Πανδημία

1

Φιλόδοξη και πολυεπίπεδη, αλλά κινηματογραφικά ασυνάρτητη πολιτικοκοινωνική σάτιρα.

Πανδημία

Ενώ μια παράξενη πανδημία πλήττει τη βυθιζόμενη σε ολοένα και χειρότερη οικονομική κρίση Ελλάδα, ένας μεγαλοδημοσιογράφος δέχεται να συμμετάσχει στο talk show ενός λαϊκιστή τηλεοπτικού αστέρα, χωρίς να ξέρει πως ο τελευταίος σκοπεύει να τον διαπομπεύσει δημόσια. Φιλόδοξη και πολυεπίπεδη, αλλά κινηματογραφικά ασυνάρτητη πολιτικοκοινωνική σάτιρα.

Πανδημία - εικόνα 1

Σπουδαίος θεατρικός κωμικός και κινηματογραφικός ρολίστας, ο Δημήτρης Πιατάς θυμάται το νεαρό εαυτό του σκηνοθέτη (αποσπάσματα της μικρού μήκους του «Μαμά Γιατί δεν Φωνάζει Πια…» του 1977 βλέπουμε στην ταινία) και περνά έπειτα από πολλά χρόνια πίσω από την κάμερα για μια σατιρική κωμωδία εφ’ όλης της τρέχουσας ελληνικής πραγματικότητας. Πολύπαθη η τελευταία, δεν μαστίζεται μόνον από σκληρή οικονομική κρίση, που αναγκάζει την κυβέρνηση να φορολογήσει ακόμη και τις κηδείες, αλλά και από μια αθεράπευτη πανδημία, η οποία προκαλεί αφωνία, κώφωση, απώλεια αίσθησης του περιβάλλοντος και μόνιμο «χαμόγελο της Τζοκόντα».

Και αν αυτά σας ακούγονται κάπως υπερβολικά, στην οθόνη δείχνουν ακόμη πιο γκροτέσκο, συνεπικουρούμενα από σουρεαλιστικά στοιχεία κοινωνικής αλληγορίας (οι αντίπαλες συμμορίες που συμπλέκονται τραγουδώντας και χορεύοντας) και μια χούφτα γραφικότατους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες. Επικεφαλής τους ένας αριβίστας μεγαλοδημοσιογράφος της παλιάς σχολής με κατεστραμμένη προσωπική ζωή, ένας τηλεστάρ παρουσιαστής με κουτσομπολίστικο talk show και ο ντετέκτιβ-βοηθός του. Οι πρώτοι δύο θα «συγκρουστούν» τηλεοπτικά στο πλατό της εκπομπής «Πρόσκληση σε γεύμα για έναν υποψήφιο καλεσμένο», ολόκληρο το δεύτερο μέρος της ταινίας δηλαδή, το οποίο μοιάζει να μην έχει παρά ελάχιστη σχέση με το πρώτο. Υπερβολική σε κάθε παράμετρό της (σεναριακή, αλληγορική, σατιρική), η «Πανδημία» πάσχει επίσης από μια σαφή αφηγηματική ασυνέχεια η οποία την εμποδίζει να ολοκληρώσει πειστικά την αιχμηρή πολιτικοκοινωνική της κριτική.
Επιχειρώντας να πει πολλά για τα πάντα –από την τηλεοπτική ζούγκλα μέχρι τη Χρυσή Αυγή και από τους εμπόρους ναρκωτικών μέχρι τον Έμπολα και το… προπατορικό αμάρτημα–, χάνει εντελώς και από πολύ νωρίς τον έλεγχο και μαζί την ευκαιρία για μια απολαυστική, πολυεπίπεδη μαύρη κωμωδία.

Ελλάδα. 2014. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Πανδημία

1
  • Κωμωδία
  • 2014
  • Διάρκεια: 105 '
  • Δημήτρης Πιατάς

Ενώ μια παράξενη πανδημία πλήττει τη βυθιζόμενη σε ολοένα και χειρότερη οικονομική κρίση Ελλάδα, ένας μεγαλοδημοσιογράφος δέχεται να συμμετάσχει στο talk show ενός λαϊκιστή τηλεοπτικού αστέρα, χωρίς να ξέρει πως ο τελευταίος σκοπεύει να τον διαπομπεύσει δημόσια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Thunderbolts*

Η Marvel ξαναβγάζει από το συρτάρι τη συνταγή της χιουμοριστικής υπερ+αντι-ηρωικής περιπέτειας φαντασίας, η οποία εδώ μοιάζει με κακογραμμένο προσχέδιο για ταινία των "Εκδικητών της β΄ εθνικής". | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/05/2025

Ο Κύριος των Νεκρών

Ένας πάλαι ποτέ πρωτοπόρος δημιουργός συρρικνώνει τις εμμονές του σε ένα ανερμάτιστο και αυτοαναφορικό sci-fi θρίλερ, φτωχό σε μέσα παραγωγής, έμπνευση και σκηνοθετικό σφρίγος. | Powered by Uber.

Θεϊκό Τυρί

Αστεία, δραματική και ρεαλιστική διαδρομή ενηλικίωσης που ξεπερνά τα ηθογραφικά κλισέ, χωρίς ποτέ να βγαίνει έξω από το ασφαλές πλαίσιο μιας crowd-pleasing δραμεντί. | Powered by Uber.

Τα Κύματα της Άνοιξης

Στιβαρή όσο και εύπεπτη δραματοποίηση αληθινών γεγονότων, τα οποία οδήγησαν στην Άνοιξη της Πράγας και στη δραματική καταστολή της. | Powered by Uber.

Λύτρωση

Ελεγειακή ατμόσφαιρα, βρετανικός κοινωνικός ρεαλισμός και το χωρίς σεναριακές εκπλήξεις κυνήγι μιας δεύτερης ευκαιρίας. | Powered by Uber.

Η Περήφανη Πριγκίπισσα

Τσέχικο διδακτικό παραμύθι, το οποίο διασκευάζεται με απλοϊκό, ανώδυνο τρόπο αποκλειστικά για το προεφηβικό κοινό. | Powered by Uber.

Η συνεργασία που δεν ξέραμε ότι χρειαζόμαστε: Η Charli XCX γίνεται πρωταγωνίστρια του Τακάσι Μίικε

Ο αιρετικός σκηνοθέτης πρόκειται να συνεργαστεί με τη διάσημη ποπ σταρ η οποία θα έχει, επίσης, ρόλο παραγωγού.