Master of the Universe

2

Συγκροτημένο, αναλυτικό, μα συγκρατημένα αποκαλυπτικό και βασισμένο αποκλειστικά στο λόγο ανθρώπινο πορτρέτο-πολιτικοοικονομικό χρονικό, βραβευμένο στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο.

Master of the Universe

Ο Γερμανός Ράινερ Φος, κορυφαίο τραπεζικό στέλεχος, εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν τα ανθρώπινα γρανάζια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής μηχανής, το πώς αισθάνονται οι ίδιοι και ποιο σύστημα τελικά (εξ)υπηρετούν. Συγκροτημένο, αναλυτικό, μα συγκρατημένα αποκαλυπτικό και βασισμένο αποκλειστικά στο λόγο ανθρώπινο πορτρέτο-πολιτικοοικονομικό χρονικό, βραβευμένο στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο.

Master of the Universe - εικόνα 1

Ένας καλοντυμένος 55άρης περιφέρεται στα άδεια γραφεία ενός τεράστιου κτιρίου στο κέντρο της Φρανκφούρτης. Είναι ο Ράινερ Φος, υψηλό στέλεχος πολλών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, που εξηγεί στην κάμερα τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν οι traders (επενδυτές - πωλητές τραπεζικών προϊόντων) αλλά και ολόκληρο το σύγχρονο οικονομικό «παρασκήνιο». Το ντεκόρ, επιβλητικό και ταυτόχρονα μελαγχολικό, είναι το ιδανικό γι’ αυτό το εξομολογητικό χρονικό-ανθρώπινο πορτρέτο, που αντανακλά πολλά κομμάτια της σύγχρονης πολιτικοκοινωνικής πραγματικότητας. Χαρισματικός ομιλητής, ο Φος δεν αναλύει θεωρίες τις οποίες­ ακούμε για πρώτη φορά.
Επεξηγεί με σαφήνεια στοιχεία που λίγο πολύ­ γνωρίζουμε, με το πλεονέκτημα να στέκεται σε μια θέση όχι ιδιαίτερα καταγγελτική (όπως αυτή που διαλέγουν σχεδόν όλες οι ανάλογες ταινίες τεκμηρίωσης), ούτε ακριβώς απολογητική. Με γερμανική μέθοδο και ψυχραιμία περιγράφει τη μεθοδολογία και την ψυχολογία του υπαλλήλου με «μισθό» 1 εκατ. την ημέρα, κυρίαρχου του σύμπαντος και ταυτόχρονα τελευταίου γραναζιού της αδηφάγου καπιταλιστικής μηχανής. Έτσι το σχεδόν αποκλειστικά βασισμένο στο λόγο ντοκιμαντέρ του Μαρκ Μπάουντερ καταλήγει να αφορά περισσότερο τη σχέση ανθρώπου κι εξουσίας και λιγότερο τα μυστικά ή τα άδυτα της διεθνούς τραπεζικής πραγματικότητας.

Γερμανία, Αυστρία. 2013. Διάρκεια: 88΄. Διανομή: CINEDOC.

Περισσότερες πληροφορίες

Master of the Universe

2
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2013
  • Διάρκεια: 88 '
  • Μαρκ Μπάουντερ

Ο Γερμανός Ράινερ Φος, κορυφαίο τραπεζικό στέλεχος, εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν τα ανθρώπινα γρανάζια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής μηχανής, το πώς αισθάνονται οι ίδιοι και ποιο σύστημα τελικά (εξ)υπηρετούν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.