Πανδημία

1

Φιλόδοξη και πολυεπίπεδη, αλλά κινηματογραφικά ασυνάρτητη πολιτικοκοινωνική σάτιρα.

Πανδημία

Ενώ μια παράξενη πανδημία πλήττει τη βυθιζόμενη σε ολοένα και χειρότερη οικονομική κρίση Ελλάδα, ένας μεγαλοδημοσιογράφος δέχεται να συμμετάσχει στο talk show ενός λαϊκιστή τηλεοπτικού αστέρα, χωρίς να ξέρει πως ο τελευταίος σκοπεύει να τον διαπομπεύσει δημόσια. Φιλόδοξη και πολυεπίπεδη, αλλά κινηματογραφικά ασυνάρτητη πολιτικοκοινωνική σάτιρα.

Πανδημία - εικόνα 1

Σπουδαίος θεατρικός κωμικός και κινηματογραφικός ρολίστας, ο Δημήτρης Πιατάς θυμάται το νεαρό εαυτό του σκηνοθέτη (αποσπάσματα της μικρού μήκους του «Μαμά Γιατί δεν Φωνάζει Πια…» του 1977 βλέπουμε στην ταινία) και περνά έπειτα από πολλά χρόνια πίσω από την κάμερα για μια σατιρική κωμωδία εφ’ όλης της τρέχουσας ελληνικής πραγματικότητας. Πολύπαθη η τελευταία, δεν μαστίζεται μόνον από σκληρή οικονομική κρίση, που αναγκάζει την κυβέρνηση να φορολογήσει ακόμη και τις κηδείες, αλλά και από μια αθεράπευτη πανδημία, η οποία προκαλεί αφωνία, κώφωση, απώλεια αίσθησης του περιβάλλοντος και μόνιμο «χαμόγελο της Τζοκόντα».

Και αν αυτά σας ακούγονται κάπως υπερβολικά, στην οθόνη δείχνουν ακόμη πιο γκροτέσκο, συνεπικουρούμενα από σουρεαλιστικά στοιχεία κοινωνικής αλληγορίας (οι αντίπαλες συμμορίες που συμπλέκονται τραγουδώντας και χορεύοντας) και μια χούφτα γραφικότατους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες. Επικεφαλής τους ένας αριβίστας μεγαλοδημοσιογράφος της παλιάς σχολής με κατεστραμμένη προσωπική ζωή, ένας τηλεστάρ παρουσιαστής με κουτσομπολίστικο talk show και ο ντετέκτιβ-βοηθός του. Οι πρώτοι δύο θα «συγκρουστούν» τηλεοπτικά στο πλατό της εκπομπής «Πρόσκληση σε γεύμα για έναν υποψήφιο καλεσμένο», ολόκληρο το δεύτερο μέρος της ταινίας δηλαδή, το οποίο μοιάζει να μην έχει παρά ελάχιστη σχέση με το πρώτο. Υπερβολική σε κάθε παράμετρό της (σεναριακή, αλληγορική, σατιρική), η «Πανδημία» πάσχει επίσης από μια σαφή αφηγηματική ασυνέχεια η οποία την εμποδίζει να ολοκληρώσει πειστικά την αιχμηρή πολιτικοκοινωνική της κριτική.
Επιχειρώντας να πει πολλά για τα πάντα –από την τηλεοπτική ζούγκλα μέχρι τη Χρυσή Αυγή και από τους εμπόρους ναρκωτικών μέχρι τον Έμπολα και το… προπατορικό αμάρτημα–, χάνει εντελώς και από πολύ νωρίς τον έλεγχο και μαζί την ευκαιρία για μια απολαυστική, πολυεπίπεδη μαύρη κωμωδία.

Ελλάδα. 2014. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Πανδημία

1
  • Κωμωδία
  • 2014
  • Διάρκεια: 105 '
  • Δημήτρης Πιατάς

Ενώ μια παράξενη πανδημία πλήττει τη βυθιζόμενη σε ολοένα και χειρότερη οικονομική κρίση Ελλάδα, ένας μεγαλοδημοσιογράφος δέχεται να συμμετάσχει στο talk show ενός λαϊκιστή τηλεοπτικού αστέρα, χωρίς να ξέρει πως ο τελευταίος σκοπεύει να τον διαπομπεύσει δημόσια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.