του «α», που ξέρουν να βλέπουν και να κρίνουν ταινίες (μια ματιά στο forum του athinorama.gr θα σας πείσει), επέλεξαν το «Babai» του Βισάρ Μορίνα ως κορυφαία ταινία. Μάλιστα, η επιτροπή έβγαλε και το παρακάτω σκεπτικό για την απόφασή της:

«Το 28ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου μας άνοιξε την πόρτα στην καθημερινότητα των λαών της Ευρώπης. Κοινός τόπος, σχεδόν και, των δώδεκα ταινιών του διαγωνιστικού τμήματος ήταν η καταπίεση (θρησκευτική, πολιτική, κοινωνική, σεξουαλική και οικονομική) των "αδυνάτων", φέρνοντας τους πρωταγωνιστές τους, συχνά, αντιμέτωπους με την απόγνωση, που θεριεύει λίγο πριν την λύτρωση. Η ταινία που επιλέξαμε είναι ζοφερή, δίνοντας παράλληλα ένα βαθύ νόημα στη λέξη “εμπιστοσύνη”. Ο φόβος είναι κομμάτι της καθημερινής ρουτίνας στο φιλμ: Ατμόσφαιρα βίας, φόβου, θάρρους, επιμονής, άγχους και έντασης. Όλα αυτά αποκαλύπτονται μέσα από τα μάτια του δεκάχρονου Νόρι, που μόλις εγκαταλείπεται από τον πατέρα του, ξεκινά την οδύσσειά του, ένα επικίνδυνο ταξίδι από το Κόσσοβο στο Βερολίνο».

Αυλαία και βραβεία για το 28ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου - εικόνα 1
O Γιάννης Στάνκογλου παραλαμβάνει τιμητική βράβευση για τη συνεισφορά του στην κινηματογραφική τέχνη

Στα υπόλοιπα βραβεία του φεστιβάλ τώρα, η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, αποτελούμενη από τους Τάσο Γουδέλη, Λευτέρη Αδαμίδη και Νέστορα Πουλάκο, απένειμε το βραβείο της στην ταινία “L'ombre des femmes” του Γάλλου Φιλίπ Γκαρέλ.

Επίσης, στην τελετή λήξης απονεμήθηκε το βραβείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI), το οποίο ονομάζεται πλέον «βραβείο στη μνήμη του Θόδωρου Αγγελόπουλου». Την τριμελή επιτροπή αποτελούσαν, η Ρωσίδα Victoria Smirnova, ο Γάλλος Jean-Max Mejean, και η Ελληνίδα Ιφιγένεια Καλαντζή. Η ταινία την οποία ξεχώρισαν ήταν το «The Treasure» («Comoara»), του Ρουμάνου Κορνέλιου Πορουμπόιου. Το βραβείο παρέδωσε η Φοίβη Αγγελοπούλου.

Τέλος, τιμητικές βραβεύσεις για τη συνεισφορά τους στην κινηματογραφική τέχνη δόθηκαν στον Διονύση Σαββόπουλο, αλλά και σε έναν από τους πλέον κινηματογραφικούς Έλληνες ηθοποιούς, τον Γιάννη Στάνκογλου.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Νίνος Φένεκ Μικελίδης, στη σύντομη ομιλία του κατά τη διάρκεια της τελετής λήξης, αναφέρθηκε στην απώλεια «του σπουδαίου ηθοποιού και καλού φίλου του Φεστιβάλ, Μηνά Χατζησάββα». Τέλος διάβασε την επιστολή του φετινού καλεσμένου Μπερτράν Ταβερνιέ, ο οποίος αναγκάστηκε για σοβαρούς λόγους υγείας να ακυρώσει την προγραμματισμένη επίσκεψή του στο Φεστιβάλ. Στην επιστολή του, ο βετεράνος Γάλλος σκηνοθέτης αναφέρθηκε «στη σημασία του κινηματογράφου και της κουλτούρας, ειδικά υπό το φως των πρόσφατων γεγονότων. Οι ταινίες μπορεί να είναι όπλα μαζικής καταστροφής, όπως και η κουλτούρα».

Μετά την τελετή λήξης, ακολούθησε η προβολή του μεταναστευτικού δράματος εποχής «Brooklyn» του Τζον Κρόλεϊ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To Free the kitsch Athens Film Fest είναι αφιερωμένο στις πρωτοποριακές κινηματογραφικές φωνές

Η τριήμερη γιορτή κινηματογράφου, τέχνης και βιώσιμης μόδας, μας περιμένει στο Communitism στο Μεταξουργείο.

25/11/2022

Μάθετε τα πάντα για την κριτική κινηματογράφου με τον Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο

Εμβαθύνετε στη γραφή γύρω από το σινεμά με τον κριτικό του "α" στο εργαστήριό του "Λέξεις από Σελιλόιντ" που φιλοξενείται στο Fårö.

"Κάποια Μίλησε": Η νέα ταινία με το ιστορικό ρεπορτάζ που ξεσκέπασε τον Γουάινστιν και γέννησε το #MeToo

Η νέα ταινία "She Said" προβάλλει το ερευνητικό έργο των δυο ρεπόρτερ Μέγκαν Τούι και Τζόντι Κάντορ οι οποίες και ξεσκέπασαν το σκάνδαλο Χάρβεϊ Γουάινστιν.

To 13ο Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου δε θες να το χάσεις

Με μία σπουδαία καλεσμένη και ένα εκλεκτικό διεθνές πρόγραμμα το Ethnofest επιστρέφει δυναμικά.

Οι αλήθειες στο "Fabelmans" του Στίβεν Σπίλμπεργκ

Η 34η ταινία του εμβληματικού σκηνοθέτη συστήνεται ως η πιο προσωπική και αυτοβιογραφική της πλούσιας καριέρας του. Ποια γεγονότα της ταινίας, όμως, είναι τα πραγματικά;

Οι ταινίες που δεν χάνονται στο 35ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Το μακροβιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της πόλης επιστρέφει παρουσιάζοντας ένα πολυσυλλεκτικό διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα, ξεχωριστά σινεφίλ αφιερώματα και εκλεκτούς καλεσμένους.

Όλες οι ταινίες του Στίβεν Σπίλμπεργκ στη σωστή σειρά

Βάζουμε όλα τα φιλμ του τριπλά οσκαρικού Στίβεν Σπίλμπεργκ σε αξιολογική σειρά ξεκινώντας από το χειρότερο, περνώντας από το πρόσφατο "Fabelmans" και φτάνοντας στην κορυφή.