Μάρνι

3

Ένα χιτσκοκικό θρίλερ που δύσκολα θα συμπεριλάμβανε κάποιος στα highlights της αριστουργηματικής φιλμογραφίας του.

Μάρνι

Ένα χιτσκοκικό θρίλερ που δύσκολα θα συμπεριλάμβανε κάποιος στα highlights της αριστουργηματικής φιλμογραφίας του.

Μάρνι - εικόνα 1

Ένα χρόνο μετά την επιτυχία των «Πουλιών», ο Άλφρεντ Χίτσκοκ επιστρέφει με ένα ακόμη ψυχολογικό θρίλερ που βασίστηκε στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Γουίνστον Γκράχαμ. Η αντι-ηρωίδα Μάρνι είναι μια καλλονή που αλλάζει συνέχεια ταυτότητα ξαφρίζοντας τα ταμεία των αφεντικών της. Ο Μαρκ Ράτλαντ, παρότι αναγνωρίζει στο πρόσωπο της τη νεαρή γραμματέα που έκλεψε δέκα χιλιάδες δολάρια από έναν συνεργάτη του, θα την προσλάβει στην εταιρία του.

Μόλις, η κλεπτομανής Μάρνι αδειάσει το χρηματοκιβώτιο του γοητευτικού επιχειρηματία, αυτός θα την εντοπίσει και θα την αναγκάσει να τον παντρευτεί. Θέλοντας να φωτίσει τις σκιές του χαρακτήρα της πανέμορφης γυναίκας, ο Μαρκ αρχίζει να ξετυλίγει το κουβάρι της τραυματικής παιδικής της ηλικίας.

Παρότι, ο ρόλος της Μάρνι είχε αρχικά προταθεί από τον Χίτσκοκ στην πριγκίπισσα Γκρέις Κέλι, αυτός κατέληξε στην πρωταγωνίστρια των «Πουλιών» Τίπι Χέντρεν. Μαζί με τον Σον Κόνερι -η καριέρα του οποίου είχε εκτοξευθεί εκείνη την εποχή λόγω των εμφανίσεων του ως Τζέιμς Μποντ- συνέθεσαν ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα χιτσκοκικά ντουέτα. Οι δυο τους ουσιαστικά δεν κατάφεραν να βρουν τη χημεία που θα πρόσφερε παραπάνω πειστικότητα σε ένα παρανοϊκό, διαστροφικό λαβ στόρι.

Η αδιαμφισβήτητη χιτσκοκική βιρτουζιτέ που φανερώνεται σε αρκετές σκηνές (η αρχική σεκάνς που βλέπουμε μόνον την πλάτη ηρωίδας, η ληστεία του χρηματοκιβωτίου του Μαρκ Ράτλαντ, το πανοραμικό του πατρικού στην Βαλτιμόρη) δεν αρκεί για να καλύψει τα εμφανή σεναριακά προβλήματα. Σε αντίθεση με τα αριστουργήματα του Χίτσκοκ («Δεσμώτης του Ιλίγγου», «Ψυχώ») που το ψυχαναλυτικό στοιχείο βρίσκεται στο σκοτεινό παρασκήνιο της ιστορίας, εδώ έρχεται σε πρώτο πλάνο.

Οι νευρώσεις της Μάρνι αναλύονται με εύκολους, εκλαϊκευμένους φροϋδικούς όρους, υποσκάπτονται με αυτόν τον τρόπο την αυθεντικότητα του μυστηρίου. Ακόμη και έτσι, όμως, ο Χίτσκοκ καταφέρνει να παρουσιάσει ένα απολαυστικό θρίλερ, ζουμάροντας σε αντικείμενα-φετίχ, χειριζόμενος με χειρουργική ακρίβεια την κάμερά του και οπτικοποιώντας δεξιοτεχνικά τις φοβίες της διαταραγμένης πρωταγωνίστριας.

Περισσότερες πληροφορίες

Μάρνι

Marnie
3
  • Περιπέτεια
  • 1964
  • Διάρκεια: 130 '
  • Άλφρεντ Χίτσκοκ

Η Μάρνι είναι μια καλλονή που αλλάζει συνέχεια ταυτότητα ξαφρίζοντας τα ταμεία των αφεντικών της. Ο Μαρκ Ράτλαντ, παρότι αναγνωρίζει στο πρόσωπο της τη νεαρή γραμματέα που έκλεψε δέκα χιλιάδες δολάρια από έναν συνεργάτη του, θα την προσλάβει στην εταιρία του. Μόλις, η κλεπτομανής Μάρνι αδειάσει το χρηματοκιβώτιο του γοητευτικού επιχειρηματία, αυτός θα την εντοπίσει και θα την αναγκάσει να τον παντρευτεί. Θέλοντας να φωτίσει τις σκιές του χαρακτήρα της πανέμορφης γυναίκας, ο Μαρκ αρχίζει να ξετυλίγει το κουβάρι της τραυματικής παιδικής της ηλικίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
12/12/2025

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 11 Δεκεμβρίου.