Γκασπάρ Νοέ: «Έχω μεγαλύτερη εμμονή με το σεξ παρά με το σινεμά»

Ο Γαλλο-αργεντινός σκηνοθέτης του «Μη Αναστρέψιμος» βρέθηκε στην Αθήνα στα πλαίσια της προφεστιβαλικής προβολής της νέας ταινίας του «Love» δίνοντας μια συνέντευξη τύπου γεμάτη… νόημα.

Γκασπάρ Νοέ: «Έχω μεγαλύτερη εμμονή με το σεξ παρά με το σινεμά»

Δυστυχώς, ο Γκασπάρ Νοέ δεν μπόρεσε να βρει κενό στο πρόγραμμά του για να παραβρεθεί στην Αθήνα κατά τη διάρκεια του δωδεκαήμερου των Νυχτών Πρεμιέρας, έτσι η προβολή του «Love» μετατράπηκε σε προφεστιβαλικό event. Παρ’ όλα αυτά ο provocateur Γαλλο-αργεντινός σκηνοθέτης του «Μη Αναστρέψιμος» πρόλαβε να ανάψει φωτιές στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στο Γαλλικό Ινστιτούτο την Τρίτη 22/9.

Οι περισσότερες από τις ερωτήσεις, όπως ήταν λογικό, στόχευσαν στο σεξουαλικό κομμάτι της ταινίας του, το οποίο είναι χρονικά μεγάλο, τρισδιάστατο και ακραίο. Το «Love» του Νοέ προκάλεσε σάλο στην πρεμιέρα του στις περασμένες Κάνες, αφού το φιλμ περιλαμβάνει αληθινό σεξ, τριολέ, αυνανισμούς, τρανσέξουαλ, 3D εκσπερματώσεις… και ότι άλλο βάζει ο νους σας. Ο ίδιος, βέβαια, ισχυρίστηκε στην συνέντευξη τύπου ότι το μόνο που ήθελε να κάνει ήταν μια «συναισθηματική ερωτική ταινία». Μια έκφραση που επανέλαβε αρκετές φορές στη συνέχεια, χωρίς να γίνει απόλυτα πιστευτός…

Όταν κάποιος συνάδελφος είπε ότι στις Κάνες οι περισσότεροι χαρακτήριζαν το «Love» ως ένα «τρισδιάστατο πορνό που γύρισε ένας τρελός Γάλλος», ο Γκασπάρ απάντησε με ευφυές χιούμορ. «Η φράση αυτή έχει δυο σωστά και δυο λάθη: πράγματι η ταινία είναι 3D και ναι είμαι τρελός. Αλλά το φιλμ μου δεν είναι πορνό και εγώ δεν είμαι Γάλλος». Και συνέχισε ξεκαθαρίζοντας τα όρια μεταξύ ενός καλλιτεχνικού φιλμ με πραγματικές σκηνές σεξ και ενός πορνό: «Ο κόσμος ξέρει την διαφορά μεταξύ μιας ερωτικής ταινίας και ενός πορνό. Στο “Love” δεν θα βρεις σκηνές που έχουν φτιαχτεί για να σε κάνουν να αυνανιστείς και για αυτό δεν είναι πορνό. Απλώς μου φαίνεται αδιανόητο πενήντα χρόνια μετά τη σεξουαλική να δείξεις μια ιστορία αγάπης χωρίς να συμπεριλάβεις το σεξ».



Μάλιστα, δεν έχασε την ευκαιρία να δικαιολογήσει γλαφυρά γιατί στις ταινίες του υπάρχει μπόλικο σεξ: «Έχω μεγαλύτερη εμμονή με το σεξ απ' ότι με το σινεμά. Έχω ξοδέψει πολύ περισσότερο χρόνο κυνηγώντας κορίτσια και διαβάζοντας πορνοπεριοδικά την δεκαετία του '70 παρά να βλέπω ταινίες. Βέβαια, τα κορίτσια που βλέπουμε τώρα στην πορνοβιομηχανία δεν μοιάζουν σε τίποτα με εκείνα τα χρόνια, αφού πλέον έχουν ψεύτικά βυζιά και το σεξ είναι κρύο».

Στη συνέντευξη τύπου ακούστηκαν όμως και άλλες λέξεις εκτός από το «σεξ»… «Την ιδέα για αυτήν την ταινία την είχα πριν ακόμη γυρίσω το “Μη Αναστρέψιμος”. Ήθελα να αποτυπώσω στην οθόνη τη λειτουργία της μνήμης, η οποία δεν έχει γραμμική χρονολογική σειρά».

Η απόφαση του να γυρίσει το «Love» σε 3D ήταν λίγο-πολύ τυχαία. «Λίγο πριν τα γυρίσματα έμαθα ότι το Υπουργείο Πολιτισμού έδινε επιπλέον χρηματοδότηση για το γύρισμα τρισδιάστατων ταινιών. Επωφελήθηκα από αυτό και αποφάσισα να την γυρίσω σε 3D. Αυτό με ανάγκασε να κάνω αρκετές αλλαγές στο σενάριο σε μικρό χρονικό διάστημα».

Γκασπάρ Νοέ: «Έχω μεγαλύτερη εμμονή με το σεξ παρά με το σινεμά» - εικόνα 1
"Love"

Στη συνέχεια ο Γκασπάρ Νοέ δήλωσε ότι «το “Love” δεν είναι φορμαλιστικό. Είναι πιο απλό από τις προηγούμενες ταινίες μου. Σ’ αυτήν την ταινία ήθελα να είμαι όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα»… αν και το αποτέλεσμα μάλλον τον διαψεύδει.

Πάντως, ο Γαλλο-αργεντινός σκηνοθέτης, όπως μας είπε, δεν ήταν ανέκαθεν enfant terrible: «Στο σχολείο υπάρχουν οι καλοί μαθητές, ο καλύτερος της τάξης και τα παιδιά που είναι πρόβλημα. Μου πήρε αρκετό καιρό να μετατραπώ από καλός σε προβληματικός μαθητής».

Το «Love» κυκλοφορεί στις ελληνικές αίθουσες από την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.