Σκλάβα της Αγάπης

3

Ένα ρηξικέλευθο –για την εποχή του– πολιτικό μελόδραμα που καυτηρίασε την πλάνη της σόου μπιζ και μίλησε περισσότερο συναισθηματικά και λιγότερο ορθολογικά για την Οκτωβριανή Επανάσταση.

Σκλάβα της Αγάπης

Στην Κριμαία του 1918 γυρίζεται μια βωβή ταινία με πρωταγωνίστρια τη Ρωσίδα σταρ της εποχής Όλγα Βεζένσκαγια. Ο εμφύλιος μεταξύ των μπολσεβίκων και των τσαρικών βρίσκεται ακόμη μακριά, αλλά οι πρώτες ελλείψεις έχουν ήδη εμφανιστεί δυσκολεύοντας την παραγωγή σε ένα ρηξικέλευθο –για την εποχή του– πολιτικό μελόδραμα που καυτηρίασε την πλάνη της σόου μπιζ και μίλησε περισσότερο συναισθηματικά και λιγότερο ορθολογικά για την Οκτωβριανή Επανάσταση.

Σκλάβα της Αγάπης - εικόνα 1

Σε ηλικία τριάντα ενός χρόνων, ο Νικίτα Μιχάλκοφ γύρισε ένα πρωτότυπο μελόδραμα κόντρα στον ξύλινο σοσιαλιστικό ρεαλισμό που είχε επιβληθεί ως κυρίαρχο αισθητικό ρεύμα στη Σοβιετική Ένωση για πάνω από μισό αιώνα. Η δεύτερη ταινία στην καριέρα του Ρώσου δημιουργού μάς ταξιδεύει στην Κριμαία του 1918, όπου γυρίζεται μια βωβή ταινία με πρωταγωνίστρια τη Ρωσίδα σταρ της εποχής Όλγα Βεζένσκαγια. Ο εμφύλιος μεταξύ των μπολσεβίκων και των τσαρικών βρίσκεται ακόμη μακριά, αλλά οι πρώτες ελλείψεις έχουν ήδη εμφανιστεί δυσκολεύοντας την παραγωγή.

Η Όλγα περιμένει ματαίως τον συμπρωταγωνιστή κι εραστή της Μαξάκοφ να έρθει από τη Μόσχα, ενώ ταυτόχρονα έχει αρχίσει να αναπτύσσει μια ιδιαίτερη σχέση με τον οπερατέρ Βίκτορ. Όντας ακόμη νέος και ακμαίος (σε αντίθεση με το τουλάχιστον αδιάφορο σύγχρονο έργο του), ο Μιχάλκοφ κάνει μια ρηξικέλευθη αποδόμηση του μελοδράματος, χρησιμοποιώντας παράλληλα ειρωνικά τους κώδικες του βωβού σινεμά. Το αποτέλεσμα, κομψό και φρέσκο για την εποχή του, με τις ημι-ονειρικές σεκάνς καυτηρίασε την πλάνη της σόου μπιζ και μίλησε περισσότερο συναισθηματικά και λιγότερο ορθολογικά για την Οκτωβριανή Επανάσταση.

Σοβιετική Ένωση. 1976. Διάρκεια: 94΄. Διανομή: CAROUSEL FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Σκλάβα της Αγάπης

Raba Liubvi / A Slave of Love
3
  • Σινεφίλ
  • 1976
  • Διάρκεια: 94 '
  • Νικίτα Μιχάλκοφ

Στην Κριμαία του 1918 γυρίζεται μια βωβή ταινία με πρωταγωνίστρια τη Ρωσίδα σταρ της εποχής Όλγα Βεζένσκαγια. Ο εμφύλιος μεταξύ των μπολσεβίκων και των τσαρικών βρίσκεται ακόμη μακριά, αλλά οι πρώτες ελλείψεις έχουν ήδη εμφανιστεί. Η Όλγα περιμένει ματαίως τον συμπρωταγωνιστή και εραστή της Μαξάκοφ να έρθει από τη Μόσχα, ενώ ταυτόχρονα έχει αρχίσει να αναπτύσσει μια ιδιαίτερη σχέση με τον οπερατέρ Βίκτορ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.