Saint Laurent: Η Χρυσή Εποχή

2

Ανοικονόμητη βιογραφία η οποία εγκλωβίζεται στον ανυπέρβλητο κινηματογραφικό ναρκισσισμό και στην αφηγηματική φλυαρία της.

Saint Laurent: Η Χρυσή Εποχή

Η επαγγελματικά θριαμβευτική, αλλά προσωπικά τρικυμιώδης περίοδος του σπουδαίου σχεδιαστή μόδας από τα τέλη των ’60s μέχρι τις αρχές των ’70s, σε μια ανοικονόμητη βιογραφία η οποία εγκλωβίζεται στον ανυπέρβλητο κινηματογραφικό ναρκισσισμό και στην αφηγηματική φλυαρία της.

Saint Laurent: Η Χρυσή Εποχή - εικόνα 1

Η δεύτερη ταινία που αφηγείται τη ζωή και το έργο του σπουδαίου σχεδιαστή μόδας μοιράζεται ελάχιστα κοινά με την πρόσφατη του Τζαλίλ Λεσπέρ. Και αυτό γιατί, πέρα από την ονειρική, σχεδόν παραισθητική σκηνοθετική προσέγγιση του Μπερτράν Μπονελό, το «Saint Laurent: Η Χρυσή Εποχή» είναι η ανεπίσημη βιογραφία που συνάντησε τη θυελλώδη αντίσταση του Πιέρ­ Μπερζέ, συντρόφου του Σεν Λοράν. Αυτό που προφανώς ενόχλησε περισσότερο τον άνθρωπο ο οποίος έζησε για περίπου μισό αιώνα με τον αιρετικό σχεδιαστή είναι ότι το φιλμ ισχυρίζεται ότι ο Ιβ Σεν Λοράν δεν ήταν άγιος, παρότι η λέξη «saint» συμπεριλαμβανόταν στο χρυσοφόρο όνομά του.

Η βιογραφία επικεντρώνεται στην επαγγελματικά θριαμβευτική, αλλά προσωπικά τρικυμιώδη περίοδο ανάμεσα στα τέλη των ’60s και στις αρχές των ’70s. Εστιάζει στις σχέσεις του Σεν Λοράν με τον σύντροφο και προστάτη του Πιέρ Μπερζέ, τις μούσες του Λουλού ντε λα Φαλέζ και Μπέτι Κατρού, τον εραστή του Ζακ ντε Μπασέ και, φυσικά, τις κάθε είδους καταχρήσεις που έκανε. Δεν μένει­ όμως μόνο σε αυτά, αφού ο Μπονελό («Πορνογράφος», «Οίκος Ανοχής») προσπαθεί να χωρέσει σε αυτήν την ανίερη βιογραφία σχεδόν τα πάντα...

Saint Laurent: Η Χρυσή Εποχή - εικόνα 2

Από τη μία εντάσσει τον αξεπέραστο σχεδιαστή μόδας μέσα στο γενικότερο κλίμα αμφισβήτησης της δεκαετίας του ’60 και το πολιτικο-πολιτισμικό Big Bang που αυτή προκάλεσε (από τον Άντι Γουόρχολ μέχρι τη RAF), ενώ από την άλλη καταδύεται στην υπαρξιακή άβυσσο του καλλιτέχνη απεικονίζοντας την εύθραυστη ψυχοσύνθεσή του με split screens και το ζωηρό φαντασιακό του κόσμο μέσα από την τεθλασμένη εικόνα των αντανακλάσεων. Προσθέστε σε αυτά τα ναρκωτικά, τον άφθονο ομοφυλοφιλικό έρωτα, το αλκοόλ, την επαγγελ­ματική εκκεντρικότητα, την αυταπάτη του ηδονισμού, φίδια, σαμπάνιες, ψωνιστήρια, τουρμπάνια και άλλα τόσα. Όπως ­είναι φυσικό, η ανοικονόμητη βιογραφία εγκλωβίζεται στον ανυπέρβλητο κινηματογραφικό ναρκισσισμό και στην αφηγηματική φλυαρία της παρά τη φιλότιμη προσπάθεια του ταλαντούχου πρωταγωνιστή Γκασπάρ Ουλιέλ («Hannibal: Η Αρχή»).

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 150΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Saint Laurent: Η Χρυσή Εποχή

Saint Laurent
2
  • Βιογραφική
  • 2014
  • Διάρκεια: 150 '
  • Μπερτράν Μπονελό

Η επαγγελματικά θριαμβευτική, αλλά προσωπικά τρικυμιώδης περίοδος του σπουδαίου σχεδιαστή μόδας από τα τέλη των ’60s μέχρι τις αρχές των ’70s.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.