Διακοπές στη Βενετία

3,5

Μια κοσμοπολίτικη και οπτικά γοητευτική εκδοχή της «Σύντομης Συνάντησης» του ίδιου σκηνοθέτη. Τρυφερή όσο και γλυκόπικρη, ήταν υποψήφια για Όσκαρ σκηνοθεσίας και πρώτου γυναικείου ρόλου.

Διακοπές στη Βενετία

Η Τζέιν, μια μοναχική Αμερικανίδα, φτάνει για διακοπές στη Βενετία. Με συντροφιά μια κάμερα περιπλανιέται στην πόλη, όπου γνωρίζει τον Ρενάτο, έναν γοητευτικό έμπορο ο οποίος τη φλερτάρει. Ερωτευμένη κι έτοιμη να υποκύψει, μαθαίνει πως εκείνος είναι παντρεμένος. Μια κοσμοπολίτικη και οπτικά γοητευτική εκδοχή της «Σύντομης Συνάντησης» του ίδιου σκηνοθέτη. Τρυφερή όσο και γλυκόπικρη, ήταν υποψήφια για Όσκαρ σκηνοθεσίας και πρώτου γυναικείου ρόλου.

Διακοπές στη Βενετία - εικόνα 1

Δύο χρόνια πριν από τη «Γέφυρα του Ποταμού Κβάι», ο Ντέιβιντ Λιν («Ο Λόρενς της Αραβίας», «Δόκτωρ Ζιβάγκο») φεύγει για πρώτη φορά μακριά από τη Μ. Βρετανία, επιλέγοντας τη Βενετία για μια πιο κοσμοπολίτικη και πιο ανάλαφρη παραλλαγή της αριστουργηματικής του «Σύντομης Συνάντησης». Διασκευάζοντας ένα θεατρικό του Άρθουρ Λόρεντς (συγγραφέας του «West Side Story» και σεναριογράφος του «Τα Καλύτερά μας Χρόνια» και της «Θηλιάς» του Χίτσκοκ), ακολουθεί την Τζέιν, μια μοναχική 45άρα Αμερικανίδα, η οποία φτάνει για διακοπές στη Βενετία, πράγμα που ονειρευόταν χρόνια.

Με συντροφιά μια κάμερα, περιπλανιέται ανάμεσα στα κανάλια της πολύβουης, γραφικής πόλης (κινηματογραφημένη σε μαγευτικό Technicolor), όπου γνωρίζει τον Ρενάτο, έναν γοητευτικό έμπορο αντικών ο οποίος τη φλερτάρει. Ερωτευμένη κι έτοιμη να υποκύψει, μαθαίνει ξαφνικά πως εκείνος είναι παντρεμένος. Η Κάθριν Χέμπορν, εδώ στην έκτη οσκαρική της υποψηφιότητα, είναι αξεπέραστη ως συναισθηματική, ανέραστη όσο και πεισματάρα γυναίκα που αναζητά στη ζωή έναν έρωτα που να της αξίζει. Ο Ντέιβιντ Λιν, και αυτός οσκαρικός υποψήφιος ως σκηνοθέτης, της πασάρει έναν τυπικό Λατίνο εραστή, αντιπαραθέτοντας έτσι την ηθικοπλαστική λογική με το εφήμερο πάθος και την ανώδυνη πνευματική με την άμεσα σωματική απόλαυση.

Με μια αδιόρατα ειρωνική, διασκεδαστική όσο και μελαγχολική κομψότητα, απόλυτα συνυφασμένη με τον ’50s τρόπο με τον οποίο η άλλη πλευρά του Ατλαντικού εξιδανίκευε μεταπολεμικά τη ρομαντική Ευρώπη (στην επόμενη δεκαετία τα ηνία παίρνει το υπαρξιστικό Παρίσι). Χαρακτηριστική λεπτομέρεια ότι όλοι οι Αμερικανοί τουρίστες της ταινίας φωτογραφίζουν ή αγοράζουν διαρκώς αναμνηστικά, θέλοντας οπωσδήποτε «να πάρουν κάτι μαζί τους», ενώ οι ντόπιοι είναι απόλυτα πρόθυμοι να προσφέρουν – συμβολικά ακόμη και μια γαρδένια.

Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 1955. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Διακοπές στη Βενετία

Summertime
3,5
  • Κομεντί
  • 1955
  • Διάρκεια: 99 '
  • Ντέιβιντ Λιν

Η Τζέιν, μια μοναχική Αμερικανίδα, φτάνει για διακοπές στη Βενετία. Με συντροφιά μια κάμερα περιπλανιέται στην πόλη, όπου γνωρίζει τον Ρενάτο, έναν γοητευτικό έμπορο ο οποίος τη φλερτάρει. Ερωτευμένη κι έτοιμη να υποκύψει, μαθαίνει πως εκείνος είναι παντρεμένος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.