Τζέσι Άιζενμπεργκ: «Αναζητώ τους καλούς ρόλους και όχι το Όσκαρ»

Ο 32άχρονος Νεοϋορκέζος σταρ μιλά σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο «α» για το ρόλο του στο «Τέλος Διαδρομής», τη σχέση του με τον συγγραφέα Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας και τα μελλοντικά του σχέδια.

Τζέσι Άιζενμπεργκ: «Αναζητώ τους καλούς ρόλους και όχι το Όσκαρ»

Ο 32άχρονος Νεοϋορκέζος σταρ μιλά σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο «α» για το ρόλο του στο «Τέλος Διαδρομής», τη σχέση του με τον συγγραφέα Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας και τα μελλοντικά του σχέδια.

Τζέσι Άιζενμπεργκ: «Αναζητώ τους καλούς ρόλους και όχι το Όσκαρ» - εικόνα 1

Όταν άκουσα τη φωνή του στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, νόμιζα ότι βρισκόταν μπροστά μου. Αυτή η λεπτή γουντιαλενική φιγούρα με τη χαρακτηριστική, σβέλτη εκφορά λόγου αποτελεί έναν από τους κορυφαίους Αμερικανούς ηθοποιούς της γενιάς του. Με μια απαλή ευγενική φωνή που κινούνταν σε χαμηλά ντεσιμπέλ, ο Τζέσι Άιζενμπεργκ μου μίλησε για το ρόλο του στο «Τέλος Διαδρομής», όπου ερμηνεύει τον δημοσιογράφο Ντέιβιντ Λίπσκι. Τον νεαρό ακόμη ρεπόρτερ, που το 1996 πέρασε πέντε μέρες μαζί με τον συγγραφέα Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας, επιχειρώντας να γράψει το πρώτο cover story που θα αφιέρωνε το περιοδικό Rolling Stone σε λογοτέχνη.

Ταξίδι στο Ιλινόις
«Αυτήν τη στιγμή βρίσκομαι στο Μπλούμινγκτον του Ιλινόις για να επισκεφτώ το σπίτι όπου ο Γουάλας έγραψε το μυθιστόρημα “Infinite Jest”. Είναι το μέρος όπου διαδραματίζεται το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας», μου λέει ο Άιζενμπεργκ. Τον ρωτάω αν είναι φαν των μεταμοντέρνων ιστοριών του Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας. «Δεν μπορώ να σου μιλήσω επιστημονικά για τη λογοτεχνική του αξία. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι υπήρξε απίστευτα πρωτοποριακός, χρησιμοποιώντας έναν μοναδικό συνδυασμό φόρμας και περιεχομένου. Ήταν ένας ασυνήθιστος, αλλόκοτος συγγραφέας». Κάποια στιγμή το σήμα από το κινητό του Άιζενμπεργκ χάνεται, δημιουργώντας κενά μερικών δευτερολέπτων στις απαντήσεις του. «Συγγνώμη. Θέλεις να επαναλάβω κάτι;» με ρωτά ευγενικά. Ωραίο είναι τελικά να μη θέτεις, αλλά να απαντάς ερωτήσεις... Ειδικά όταν προέρχονται από έναν υποψήφιο για Όσκαρ σταρ.

Τζέσι Άιζενμπεργκ: «Αναζητώ τους καλούς ρόλους και όχι το Όσκαρ» - εικόνα 2
Τέλος Διαδρομής

Η συνάντησή του με τον Λίπσκι
Ο Τζέσι Άιζενμπεργκ δεν έχασε την ευκαιρία να συναντηθεί με τον Ντέιβιντ Λίπσκι, τον άνθρωπο που ερμηνεύει στο «Τέλος Δια­δρομής». «Μοιράστηκε μαζί μου την εμπειρία της συνάντησής του με τον Γουάλας. Μου μίλησε για τα ασυνήθιστα αντικρουόμενα συναισθήματα που ένιωσε σε αυτό το σύντομο χρονικό διά­στημα. Από τη μια, υπήρχε η ζήλια και ο ανταγωνισμός απέναντι στη λογοτεχνική ιδιοφυΐα του Γουάλας και, από την άλλη, ένιωθε ενθουσιασμένος που βρισκόταν δίπλα σε έναν κορυφαίο συγγραφέα. Με βοήθησε πολύ να εντοπίσω το δράμα που κρύβεται κάτω από την επιφάνεια της πλοκής». Όσο για τον σκηνοθέτη της ταινίας Τζέιμς Πόνσολντ, ο Άιζενμπεργκ τον χαρακτηρίζει μέντορα και φίλο. «Γενικότερα, η εμπειρία που μου προσέφερε δεν θα μπορούσε να είναι πιο γενναιόδωρη, απολαυστική και δημιουργική. Είναι από αυτές τις φορές που ξεχνάς ότι πρόκειται για το προϊόν μιας βιομηχανίας που αποζητά το κέρδος».

Το απρόβλεπτο Όσκαρ
«Ένας καλός ρόλος μπορεί να υπάρξει τόσο στο Χόλιγουντ όσο και σε ανεξάρτητα φιλμ» ισχυρίζεται ο σταρ του «Social Network», απαντώντας στην ερώτησή μου για το αν ταινίες σαν το «Τέλος Διαδρομής» αποτελούν για τον ίδιο προνομιακό ερμηνευτικό πεδίο. «Για παράδειγμα, ο ρόλος του Λεξ Λούθορ που ερμηνεύω στο “Batman vs Superman” είναι δραματικά διαλογικός με βαθιές συναισθηματικές αλλαγές. Για μένα, βρίσκεται αρκετά κοντά στην ερμηνευτική λογική του “Τέλους Δια­δρομής”». Είναι το Όσκαρ ο απόλυτος στόχος για κάθε σταρ; «Το Όσκαρ δεν μπορείς να το προβλέψεις. Αυτό που προσπαθώ να κάνω με συνέπεια είναι να δίνω τον καλύτερό μου εαυτό σε κάθε ρόλο που ερμηνεύω».

Περισσότερες πληροφορίες

Τέλος Διαδρομής

The End of the Tour
2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 106 '
  • Τζέιμς Πόνσολντ

Όταν μαθαίνει πως ο διάσημος λογοτέχνης Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας αυτοκτόνησε, ο μυθιστοριογράφος Ντέιβιντ Λίπσκι ξεθάβει τις κασέτες από την πενθήμερη συνέντευξη που του είχε πάρει ως ρεπόρτερ του Rolling Stone δώδεκα χρόνια νωρίτερα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
30/09/2022

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.

Ο Έρωτας τα Αλλάζει Όλα

Χωρίς να ξεφεύγει από τα στάνταρντ, το πορτραίτο μιας σύγχρονης Αμερικάνας πάνω από τα 60 σκιαγραφείται με χιούμορ και μερικές πικάντικες αφηγηματικές ιδέες.

Bad Guy

Ο κοινωνικός αποκλεισμός, ο έρωτας ως θυσία, η βία των ανθρώπινων ενστίκτων. Ο Κιμ Κι-ντουκ παραλλάσσει την προβληματική του με ακόμα ένα τολμηρό και μη ορθό πολιτικά δράμα.