Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι

1,5

Ένα αδιάφορο ρομάντζο με διάφανους χαρακτήρες που λειτουργεί μονάχα στο επίπεδο της γλαφυρής απεικόνισης των θηλυκών φαντασιώσεων.

Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι

Η γνωριμία της αθώας φοιτήτριας φιλολογίας Αναστάζια και του βιτσιόζου εκατομμυριούχου Κρίστιαν μετατρέπεται γρήγορα σε ορμητική σεξουαλική έλξη. Ο γοητευτικός 27χρονος θα προσπαθήσει να μυήσει την πανέμορφη παρθένα στο σκοτεινό κόσμο της S/M διαστροφής, σε ένα αδιάφορο ρομάντζο με διάφανους χαρακτήρες που λειτουργεί μονάχα στο επίπεδο της γλαφυρής απεικόνισης των θηλυκών φαντασιώσεων.

Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι - εικόνα 1

Ο νεαρός, αλλά επιβλητικός επιχειρηματίας κοιτάζει τη νεαρή φοιτήτρια που του παίρνει συνέντευξη στα μάτια: «Μου αρέσει να έχω τον έλεγχο των καταστάσεων!» Μόνο που η φαντασία της άβγαλτης Αναστάζια δεν μπορεί να ταξιδέψει τόσο μακριά...
Η συνέντευξη μπορεί να μην πηγαίνει όσο καλά θα περίμενε, αλλά η γνωριμία της με τον γοητευτικό εκατομμυριούχο αναστατώνει τη ζωή της. Έχοντας τσιμπηθεί μαζί του, αρχίζει να μην αντιστέκεται στο επιθετικό παιχνίδι του Κρίστιαν­ Γκρέι, το οποίο με μαθηματική ακρίβεια καταλήγει στο κολασμένο κόκκινο δωμάτιο του πολυτελούς διαμερίσματός του. Αντικρίζοντας μαστίγια, χειροπέδες και λοιπά ερωτικά βοηθήματα, η τελειόφοιτος φοιτήτρια φιλολογίας πρέπει να αποφασίσει πόσο μακριά είναι διατεθειμένη να φτάσει για να ικανοποιήσει τις σεξουαλικές φαντασιώσεις του ανθρώπου που αγαπά. Το ίδιο όμως δίλημμα ισχύει και για τη φιλόδοξη μεταφορά του πικάντικου μυθιστορήματος της Ε.Λ. Τζέιμς.
Είναι διατεθειμένοι­ οι παραγωγοί/σεναριογράφος/σκηνοθέτις της ταινίας να απομακρυνθούν από την crowdpleasing λογοτεχνική πηγή, για να κινηθούν σε πιο τολμηρά δημιουργικά κινηματογραφικά μονοπάτια, τα οποία πιθανότατα θα έβαζαν σε κίνδυνο την εμπορική απήχηση­ της ταινίας; Η Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον, πάντως, επιλέγει τη safe σκηνοθετική οδό της μεταφοράς του σεξ σέλερ στην οθόνη ως ανάλαφρο νεο-ρομάντζο, δηλαδή ένα κινηματογραφικό πιπεράτο παραμύθι­ που επαναδιατυπώνει το μύθο του φαινομενικά απραγματοποίητου έρωτα της παρθένας και του απρόσιτου πρίγκιπά της.

Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι - εικόνα 2

Αυτός είναι ουσιαστικά ο λόγος που η ταινία παίρνει από την αρχή διαζύγιο με την όποια από τις πενήντα αποχρώσεις της αλήθειας θα μπορούσε να βρει κάποιος στην ιστορία: η παρθένα Αναστάζια, η οποία δεν έχει ακουμπήσει αρσενικό στη ζωή της, δαγκώνει στο μάθημα τα σαρκώδη χείλη της τη στιγμή που βάζει στο στόμα της το... μολύβι του Γκρέι, ενώ μετά τα kinky sessions ο βιτσιόζος Κρίστιαν­ παίζει ημίγυμνος μελαγχολικές μελωδίες στο πιάνο. Ακόμη και το σαδομαζοχιστικό στοιχείο αφυδατώνεται από πόνο και σκοτεινή διαστροφή, λειτουργώντας απλώς ως ακίνδυνη εικόνα-φετίχ, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της θηλυκής φαντασίωσης.
Όταν το πρωταγωνιστικό δίδυμο ντύνεται για να ερμηνεύσει το άνισα μεγάλο δραματικό κομμάτι της ταινίας, τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα: οι διάφανοι και σεναριακά μη εξελίξιμοι χαρακτήρες αναγκάζουν την Ντακότα Τζόνσον να εκφράσει την ανεξήγητη παθητικότητα και την αθώα σεξουαλικότητά της αποκλειστικά με τρεμάμενη νιαουριστή φωνή και πλήθος επιφωνημάτων, ενώ ο αμήχανος Τζέιμι Ντόρναν­ σφίγγει αδιάκοπα το πρόσωπό του για να εξωτερικεύσει με κάποιον τρόπο την τραυματισμένη του προσωπικότητα. Η δραματουργική βελόνα παραμένει κουραστικά­ κολλημένη μέχρι την τελευταία σεκάνς, όπου τίθεται το πρώτο πραγματικό δίλημμα...

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: U.I.P.

Περισσότερες πληροφορίες

Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι

Fifty Shades of Grey
1,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 125 '
  • Σαμ Τέιλορ Τζόνσον

Η άβγαλτη φοιτήτρια Αναστάζια γνωρίζει τον γοητευτικό εκατομμυριούχο Κρίστιαν κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης. Η ορμητική ερωτική τους σχέση γρήγορα καταλήγει στο κολασμένο κόκκινο δωμάτιο του Γκρέι. Μπροστά στη θέα μαστιγίων, χειροπεδών και λοιπών ερωτικών βοηθημάτων, η τελειόφοιτος φοιτήτρια της αγγλικής λογοτεχνίας πρέπει να αποφασίζει πόσο μακριά είναι διατεθειμένη να φτάσει για να ικανοποιήσει τις σεξουαλικές φαντασιώσεις του ανθρώπου που αγαπά...

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.