Ευρώπη ’51

3

Καλοσκηνοθετημένη, μα ξεπερασμένη πλέον ουμανισιτική (και χριστιανική) κραυγή αγωνίας, με μια παθιασμένη, βραβευμένη στη Βενετία Ίνγκριντ Μπέργκμαν.

Ευρώπη ’51

Καλοσκηνοθετημένη, μα ξεπερασμένη πλέον ουμανισιτική (και χριστιανική) κραυγή αγωνίας, με μια παθιασμένη, βραβευμένη στη Βενετία Ίνγκριντ Μπέργκμαν.

Ευρώπη ’51 - εικόνα 1

Μετά το «Στρόμπολι», τη δυναμική αρχή της πενταετούς συνεργασίας τους, οι Ροσελίνι και Μπέργκμαν συνεχίζουν να δουλεύουν πάνω στην ίδια θεματική, καθώς, όπως και στο κατοπινό «Ταξίδι στην Ιταλία», ηρωίδα της ταινίας είναι μια γυναίκα εγκλωβισμένη σε μια ξένη για εκείνη, αλλοτριωμένη πραγματικότητα. Εδώ πρόκειται για την Ιρένε Τζέραρντ, σύζυγο ενός Αμερικανού επιχειρηματία στη Ρώμη, η οποία μετά το θάνατο του μικρού γιου της κυριεύεται από τύψεις. Ανακαλύπτει μια αόρατη καθημερινότητα που υπήρχε διαρκώς δίπλα της, αυτή της μεταπολεμικής Ιταλίας της βιοπάλης, και αφιερώνεται στον αγώνα ανακούφισης των φτωχών. Αυτό όμως την αποξενώνει από τους δικούς της, οι οποίοι έχουν να σκεφτούν το κοινωνικό κόστος.

Ο Ροσελίνι κάνει ένα βήμα μακρύτερα από το νεορεαλισμό και εγγύτερα στο ψυχολογικό δράμα, με έντονα κοινωνικά στοιχεία, με μια καλοσκηνοθετημένη, μα ξεπερασμένη πλέον ουμανιστική (και χριστιανική) κινηματογραφική κραυγή αγωνίας. Η βραβευμένη στη Βενετία Ίνγκριντ Μπέργκμαν τον βοηθά να μη βουλιάξει μελοδραματικά, μιας και ο ίδιος κρατά σεναριακά ψηλά τους συναισθηματικούς τόνους, αν και οι εικόνες του συνεχίζουν να είναι καίριες, συχνά απρόσμενες και πάντα εκφραστικά ακριβείς.

Α/Μ. Ιταλία. 1952. Διάρκεια: 113΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Ευρώπη ’51

Europa ’51
3
  • Δραματική
  • 1952
  • Διάρκεια: 113 '
  • Ρομπέρτο Ροσελίνι

Μετά το θάνατο του μικρού γιου της, η Ιρένε Τζέραρντ, σύζυγος Αμερικανού επιχειρηματία στη Ρώμη, κυριεύεται από τύψεις και αφιερώνεται στον αγώνα ανακούφισης των φτωχών. Αυτό όμως την αποξενώνει από τους δικούς της, οι οποίοι έχουν να σκεφτούν το κοινωνικό κόστος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.