Μαργκερίτ

2,5

Η Κατρίν Φρο («Το Κορίτσι που Γύριζε τις Σελίδες», «Υψηλή Μαγειρική») είναι απολαυστική σε μια κομψή, αστεία, αλλά και άνιση σάτιρα της μπουρζουά ματαιοδοξίας.

Μαργκερίτ

Η Κατρίν Φρο («Το Κορίτσι που Γύριζε τις Σελίδες», «Υψηλή Μαγειρική») είναι απολαυστική σε μια κομψή, αστεία, αλλά και άνιση σάτιρα της μπουρζουά ματαιοδοξίας.

Μαργκερίτ - εικόνα 1

Η Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς ήταν μια Νεοϋορκέζα κληρονόμος που στα τέλη της δεκαετίας του 1910, στα 40 της χρόνια, αποφάσισε να ασχοληθεί με το λυρικό τραγούδι και έγινε διάσημη για τις απόλυτα παράφωνες ερμηνείες της, οι οποίες τη μετέτρεψαν σε ακούσιο κωμικό θέαμα. Ίσως τη μετατρέψουν και στο χαρακτήρα που θα χαρίσει στη Μέριλ Στριπ το τέταρτο Όσκαρ της, καθώς ο Στίβεν Φρίαρς έχει ήδη ολοκληρώσει το βιογραφικό «Florence Foster Jenkins», το οποίο θα δούμε το 2016, με την Αμερικανίδα σταρ στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Το «Μαργκερίτ» είναι κι αυτό εμπνευσμένο, αλλά πολύ πιο ελεύθερα, από την αστεία και ταυτόχρονα θλιβερή ιστορία της Τζένκινς, η οποία εδώ μετατρέπεται σε βαρόνη Μαργκερίτ Ντιμόν.

Μια παθιασμένη με την όπερα αριστοκράτισσα, που στο Παρίσι της δεκαετίας του 1920 διασκεδάζει περιστασιακά και εντελώς φάλτσα τους πλούσιους φίλους της. Κανείς δεν τολμά να της πει την αλήθεια, ένας «ανατρεπτικών» όσο και υστερόβουλων προθέσεων δημοσιογράφος όμως γράφει έναν απροκάλυπτο ύμνο για τα ερμηνευτικά προσόντα της. Έτσι, παρά τις έντονες αντιρρήσεις του συζύγου της, εκείνη αποφασίζει να δώσει ρεσιτάλ μπροστά σε αληθινό ακροατήριο, προσλαμβάνοντας έναν έμπειρο τενόρο για να την προετοιμάσει.

Μαργκερίτ - εικόνα 2

Στην έκτη του ταινία, αλλά πρώτη που προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες, ο Ξαβιέ Τζιανολί («Une Aventure», «Quand j’Etais Chanteur») αντιμετωπίζει την ηρωίδα του σαν έναν άλλο Εντ Γουντ, μια κωμικοτραγική περίπτωση εντελώς παθιασμένου και άλλο τόσο ατάλαντου καλλιτέχνη. Περιγράφει το μεγαλοαστικό περίγυρό της με επιτυχημένο σαρκασμό, μα κρατάει για εκείνη πραγματικά συναισθήματα κατανόησης και συμπόνιας, αναδεικνύοντάς τη –με τη βοήθεια της απολαυστικότατης Κατρίν Φρο («Το Κορίτσι που Γύριζε τις Σελίδες», «Υψηλή Μαγειρική»)– σε έναν ευάλωτο, αφελή, ρομαντικό και εντέλει εξαιρετικά ενδιαφέροντα κινηματογραφικό χαρακτήρα.

Μοιάζει όμως να μην μπορεί να τον εντάξει μέσα σε μια εξίσου ενδιαφέρουσα πλοκή, εγκαταλείποντας από τη μέση και μετά την κομψή σάτιρα της μπουρζουά ματαιοδοξίας και εστιάζοντας σε μια άνευρη και μάλλον ρηχή ιστορία ανεκπλήρωτου έρωτα.

Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 127΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Μαργκερίτ

Marguerite
2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 127 '
  • Ξαβιέ Τζιανολί

Στο Παρίσι της δεκαετίας του 1920 η Μαργκερίτ Ντιμόν είναι μια παθιασμένη με το λυρικό τραγούδι βαρόνη, η οποία, εντελώς παράφωνα, διασκεδάζει περιστασιακά τους πλούσιους φίλους της. Κανείς δεν τολμά να της πει την αλήθεια, μέχρι που εκείνη αποφασίζει να δώσει ρεσιτάλ μπροστά σε αληθινό ακροατήριο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.