Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία

2

Το «Όλα για την Εύα», η «Περσόνα», τα «Πικρά Δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» και μια εγκεφαλική, δραματικά ισχνή παραβολή πάνω στη ζωή και την τέχνη, η οποία χάρισε στην Κρίστεν Στιούαρτ το Σεζάρ β΄ ρόλου.

Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία

Μια καταξιωμένη ηθοποιός έρχεται αντιμέτωπη με επαγγελματικά και υπαρξιακά ερωτήματα όταν δέχεται να συμμετάσχει στην αναβίωση του θεατρικού έργου που την έκανε διάσημη στην αρχή της καριέρας της. Το «Όλα για την Εύα», η «Περσόνα», τα «Πικρά Δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» και μια εγκεφαλική, δραματικά ισχνή παραβολή πάνω στη ζωή και την τέχνη, η οποία χάρισε στην Κρίστεν Στιούαρτ το Σεζάρ β΄ ρόλου.

Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία - εικόνα 1

Από την πολιτικά ταραγμένη­ δεκαετία του ’70 των «Carlos» και «Μετά τον Μάη», ο Γάλλος σκηνοθέτης Ολιβιέ Ασαγιάς επιστρέφει στο παρόν και στο χώρο του καλλιτεχνικού θεάματος αναζητώντας –όπως οι περισσότερες ταινίες της ίδιας θεματικής– τα όρια ανάμεσα στη ζωή και την τέχνη­, τις καθημερινές ανάγκες και τις ευγενείς ιδέες. Αντίθετα όμως με την καίρια αφηγηματική λιτότητα των προηγούμενων δύο ταινιών του, εδώ υιοθετεί μια απόλυτα γαλλικής κοπής εγκεφαλική προσέγγιση, μπανάλ και ταυτόχρονα διανοούμενη, δραματικά προσγειωμένη και την ίδια στιγμή φιλόδοξα πολυεπίπεδη. Πρόκειται για μια μεταμοντέρνα προσέγγιση της ιστορίας του «Όλα για την Εύα» με ολίγη από «Περσόνα» και τη Ζιλιέτ Μπινός ως καταξιωμένη ηθοποιό η οποία ταξιδεύει μέχρι τις Άλπεις μαζί με τη βοηθό της (Κρίστεν Στιούαρτ) για να προετοιμαστεί για την επιστροφή της στο θεατρικό έργο που την έκανε διάσημη πριν από 20 χρόνια.

Μόνο που τότε ερμήνευε το ρόλο μιας νεαρής κοπέλας η οποία σαγήνευε την αφεντικίνα της, την Έλενα, και την οδήγησε στην αυτοκτονία και τώρα καλείται να υποδυθεί την τελευταία. Γεμάτο ανθρώπινα δίδυμα και δίπολα εννοιών που αντιπαρατίθενται, το «…Σιλς Μαρία» κινείται αργά και χωρίς κορυφώσεις εκεί όπου «τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας θολώνουν» και ανάλογες κοινότοπες διαπιστώσεις καραδοκούν. Ανάμεσά τους και η κιτς ρηχότητα του σύγχρονου Χόλιγουντ (σε μια γκροτέσκο παρωδία των «X-Men») ή ο διαχρονικός αμοραλισμός που διέπει τη show business. Αντίθετα, πιο ενδιαφέρουσες ιδέες –όπως η σεξουαλική έλξη μεταξύ της Μαρία (αφεντικό) και της Βαλ (υπάλληλος)– μένουν μετέωρες, με την Κρίστεν Στιούαρτ να βγάζει απροσδόκητα ένα ζουμερό ρόλο από ένα μάλλον κοινότοπο χαρακτήρα και να γίνεται η πρώτη Αμερικανίδα που κερδίζει Σεζάρ ερμηνείας (β΄ ρόλου).

Γαλλία, Ελβετία. 2014. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία

Clouds of Sils Maria
2
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 124 '
  • Ολιβιέ Ασαγιάς

Μια καταξιωμένη ηθοποιός έρχεται αντιμέτωπη με επαγγελματικά και υπαρξιακά ερωτήματα όταν δέχεται να συμμετάσχει στην αναβίωση του θεατρικού έργου που την έκανε διάσημη στην αρχή της καριέρας της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.