Pride

2,5

Χιούμορ, κοινωνική ευαισθησία, καλογραμμένοι χαρακτήρες και καλοδεχούμενη αφέλεια σε μια πολιτική κωμωδία της βρετανικής σχολής («Άντρες με τα Όλα τους»).

Pride

Στο Λονδίνο του 1984 μια ομάδα γκέι ακτιβιστών προσπαθεί να συγκεντρώσει χρήματα για την υποστήριξη της μεγάλης απεργίας των ανθρακωρύχων. Όταν όμως τα μέλη της χρειαστεί να μεταβούν στην Ουαλία για να συναντήσουν τους απεργούς, θα διαπιστώσουν ότι δεν είναι ακριβώς καλοδεχούμενα. Χιούμορ, κοινωνική ευαισθησία, καλογραμμένοι χαρακτήρες και καλοδεχούμενη αφέλεια σε μια πολιτική κωμωδία της βρετανικής σχολής («Άντρες με τα Όλα τους»).

Pride - εικόνα 1

Ηδη από τη δεκαετία του ’40 και τα Ίλινγκ Στούντιος, η βρετανική κωμωδία χαρακτηριζόταν πάντα από έντονο για το είδος ρεαλισμό και σαφή κοινωνικό προσανατολισμό. Πάνω σ’ αυτήν την ισχυρή παράδοση, την οποία επιβεβαιώνουν σύγχρονα παραδείγματα σαν τα «Βροχή Από Πέτρες», «Μπίλι Έλιοτ» και «Άντρες με τα Όλα τους», το «Pride» επιχειρεί να διηγηθεί μια ιστορία βασισμένη σε πραγματικά περιστατικά. Εκείνα τα οποία οδήγησαν στη δημόσια υποστήριξη της λονδρέζικης ομοφυλόφιλης κοινότητας στον απεργιακό αγώνα των ανθρακωρύχων, ο οποίος ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1984 ενάντια στα νεοφιλελεύθερα μέτρα της κυβέρνησης Θάτσερ και κράτησε έναν ολόκληρο χρόνο.

Η μυθοπλαστική διάσταση των γεγονότων, διά χειρός Στίβεν Μπέρεσφορντ, αναμειγνύει αληθινούς και φανταστικούς χαρακτήρες, ξεκινώντας από τον γκέι ακτιβιστή Μαρκ Άστον, ο οποίος πείθει την ολιγομελή λονδρέζικη οργάνωση υπεράσπισης των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων στην οποία ανήκει να ξεκινήσει έρανο ενίσχυσης των απεργών ανθρακωρύχων. Γρήγορα οι δυο κοινότητες θα έρθουν σε επαφή και τα «ευτράπελα» θα ξεκινήσουν όταν η ομάδα των γκέι μεταβεί σε ένα μικρό ουαλικό χωριό για να συμπαρασταθεί από κοντά στους αγωνιστές απεργούς και τις οικογένειές τους.

Pride - εικόνα 2

Από τους γραφικούς χαρακτήρες ως τις προβλέψιμες συγκρούσεις που θα δημιουργήσουν οι δυο εντελώς διαφορετικοί τρόποι ζωής και οι προκαταλήψεις οι οποίες τους συνοδεύουν, το φιλμ του βραβευμένου με Τόνι Μάθιου Γουόρτσας (διάδοχος του Κέβιν Σπέισι στην καλλιτεχνική ηγεσία του Ολντ Βικ) επιλέγει να σταθεί μέχρι τέλους στη φωτεινή και αισιόδοξη πλευρά.
Διαχωρίζει σαφώς τους καλούς από τους κακούς, αμβλύνει τις αντιθέσεις και εξωραΐζει τις συμπεριφορές, κρατώντας όμως διαρκώς ασφαλή απόσταση από το διδακτισμό και τη μελοδραματική αφέλεια. Λιγότερο κωμικό και σεναριακά συμπαγές από το «Άντρες με τα Όλα τους», έχει την ίδια ζεστή και συμπονετική ματιά απέναντι σε έναν κόσμο που αναζητά απεγνωσμένα την επικοινωνία, την αλληλεγγύη και την αλληλοκατανόηση. Προτερήματα που του χάρισαν ένα BAFTA, μια υποψηφιότητα Χρυσής Σφαίρας και τον Queer Φοίνικα του Φεστιβάλ Κανών.

Μ. Βρετανία. 2014. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Pride

2,5
  • Κωμωδία
  • 2014
  • Διάρκεια: 119 '
  • Μάθιου Γουόρτσας

Στο Λονδίνο του 1984 μια ομάδα γκέι ακτιβιστών προσπαθεί να συγκεντρώσει χρήματα για την υποστήριξη της μεγάλης απεργίας των ανθρακωρύχων. Όταν όμως τα μέλη της χρειαστεί να μεταβούν στην Ουαλία για να συναντήσουν τους απεργούς, θα διαπιστώσουν ότι δεν είναι ακριβώς καλοδεχούμενα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.