Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Viviane Amsalem

3

Γυρισμένο εξ ολοκλήρου στη δικαστική αίθουσα καταγγελτικό δράμα, το οποίο διαθέτει χιούμορ και αφηγηματική σπιρτάδα.

Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Viviane Amsalem

Η Βιβιάν Αμσαλέμ βρίσκεται σε διάσταση με τον σύζυγό της, ο οποίος δεν δέχεται παρ’ όλα αυτά να της δώσει διαζύγιο. Καθώς ο θρησκευτικός νόμος απαιτεί σε αυτές της περιπτώσεις τη συναίνεση του συζύγου, το δικαστήριο των ραβίνων αδυνατεί για χρόνια να βρει λύση. Η Βίβιαν όμως επιμένει, σε ένα γυρισμένο εξ ολοκλήρου στη δικαστική αίθουσα καταγγελτικό δράμα, το οποίο διαθέτει χιούμορ και αφηγηματική σπιρτάδα. Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κανών και υποψηφιότητα για ξενόγλωσση Χρυσή Σφαίρα.

Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Viviane Amsalem - εικόνα 1

Η 50χρονη Ρονίτ Ελκαμπέτζ μπορεί να ζει στο Παρίσι, είναι όμως μία από τις δια­σημότερες ηθοποιούς του Ισραήλ («Η Επίσκεψη της Μπάντας»). Έχει, μάλιστα, σκηνοθετήσει με τον αδερφό της Σλομί τρεις ταινίες οι οποίες επικεντρώνονται στις οικογενειακές σχέσεις στη σύγχρονη ισραηλινή κοινωνία. Μια κοινωνία με το ένα πόδι στη φιλελεύθερη ανεκτικότητα και το άλλο στην πιο συντηρητική παράδοση. Η τωρινή θέλει τον σύζυγο να κρατά τον τελευταίο λόγο στις υποθέσεις θρησκευτικού διαζυγίου. Έτσι, αν και η Βίβιαν Αμσαλέμ βρίσκεται σε διάσταση με τον άντρα της, εκείνος αρνείται πεισματικά να της δώσει διαζύγιο. Καθώς ο θρησκευτικός νόμος θεωρεί σε αυτές τις περιπτώσεις υποχρεωτική τη συναίνεση του συζύγου, το δικαστήριο των ραβίνων αδυνατεί για χρόνια να βρει λύση. Η Βίβιαν όμως επιμένει, επιστρέφοντας κάθε φορά με μια καινούργια αίτηση.

Με την κάμερα να παραμένει­ από την αρχή μέχρι το τέλος «εγκλωβισμένη» στη δικαστική αίθουσα και στους διαδρόμους έξω από αυτήν, μια κλειστοφοβική αίσθηση κυριαρχεί. Αμέσως νιώθουμε πως η Βίβιαν είναι αιχμάλωτή της, αν και οι Ελκαμπέτζ δεν υιοθετούν το βλέμμα της, αλλάζοντας διαρκώς οπτική γωνία και «κοιτάζοντας» κάθε φορά μέσα από τα μάτια ενός διαφορετικού χαρακτήρα. Αυτός μπορεί να είναι ο δικηγόρος ή ο δικαστής, οι αντίδικοι ή οι μάρτυρες, ένα πανόραμα της ισραηλινής κοινωνίας με τα ταμπού, τις αναστολές, τα απωθημένα και τις διεκδικήσεις της. Χωρίς να αποφεύγουν εντελώς τις σχηματικές απλοποιήσεις ή τους εύκολους συμβολισμούς, οι σκηνοθέτες καταφέρνουν να περάσουν μέσα από τη διαρκή λεκτική αντιπαράθεση και χιούμορ, και συναίσθημα, και μια καθαρή πολιτική στάση, διατηρώντας μια αφηγηματική σπιρτάδα η οποία απελευθερώνει την ταινία από τα θεατρικά και τηλεοπτικά δεσμά (περιορισμένος χώρος, συνεχής διάλογος). Παράλληλα, δουλεύοντας πάνω στις χειρονομίες, στα βλέμματα και στις στάσεις του σώματος, μελετούν την «υπόθεση Βίβιαν Αμσαλέμ» με καθαρό κινηματογραφικό τρόπο κι εξασφαλίζουν στην ταινία τους διεθνή φεστιβαλική καριέρα και την υποψηφιότητα για ξενόγλωσση Χρυσή Σφαίρα.

Ισραήλ, Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Viviane Amsalem

Gett
3
  • Κοινωνική
  • 2014
  • Διάρκεια: 115 '
  • Ρονίτ Ελκαμπέτζ

Η Βιβιάν Αμσαλέμ βρίσκεται σε διάσταση με τον σύζυγό της, ο οποίος δεν δέχεται παρ’ όλα αυτά να της δώσει διαζύγιο. Καθώς ο θρησκευτικός νόμος απαιτεί σε αυτές της περιπτώσεις τη συναίνεση του συζύγου, το δικαστήριο των ραβίνων αδυνατεί για χρόνια να βρει λύση. Η Βίβιαν όμως επιμένει, επιστρέφοντας κάθε φορά με μια καινούργια αίτηση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
18/12/2025

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.

Η Αγγελία

Ψυχολογικό θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, το οποίο, από την εξέλιξη της πλοκής έως τις ερωτικές σκηνές, μοιάζει αναποφάσιστο μέχρι τέλους για το αν θα ήθελε να είναι μια σαρκαστική παρωδία. | Powered by Uber.

Αυτά που Σκοτώνεις

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Σάντανς για ένα αγωνιώδες δράμα, το οποίο στήνει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, θολώνοντας δεξιοτεχνικά τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. | Powered by Uber.

Αλευρίνο, "Το Σπέρμα του Σύμπαντος"

Άλλο ένα χιουμοριστικό, χαοτικό και κατασκευαστικά ερασιτεχνικό σινε-δοκίμιο από τον αθεράπευτα παιγνιώδη και απολαυστικό παραμυθά δημιουργό τού "Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι…" | Powered by Uber.

Χριστούγεννα με τον Ποντικούλη

Ναΐφ, καρτουνίστικη και καλογυρισμένη κωμωδία καταστροφής, όπου τα (ψηφιακά) ποντίκια κλέβουν την παράσταση από τους αμήχανους ζωντανούς χαρακτήρες. | Powered by Uber.

Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι και ο Τραυματισμένος Καλλιτέχνης Αναστενάζει...

Ανοικονόμητο πρωτόλειο το οποίο, έχοντας προσλάβει cult διαστάσεις, αποτυπώνει το συγκεχυμένο πνεύμα μιας εποχής, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό την αναρχική και σατιρική διάθεσή του. | Powered by Uber.